Gå til innhold

Tempo 150cc selges


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal prøve å rydde litt i prosjekthaugen. Den første som ryker(masse) er en 1955 modell Tempo Standard.

Sykkelen ble satt i kjørbar stand for en del år siden, da ble motor overhalt og nye dekk montert.

Den er sliten i lakken og det er gravrust i felger å på potte.

 

Kjørte ganske mye med den i fjor og hadde ikke mange stopp:) Den trenger en ny flottør og kanskje noen bremsebånd for å være en sikker trafikant, ellers så er det bare tut og kjør.

 

Om noen har lyst til å ta opp arven med å blårøyklegge svingete landeveger så skal jeg la den gå for bud over 12000.

 

Denne kjøpte grandonkelen min ny i 55 og pendlet til arbeidet med den i 10 år, siden har den vært låvelagret for det meste.

gallery_2640_5_7819.jpg

Prøvekjøring/visning kan gjøres i Hønefoss.

 

Hilsen Kjell Ivar G Vesleenga

Tlf 93025594 eller PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre ting som er litt trist med dette salget. For det første så har den vært i din families eie siden den var ny :( 2-du vil som du sier angre på salget :( 3-jeg har ikke råd til å kjøpe den nå om dagen :( (det siste skal du bare være glad for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at speedometeret ikke virker, fjøra som bremser speedometernåla har røket. Og ene fjøra til setet har mistet ene hempa. Begge deler kan fikses.

 

Å ja, dette kommer til å gi meg mareritt, men ettersom rusta, renta og kjærringa vi ikke nevner ved navn gjorde slik det ble, så er det greit å rydde litt.

Har Tempo 380, NSU, TSX, CB900 så er blir ikke sykkelløs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette ikke er noen ræser, men hvor slapp er den sånn i forhold til en normal moderne 50kubiks moped? Bor på ei øy og må igjennom en tunnel for å komme til fastlandet, bakken opp fra bunnen er en drøy kilometer og stigningen er ca 10%....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;

 

Har hatt en del gamle tempoer med Sachs (og Villiers), og dette er ingen ræcer. Den gjør 80 på flatmatk, og litt mindre oppover. Men i forhold til dagens mopeder er den rask!!

 

150 ccm fra Sachs var den slappeste. 125 og 175 gikk bedre, samt at du kunne bytte litt om. I tillegg lagde de (Tempo) en 200 ccm som ble satt inn i scooteren Progress. 175 ccm'n kunne du i tillegg borre til 204 ccm og sette in et Saab 2-takst stempel.

 

Men, denne gamle standarden er en god gammel sliter på lik linje med disse gamle LR-greiene vi driver på med. Fort går det ikke, men duverden for en sjarm.

 

PS; om du finner en 175 motor hvor kilesporet for svinghjulet ikke er hærpa kan du få den til å gå svinfort,,,,, :blink:

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei igjen:)

 

Sommeren har gått, å den står her fremdeles.

Skal ikke klage på noen, likte han som fikk sjansen til å kjøpe den. Men det ble ikke slik, fikk i mellomtiden bud på 13000 som jeg avslo (uten om at jeg husker hvem det var), så først mann til mølla får Tempo Kølla(Noen får faktisk reisning av slik har jeg hørt:)

 

Prøvekjøring og visning foregår fortsatt i Hønefoss. Prisen er ikke diskutabel, første mann som kommer med penger får den!

 

MVH

Kjell Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm hvorfor måtte du dra frem denne igjen.... Har veldig lyst, men er ikke sikker på om fruen er like begeistret. Må nok ta meg en tur å se på den....

 

 

Det er bare å komme, men ring først. Er til tider litt opptatt. Tlf 93025594.

 

MVH Kjell Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Da har den stått litt til, tror det er tid for å slippe den til noen som bryr seg:)

 

Jeg ønsker jeg å selge den for å få meg en gitar. Alle som mener det er feil skjønner jeg godt, men penger vokser dessverre ikke på trær(det som vokser der tar trosten). Den trenger også endel omsorg som jeg ikke har tid til å gi den, så om noen har lyst til å ta vare på den, så kan jeg leve med det:)

 

Mvh

Kjell Vesleenga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo her er det liv og LR:) Ikke noe med skilt ennå, men den er nesten i daglig drift. Du får ta deg en tur innom en dag, må jo få se nye gliset ditt!

 

Er ikke sikker på hva jeg skal ha av gitar men Takamine eller Ovation står høyt på ønskelista:) Må ha noe ordentlig når jeg først skal ha:)

 

Men først må jeg få solgt Tempoen for å få frigjort noe kapital, dere skal få ei uke til. Så går den ut på Finn!

 

Mvh

Kjell Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...