Gå til innhold

søndagstur til havnås handel i trøgstad


j_wold

Anbefalte innlegg

I serien "turer i indre østfold" skal vi nå besøke havnås handel. havnås handel er litt annerledes enn andre lokale landbruksverksteder for å si det sånn B) bittelitt :rolleyes: .

 

det er ikke noe museum, bare en "liten" privat samling som kay minge har opparbeidet seg gjennom årenes løp. jeg kan huske lukta fra min barndom, en gang jeg var med pappa og kjøpte ny traktor. og jeg gleder meg villt til å se det igjen B) .

 

ett ukjent antall biler, motorsykler, traktorer og annen morro som brummer B)

noen bilder jeg rappa fra en lanciaklubb på tur dit.

gallery_2023_9_16428.jpg

 

gallery_2023_9_25339.jpg

 

gallery_2023_9_17053.jpg

 

gallery_2023_9_17444.jpg

 

siden dette er av "nasjonal interesse" så gir vi alle god tid til å sette av datoen. en søndag i mai tenker jeg er fint :) .

 

det er reservert plass i gjesteannekset i hagen til samleren fra leksvik..

 

nærmere info om dato osv kommer etterhvert, skal bort en tur og ta noen bilder og snakke med gubben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Kay Minge begynner å bli gammel nå. Sønnen Ketil derimot er høyst oppegående. Han driver Håvnås handel og Minges Universalservice, som mange kanskje kjenner. Tror letteste tilgang til informasjon er å gå  gjennom ham. Han er forøvrig styremedlem i farens museum, men er nok ikke like ihuga interessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...