Gå til innhold

Vibrasjoner i styring


nikchr

Anbefalte innlegg

Hei Folkens.

 

Har en disco I fra 1992. 200 tdi. bilen har gått ca. 160 000 km.

Bilen har stått over ett år, men har nå bestemt meg for at skuta skal på veien igjen.

Foruten mulig ny girkasse har jeg et problem med vibrasjon i styringen. Jeg kommer sannsynligvis til å bestille girkasse fra england og kan da likegodt få med eventuelle deler til styringen.

 

Problemet er som følger.

 

I litt høy fart, og spessielt i høyresvinger oppstår en meget ubehagelig vibrasjon i styringen som får hele bilen til å riste. Ved nedbremsning øker vibrasjonen helt til farten blir veldig lav. Man kan derimot ved akselerering "kjøre av" ristingen... does it make sense??

Nå er jeg en ganske alminnelig kontorrotte som ikke har mye greie på bil,regner med at det er noe slakk en eller annen plass....

så hvis noen har en antagelse av hva denne ristingen kommer av så hadde det vært flott å få et peik.

 

Hilsen,

 

Nikolaj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bare litt; de skal ikke riste :P

 

En sliten disco med slark i alt det kan være slark i, det er altså drømmebilen for kvinnfolka det da eller? Refererer til den fantastiske reklamen for kondomeriet på tv der en frue kjører den lille menneskebilen sin frem og tilbake over sauegrinda... :lol:

 

Jo mere risting jo bedre,, tja,, dere vet... :rolleyes:

 

Da har du tips til navn på den også; Shaky Stevens...

Endret av marius78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sliten disco med slark i alt det kan være slark i, det er altså drømmebilen for kvinnfolka det da eller? Refererer til den fantastiske reklamen for kondomeriet på tv der en frue kjører den lille menneskebilen sin frem og tilbake over sauegrinda... :lol:

 

Jo mere risting jo bedre,, tja,, dere vet... :rolleyes:

 

Da har du tips til navn på den også; Shaky Stevens...

 

 

Må vell regne med litt risting, men når en pakke fløte blir til smør på veien hjem fra Rema, da er det litt irriterende. Spessielt da jordbær med smør ikke er sørlig godt:-)

 

Men takk for tipsene alle sammen. Er som nevnt ny på dette forumet og må si dette åpner en ny verden av muligheter.

God helg!

 

Nikolaj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sliten disco med slark i alt det kan være slark i, det er altså drømmebilen for kvinnfolka det da eller? Refererer til den fantastiske reklamen for kondomeriet på tv der en frue kjører den lille menneskebilen sin frem og tilbake over sauegrinda... :lol:

 

Jo mere risting jo bedre,, tja,, dere vet... :rolleyes:

 

Da har du tips til navn på den også; Shaky Stevens...

Det er nok et bedre alternativ enn salig hr. Kirkvaags Milk Shake-reklame :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et bedre alternativ enn salig hr. Kirkvaags Milk Shake-reklame :lol:

 

Joa, du har et poeng der og... hehe...

 

Forøvrig hadde Volvo, som den sikkerhetsbevisste bilprodusenten de er, hatt mye å lære av LR. Det er ingen fare for å sovne bak rattet i en skjelven sliten LR der Statoil-koppen rister så den detter ut av festet sitt, og en får tunellsyn hvis en passerer 90 km/t. :)

LR var med andre ord tidlig ute. Her trenger en ikke avansert elektronikk for å overvåke deg for å hindre soving bak rattet, en trenger ikke no automatisk fartsbegrensning osv. Beste måten å holde en fører våken og obs bak rattet, er å ha bilen sånn akkurat passe ukomfortabel og skjelven. Da sikrer en at kjøringa til en hver tid har førerens fulle oppmerksomhet... Ikke blir føreren forstyrret av andre ting som passasjerer osv heller, siden han på ingen måte klarer å høre dem, selv når de skriker... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Joa, du har et poeng der og... hehe...

 

Forøvrig hadde Volvo, som den sikkerhetsbevisste bilprodusenten de er, hatt mye å lære av LR. Det er ingen fare for å sovne bak rattet i en skjelven sliten LR der Statoil-koppen rister så den detter ut av festet sitt, og en får tunellsyn hvis en passerer 90 km/t. :)

LR var med andre ord tidlig ute. Her trenger en ikke avansert elektronikk for å overvåke deg for å hindre soving bak rattet, en trenger ikke no automatisk fartsbegrensning osv. Beste måten å holde en fører våken og obs bak rattet, er å ha bilen sånn akkurat passe ukomfortabel og skjelven. Da sikrer en at kjøringa til en hver tid har førerens fulle oppmerksomhet... Ikke blir føreren forstyrret av andre ting som passasjerer osv heller, siden han på ingen måte klarer å høre dem, selv når de skriker... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...