Gå til innhold

Range Rover vare 2000/01 modell


oleR

Anbefalte innlegg

Har for tiden en Discovery 99 modell, men vurderer å bytte til en Range Rover 2,5 DSE eller nyere Discovery.

 

Det jeg lurer på er om det finnes varebilmodeller av denne i bruktmarkedet i det hele tatt? Har lett en del, men finner ingen på finn.no, AutoDB.no o.l. Fått med meg at det kom nye regler fra april 2001, men benyttet ingen seg av sjansen til å få en RR varebil før dette? I tillegg, hvem har produsert dieselmotoren for denne RR-modellen? BMW?

 

I tillegg, kommer den nye Discoveryen i 2004 eller 2005? Med tanke på at bruktbilprisene faller på D2 er jo dette relativt interessant(er også derfor jeg tenker på å kvitte meg med Discoveryen før det kommer ny modell).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ole, og velkommen på forumet!

 

Range Rover P38A ble levert som varebil fra 1995 frem til april 2001, men det er ganske få av de nyere årsmodellene. Jeg sitter selv på en 1999-modell med bensinmotor.

 

Dieselmotoren er, helt riktig, laget av BMW.

 

Discovery III kommer som 2005-modell på høsten 2004. Lanseringsdatoer alerede så tildlig som i mai måned har vært nevnt, men det blir nok utpå høsten engang. Om du ikke har sett det allerede så er det en mengde spionbilder under artikler på hovedsiden. Link oppe til venstre, ved logoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at bruktbilprisene faller på D2 er jo dette relativt interessant(er også derfor jeg tenker på å kvitte meg med Discoveryen før det kommer ny modell).

Finnes det noen "erfaringstall" hvor mye prisene faller ekstra når det kommer en ny modell? Feks den gangen Disco I ble avløst av Disco II?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all info og velkomsthilsen :-)

 

Man må med andre ord bare holde øynene åpne og følge godt med, så vidt jeg har forstått.

 

Har forresten RR like dårlig svingradius som Discovery?

Er veldig fornøyd med Discoveryen og det eneste ankepunktet er vel egentlig

svingradiusen. Likevel er en RR veldig tiltrekkende ;-)

 

Regner med at man ikke kan omregistrere fra personbil til varebil ?

Endret av oleR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...