Gå til innhold

Hva man kan finne på Finn!


lafterolf

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,9k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

11 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Prisen og budene er hinsides... Mi audmjuke meining.

Dette har vært bil-entusiastmiljøet i et nøtteskall i årevis.

Man kan gjerne gi 50 for en bil som må kostes på 60 for å bli dårligere enn en til 100, bare den er demontert nok !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis forskjellige lyster og meninger.

Kanskje noen har 50 og lettere kan bruke 60 til over tid.

Kvalitetstid i garasjen er undervurdert prismessig.

Å kjøpe en for 100 som man ikke vet om folk med frynsete brukbilmoral skal selge er jo risikosport.

Jeg ville vurdert kjøp en gang i tiden da jeg har/hatt alt jeg trenger av deler liggende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Vi har heldigvis forskjellige lyster og meninger.

Kanskje noen har 50 og lettere kan bruke 60 til over tid.

Kvalitetstid i garasjen er undervurdert prismessig.

Å kjøpe en for 100 som man ikke vet om folk med frynsete brukbilmoral skal selge er jo risikosport.

Jeg ville vurdert kjøp en gang i tiden da jeg har/hatt alt jeg trenger av deler liggende.

 

 

Du har selvsagt rett Gaute !
Samtidig er faktum at folk skrur mindre og mindre. Objekter her på siden og på finn, blir omsatt 2-3-4-6 ganger uten at arbeidet blir påbegynt. I beste fall er ting demontert i atomer, rust og fanteri er kappet vekk med godt mot, og der stanser det dessverre

Biler som har vært omsatt som objekt for snart 10 år siden, står bak en låve eller garasje, i ferd med å gå tilbake til naturen. 
Min ringe mening er at svært mange overvurderer sine egne skruferdigheter noe så til de grader, og når fakta kommer for en dag, så gir de omtrent umiddelbart opp.

Å skru sammen en haug deler til en velfungerende bil, er en jobb for eksperter, jeg ville ikke engang VURDERT å gå på noe sånn, og jeg har skrudd mer enn mange andre gjennom årene...
 

Jeg har en liste over gromme, spesielle biler jeg nå og da sjekker skiltnumrene på, for å se på framdriften. Den involverer et 50talls biler jeg husker svært godt gjennom mine snart 30 år som bilentusiast. Nesten ingen har som ikke har hatt skilter de siste 15 år, endrer status, utover de få som av og til registreres som  skrotet.

Jeg håper objektet over her finner en god eier som virkelig er villig til å legge sjela i å få seg en fin bil,  samtidig vet jeg at jeg kjenner kun en håndfull mennesker som vil gå på noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med både Gaute og Espen.

 

Selv har æ flere prosjekter som jeg koser meg med og jobber med. Sakte, men sikkert, går det fremover. Fordeler kostnader over tid. Handler litt no og da. Tenker ikke på verdien, har prosjektene fordi jeg liker dem og har en plan om å bli ferdig. Har heldigvis plass inne til prosjektene, og har bare to kjøretøyprosjekt «lagret» ute. Det ene startes og flyttes, jobbes med innimellom når jeg får lure ideer eller har kjøpt noen deler.

 

Samtidig ser jeg prosjekter selges og videreselges på Finn og forum, slik Espen er inne på. Mange blir dessverre aldri ferdig. Og ofte, hver gang noe prosjekt selges så forsvinner deler. Ikke bevisst, men selger vet kanskje ikke hvor alle deler er etter at det har vært lagret noen år.

 

De siste kjøretøy jeg har kjøpt har derfor vært «uskrudde», altså ikke tatt fra hverandre. Bortsett fra ett, kjøpte en Serie I i deler i fjor. Den bilen regner jeg som et puslespill. Det rare er at jeg får hyppige henvendelser på den bilen. Har bl.a blitt tilbudt et annet meget interessant puslespill i bytte. Langtidsplanen er likevel å beholde Serie I.

 

Ønsker alle en fin dag enten de kjøper prosjekt eller hele kjøretøy

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er enig med Gaute & Co. Har x-antall prosjekter selv. Jobber med 3 av disse for tiden, har ikke stress med å gjøre noen fort ferdig. Ingen ting slår tiden med å jobbe på disse, fjerne rust, bygge inn nytt friskt metall osv. For meg er tiden med å skru bil, terapi for kropp og sjæl! Som jeg sier, til neste år så skal den bilen være ferdig! Noe jeg har sakt nå i noen år! : )

Hei!

 

Er enig med Gaute & Co. Har x-antall prosjekter selv. Jobber med 3 av disse for tiden, har ikke stress med å gjøre noen fort ferdig. Ingen ting slår tiden med å jobbe på disse, fjerne rust, bygge inn nytt friskt metall osv. For meg er tiden med å skru bil, terapi for kropp og sjæl! Som jeg sier, til neste år så skal den bilen være ferdig! Noe jeg har sakt nå i noen år! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
14 minutter siden, lafterolf skrev:

Denne gikk tidligere i Trondheim. Mener den ble importert i 15, dvs 30-årsregel på bakseter.

Trykk i veivhusventilasjon.:o

De kunne heller skrevet utslitt motor.

Motorbytt som må til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Denne gikk tidligere i Trondheim. Mener den ble importert i 15, dvs 30-årsregel på bakseter.


Står førstegangsreg i Norge i oktober 2013, dvs 10års regel på bakseter.
Import i 2013, men 2010 modell bil.

Avregistrert siden august 2018.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...