Gå til innhold

Briggs & Stratton


jermundpr

Anbefalte innlegg

Lurer på om 2 av mine "kjære" gaskløppere har fått rådebank... :(:( Relativt lik lyd på begge motorene. høres skikkelig godt helt til dem blir varme (låter litt mindre da)... Litt rart at begge 2 motorene skulle få rådebank da? Samme motor på begge. ;)

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt på jakt etter motor til snøfreseren min. Den ebay sjappa som holder til i Tyskland.(ligger i ønskes kjøpt tråden) Har motorer i alle størrelser. Det er mulig jeg bestiller derfra med leveranse til svigers som bor i Tyskland og jobber i Norge slik at han tar med på neste tur med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Briggs er nesten avhengig av oljeskift en gang i året..Også er de ikke noe glad i skråninger. Det er jo bare plaskesmøring inni den urgamle konstruksjonen, så det blir fort ulyder.

Hvis den går uten at råden stikker ut i friluft er dët vel bare å klippe ivei :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Briggs er nesten avhengig av oljeskift en gang i året..Også er de ikke noe glad i skråninger. Det er jo bare plaskesmøring inni den urgamle konstruksjonen, så det blir fort ulyder.

Hvis den går uten at råden stikker ut i friluft er dët vel bare å klippe ivei :unsure:

 

har fått oljeskift før hver sessong. Men har gått maaaange timer. :rolleyes: kommer nok bare til å klippe ivei ja. Tror det har låti sånn ganske lenge... blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at trad-starteren har minst en KLIPPO. Gresklipperenes svar på Land Rover.

Med panne i helstøpt aleminium.

 

Det er jo en evighetsmaskin. Bytt den ikke ut med noe billg greier.

Den fåes også med Honda-motor.

 

Er vel ikke noen Expert på B&S men som eier av en 5 - 6 stykker får man jo litt erfaring.

 

Her er mine tips. først noe som trolig ikke har med ditt problem å gjøre.

 

Skift olje, og bruk SAE30, fåes billig til din klipper på Biltema, har selv prøvd andre oljer, med dårlig resultat. Skikkelig røyklegging av bygda.

Det må en skvett, kondensfjerner til i ny og ned, særlig etter vinter lagring.

 

Så til noe som "kan" være ditt problem, mener å ha leste at spec. B&S spør etter 98oktan bensin. Å vi slurver vel alle med det å kjører på 95.

går det så er det jo ingen problem.

Men som du sikkert vet er 98-100 oktan mindere selvtennende eller "bankesterk"

enn 95, så jeg mener det er vert ett forsøk å gå opp i oktan, for å se om ulyden forsvinner.

 

Ta vare på din KLIPPO. Jeg er stolt av min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

20-50 helt ok men styr unna aspen ferdig benzin på kanne er ikkkke bra bruker kunn 98 okt jeg på alt jeg har av benzin doninger også motorsaga + autbord 2 takts olje den brenner best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin til hageredskap kan sikkert diskuterast like mykje som olje til bil.:D

Eg prøver å hugse å kjøpe 98 oktan til plenklipperen, ein Honda firetakt. Beitepusseren, AS Motor med 6,5 hester totakt får 98 oktan med Stilh totakolje. Når den ikkje får rester etter ferdigblanda akrylatbensin frå kanna til motorsag og grasstrimmer. Etter innkjøpsstad står det oftare Felleskjøpet enn Aspen på kanna med akrylatbensin. Det er og forklaringa på Stihl totaktolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, svalbard skrev:

20-50 helt ok men styr unna aspen ferdig benzin på kanne er ikkkke bra bruker kunn 98 okt jeg på alt jeg har av benzin doninger også motorsaga + autbord 2 takts olje den brenner best

Outboard totaktsolje er best på vannkjølte motorer der tempraturen er konstant.

 

På luftkjølte totaktsmotorer bruker man olje for luftkjølte motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen burde fortelle Penzoil, Agip, Mobil, Exxon, HydroTexaco ( Chevron ) osv osv at de bare kan legge ned F&U avdelingene sine, som hvert år søler bort milloner av kroner på å foredle og fintune oljer til det bruket de  er tenkt til.

Den beste kunnskapen finner de jo her på forumet, helt gratis.cool 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, JokerS30 skrev:

noen burde fortelle Penzoil, Agip, Mobil, Exxon, HydroTexaco ( Chevron ) osv osv at de bare kan legge ned F&U avdelingene sine, som hvert år søler bort milloner av kroner på å foredle og fintune oljer til det bruket de  er tenkt til.

Den beste kunnskapen finner de jo her på forumet, helt gratis.cool 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedsmessig er Norge bare en dråpe i havet for de utenlandske firmaene.

Klimamessig er vi visstnok relativt unike også.

Når man snakker F&U hos de internasjonale firmaene hvor er vi da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Klimamessig er vi visstnok relativt unike også.

Hvor har du det ifra ? Sist jeg tittet på globusen, bodde det da folk på tilsvarende klimatiske forhold andre steder også.

Og med unikt klima, snakker du da om Kristiansand, Kirkenes eller Kristiansund ? Lindesnes, Lærdal eller Lofoten ? Mandal, Minnesund eller Målselv ?

Om klimatiske forhold er et argument, blir det meningsløst å snakke om Norge som " ett " land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...