Gå til innhold

Porsche 928


anthen

Anbefalte innlegg

Bremser trenger ikke være så mye jobb, demonter kaliprene og monter med nye pakninger så er det antagelig i orden.

 

Den bakerste potta er nok svinedyr originalt, men du kan få tilpasset en vanlig potte for en bøkdel av prisen.

 

Tror nok du bør regne med å demontere innsuget og ta en sjekk på alt av vacuumslanger under der. Disse liker ikke å stå uten at bilen brukes.

 

Motor og gir ville jeg ikke bekymret meg for, har en kamerat i Trondheim som averterte en 4,5l for et par tusen for ikke lenge siden. Det finnes greit med brukte deler, folk har en tendens til å ta vare på delene fra disse.

 

Min største bekymring her hadde kanskje vært lakk, det koster fort 30.000 å lakke en 928 riktig.

 

Ellers er det et greit alternativ å kjøpe deler fra USA, spesielt nå som kursen er gunstig. Her får du litt av hvert, også kompressorkit hvis du vil ha mer sprut: http://www.928motorsports.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremser trenger ikke være så mye jobb, demonter kaliprene og monter med nye pakninger så er det antagelig i orden.

 

Den bakerste potta er nok svinedyr originalt, men du kan få tilpasset en vanlig potte for en bøkdel av prisen.

 

Tror nok du bør regne med å demontere innsuget og ta en sjekk på alt av vacuumslanger under der. Disse liker ikke å stå uten at bilen brukes.

 

Motor og gir ville jeg ikke bekymret meg for, har en kamerat i Trondheim som averterte en 4,5l for et par tusen for ikke lenge siden. Det finnes greit med brukte deler, folk har en tendens til å ta vare på delene fra disse.

 

Min største bekymring her hadde kanskje vært lakk, det koster fort 30.000 å lakke en 928 riktig.

 

Ellers er det et greit alternativ å kjøpe deler fra USA, spesielt nå som kursen er gunstig. Her får du litt av hvert, også kompressorkit hvis du vil ha mer sprut: http://www.928motorsports.com/

 

Bra å høre :) Sa jeg skulle ha den i går, så da får vi se så fort jeg får henta den og renovert bremser, om den er et mareritt på hjul, eller et godt kjøp :D Har "booka" regreimskifte hos et tuningfirma i oslo, så jeg iallefall ikke har den bekymringen over meg(selv om den som sitter der er ny, tror jeg nemlig at den er litt morken etter 5år+ stillestand)

 

Potte tipper jeg at jeg får tak i noe uorginalt i første omgang, og evt. ser etter noe råere etterhvert. Lakk skal jeg nå alltids klare å årdne B) Takk for masse hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden vekker minner. Kjørte en 78 mod 928 på begynnelsen av 90-tallet. En fantastisk bil, savner den en gang i blandt ennå. Fikk den som innbyttebil da vi solgte en 85 mod Range Rover. Husker den var dyr i drift, den gang kostet det 16" dekk en formue! Lakkerte bilen, skiftet reg.rem, dynamo, alle frontlys og clutch på de to årene bilen ble brukt. Det siste jeg gjorde med bilen var å parkere den opp/ned blush . Vraket ble byttet med en Rover SD1, tror ikke det er blitt bil av den igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grautlerer igjen! Ser jo veldig bra ut i interiøret, det er viktig! De setene med "sjakkmønster på syre" er blitt veldig populære og det er sjelden å se disse i så god stand så de må du ta vare på. Tilstanden på setene kan jo tyde på at km ikke er så feil heller kanskje?

 

Liker også veldig godt at det ikke er montert "bump-stripsene" fra S-modellen. Jeg er ikke så stor fan av S-spoilerne heller jeg da, men det er jo smak og behag. Lurer på om det fakttisk er montert hele fronten fra en S? Ser ikke så godt på bildet, men er det luftinntak til bremsene i selve fangeren også, eller bare i frontspoileren? Og er det montert luftkanaler bort til bremsene? Dette kom på S.

 

Liker også godt at det ikke er takluke! Ekstra vekt på verst tenkelige plass, lekkasjeproblemer, dårligere plass i cupe og at det ødelegger utseendet. Klimaanlegg er nok/bedre.

 

Ser at førsteprioritet blir nye dempere på bakluka, her bør du kjøpe originale, de har 2 "hastigheter" som gjør at luka bremser farten når den er nesten oppe.

 

Hadde vært morsomt å høre hva slags utstyr bilen var levert med, dette skal du finne på en lapp i bagasjerommet. Let under matta og legg ut kodene her så skal jeg hjelpe deg å finne ut hva det betyr!

 

Her er forresten et bilde av min 928:

180160023_3d55bcbb67_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexy farge:)

 

Gratulerer med årntli bil:)

Har et sett med samme felger... krommede.

Dessverre er krommen dårlig nå da.. og de har blitt henvist til vinterfelger..

Men har mere egnet vinterkjøretøy i Landroveren, så lekebilen står for det meste på vinteren. Men har kjørt 4 vintere med Porscha..moro, men litt slitsomt med 2wd og litt motor.

 

 

4043560016_9d1061dd76.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg tar denne litt frem fra glemselen. Jeg her smått begynt å tenke på erstatter for Sagmon ( hvis han reiser fra meg da?!!), og har kommet frem til at jeg vil prøve noe jeg kan nyte sammen med kjærringa. Ho er ikke i noen særlig form :( , og klarer ikke å bli med på turer i mine litt offroadiserte LRa :)

Så nå har jeg begynt å fable om Porsche 911 evt 944. Men her er jeg helt klin blank i hard-discen og ønsker å kunne "ringe en venn" som kan gi meg noen tips, om gleder og sorger, feller og feil. Er det noen her inne som kan hjelpe?!. Jeg trives best muntlig :) til glede for telefon selskapene :D.

Vet det finnes et Porsche forum, men det er stengt for ikke medlemer.....og jeg gidder ikke melde meg inn før jeg evt har egen bil....jeg kan jo plutselig ende opp med en engelsk 4 hjuls trekker igjen :lol:

Ser for meg en bil til ca 150 store, pluss minus.......kan man få en bra bil for dette....ser flere sene 70, tidlige 80 talls 911 til ca denne penge summen. En 911 har vært en uoppnåelig drøm i mange år, og nå kan det kanskje skje....jeg har aldri sittet i en!!!, har kjørt litt 944 og 924 og det var helt greie biler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det diskuteres litt andre biler også her inne :)

Har alltid vært Porsche fan, og en gang i tiden hadde vi en 924 Turbo, uten sammeligning forøvrig.

Første gang jeg så, eller hørte :) en 928, sto den ved siden av meg i et lyskryss en gang tidlig på 80 tallet. For en lyd B) Hele bilen min rista.

Jeg har også vært så heldig å delt garasje med en av verdens aller beste (ja jeg vet det er store ord) Porsche restaureringer.

Litt mer om den bilen her http://www.classicandperformancecar.com/features/octane_features/215373/porsche_356.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært porsche eier i de siste 15 år. De siste 12 har jeg hatt en 1980 928S med manuell gear. På denne tiden har jeg kjørt den ca 40000 km med kun vanlig vedlikehold. Det har vært den beste bilen jeg har hatt og en av de rimeligste å eie. Må bare slutte meg til det Ian sier !

 

img1054vy1.th.jpg

Endret av Egil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og du bør følge de vise ord; "Det kreves en rik mann, for å kjøpe en billig Porsche" :rolleyes:

 

neida, så ille er det ikke, men sjekk gjerne karosseri etter bulker/sparkel etc, og gjerne kikk litt under på ramma også. Jeg måtte bytte ut begge bakskjermene da det var fire bokser sparkel bretta utover hver, ramma har knekt foran ved hjulopphenget, og nå har jeg kjørt ihjel ventilstyringene på motoren... :blink: Til gjengjeld så fører jo dette til at jeg kan lakkere tilbake til originallakk, og jeg har unnskyldning for å få satt inn en 4,7(med kompressor? blush )

 

Sykt morsom bil å kjøre 928'n, men det samme kan vel sies om alt fra Porsche :) En kamerat av meg har akkurat handla 914, den røde som lå på finn, og selv med en v6 fra Ford har den en sinna lyd, og går grisegodt!

Endret av anthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 4 år senere...
  • 3 uker senere...

Fant denne tråden tilfeldigvis, kanskje vel sent men. 928 er heldigvis gjennomdesignet og har delt clutchus! Det er mer enn man kan si om min samboers Porsche 944 Turbo, der er cluthbytte estimert til 37 timer på verksted - og dette er under forutsetning at alle bolter kommer ut uten problemer... (ja jeg har gjort det i en vanlig garasje på bukker og med de vanlige problemene med 12-kant bolthoder som rives!)

 

https://www.porscherepair.us/porsche-928-repair/removing-and-installing-clutch.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

928 er en av verdens best samensatte biler har hat mange opp gjennom åra har en 89 s4 kmst 164000 momsa inn fra sverge for noen årsia svart-svart muligens salg om en stund intr kan pm meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...