Gå til innhold

Hevesett til range rover classic 85 mod (4d.)


vidjoerg

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bytte fjærer og dempere på bilen da de er slitte. I den forbindelse vurderer jeg å heve med inntil 2 tommer. Er det noe mer jeg trenger bytte utover lengere fjærer samt dempere ved heving? Kan dette gjøres helt uten videre, eller må det godkjennes av biltilsynet? vil heving av bilen gå nevneverdig ut over kjørekomford samt sikkerhet?

 

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må godkjennes, og bremseslanger er også lurt å bytte samtidig. :rolleyes:

Kjøp heller 'police spec' fjærer, de har LR delenummer og er sikker lettere

å får overtale biltilsynet med. De hever ca. 1" over standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må godkjennes, og bremseslanger er også lurt å bytte samtidig. :rolleyes:

Kjøp heller 'police spec' fjærer, de har LR delenummer og er sikker lettere

å får overtale biltilsynet med. De hever ca. 1" over standard.

 

 

 

Hei

Hvor får jeg kjøpt disse? og bør jeg gå for 1" heving på demperne også? og hvilke dempere anbefales?

 

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Har lest gjennom topic'en. Men 'police spec' fjærene er bare for bakenden. Det står litt forskjellig angående fjærer forran. Det kommer ikke fram hvilke typer dempere som brukes, men går ut fra at det er standard størrelse. Har du/andre noen erfaring med disse fjærene? Hva med fjærene til Famous Four, de leveres også med pluss 1". Noen erfaringer rundt disse?

 

Mvh

Vidar

Endret av vidjoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har lest gjennom topic'en. Men 'police spec' fjærene er bare for bakenden. Det står litt forskjellig angående fjærer forran. Det kommer ikke fram hvilke typer dempere som brukes, men går ut fra at det er standard størrelse. Har du/andre noen erfaring med disse fjærene? Hva med fjærene til Famous Four, de leveres også med pluss 1". Noen erfaringer rundt disse?

 

Mvh

Vidar

 

Fjærene fra FF er gode, absolutt å anbefale. Jeg har kjørt med +1 rundt hele, og med +1 foran og +2 bak, og hvertfall to sett med standard høyde. De har nå sluttet å selge +2 (etter at en av mekanikerne måtte ta en unnamanøver en regnvåt natt i 100 km/t :o:unsure::blink: )

 

Bilen blir mye mer presis på veien med slike fjærer. Kjøp nye dempere samtidig, og velg de dyreste (Bilstein) så blir det moro i svingene. Standard høyde gir mye bedre følelse på svingete veier, så om du ikke skal mye i skogen, er det bestevalget. Velger du +1, så går det fint med 235/85/16 - noe som forbedrer offroadegenskapene betydelig.

 

 

Dette er ikke de billigste fjærene du finner, men mitt inntrykk er at dette er et kvalitetsprodukt. Sist jeg kjøpte tror jeg at prisen ble litt over fem tusen for standtard høyde sammen med gule Monroe gassdempere. Slett ikke ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått police spec fjærer til min både til forran og bak.

 

Har i samme anledning også gått for +2" bremseslanger.

 

Jeg har istedet for +2" heving på fjærer, satt inn 2" heveklosser på akslene for å bevare kjørekomfort som orginalt. Da hadde jeg orginale fjærer, orginal dempere forran og +2" demper bak. Bilen var som før i kjøre egenskaper, bare høyere og bedre oversikt fremover.

 

 

Blir spennende å prøve med de nye police fjærer. Regner med at bilen blir fastere å kjøre med, spes. på svingete veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei og takk for alle svar.

 

jeg gikk for Famous Four sine +1" fjærer samt gule Monroe dempere. Alt er montert, men har ikke fått testet ennå fordi bensinpumpa røk. Venter nå på en ny. Bilen løftet seg betydelig i forhold til tidligere, og med orginale dekk og felger ser den litt puslete ut. Nye dekk blir vel det neste på lista.

 

Mvh

 

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...