Gå til innhold

Nesten 20% redusert forbruk


ThomasF

Anbefalte innlegg

Det har vært endel tråder om bensinforbruk på V8'en der jeg har lest om forbruk ned mot 1.5 på langtur, uten helt å tro på det. Jeg har aldri vært i nærheten av dette, og mitt ordinære gjennomsnitt med overvekt av motorvegkjøring har ligget rundt 1.95 fast. Har byttet luftmassemåler, plugger, pluggkabler mm uten at det har gitt de helt store utslagene. Jeg byttet nå O2 sensorene, og da falt forbruket til 1.6 på samme kjøring, det er nesten 20% reduksjon! Disse er utrolig lett å skifte, tok meg under 10 minutter per sensor og de kan kjøpes for rundt 700 kroner per stk i UK, så dette er noe som tjenes raskt inn igjen med dagens bensinpriser.

Jeg har ikke hatt noen varsler om defekte sensorer og bilen passerte EU kontroll med avgassmåling for ca. 1 år siden, så her må man tydeligvis følge med litt selv.

Endret av ThomasF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme i fjor og kjørte TIL Drammen på 2 liter og hjem igjen på 1,3...... Skiftet luftmengdemåler også, men merket ikke noe spesielt til det. Forbruket på absolutt blandet kjøring vinter (dvs med snitthastighet under 40 km/t) er konstant 1,75. På normal landeveiskjøring 80 km/t er den jo godt under 1,5. Større ambisjoner tror jeg ikke man skal ha eller fokusere på. Da må man bytte bil. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lambdasonde det er snakk om, som sitter på katta eller er jeg heeelt på jordet? Hvor sitter disse? Jeg var nede i 1.1 på langtur før. Nå, med blandet kjøring ligger det på 2.0, der det før var 1.6.... Noe har skjedd siden i fjor. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...