Gå til innhold

Billig bil med fem seter ønskes kjøpt


@le

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kan helt klart se for meg at du trenger en egen radarstasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subarusten er ikke noe dårlig valg, nei....men den er tørstere enn andre biler på samme størrelse. .....og de ruster VELDIG i din prisklasse.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan sikkert overtales til å kvitte meg med min '93 900 sedan for en passende sum ;)

 

Da må du være raskt ute med bilder og tilstandsrapport...og pris. Jeg skal til Drammen og se på en Saab idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være raskt ute med bilder og tilstandsrapport...og pris. Jeg skal til Drammen og se på en Saab idag :)

 

 

Bilder blir værre. Har egentlig ikke lyst til å selge heller, men innser at jeg ikke trenger bilen og at den bare koster penger og tar opp plass der den står, uten at den egentlig fyller mine behov for en nr.2-bil.

 

Jeg sender deg en PM med litt info, så kan du jo ta kontakt om det er av interesse og det ikke blir noe av den i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da har jeg handlet en Saab 900i 2,1 16V fra 1992. Det står Griffin på den, men jeg vet ikke om det er kun klistremerket som er Griffin :) Den heter uansett Griffin eller Griffinen.

 

Fem timer i bil hjem igår. Deilig bil å kjøre selv om den er gått 322 000km. Sprek! 140 hk originalt. Ørlite vandring i 110, sikkert litt slitne foringer eller bærekuler. Ingen ulyder eller klunking dog. Gooodt fornøyd :) (7000kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mye bil for lite penger @le. Grattis!

 

Regner med du kommer med Griffin og ønsker plass på bukken til mandag :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er et råskinn ja :D

 

Takk Kjartan :) Inntar gjerne bukken ja! Vil bytte luft- og oljefilter og motor- og girolje bare for å være sikker. Men jeg kan gjøre dette hvilken som helst dag, så om dere har noe viktig på gang så bare si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Griffin er en litt mer påkostet modell enn de helt standard. Hva det egentlig gjør seg utslag i er jeg ikke helt sikker på, men jeg mener blant annet å ha plukket opp att de har originale fjører og dempere som ligger tettere opp til turbo-versjonen. Mulig de har noe bredere dekk originalt også, og sikkert noe mer som jeg ikke har oversikt på.

 

Lykke til med doningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det...jeg vet ikke helt hva som skal være mer påkostet. Det er ikke skinn eller noe speselt i den. Varme i sete er det, men ikke AC eller noe annet "luksus". Det er jo et tøft navn uansett, så det er nok for meg:) Bilen er nokså lav (som Eivind påpekte), iallefall bak...vet ikke om det er Aero-style eller bare segenhet :D

 

OG900-versjonen av Griffin var uten turbo, den hadde 2,1 liters motor og 140 hester. Turbomotoren hadde 145...

 

Uansssett så kan den nok lure noen, for jeg var litt overrasket over hvor sprek den var, og hvor behagelig den lå på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratukondolerer Atle

 

Navnevalget ditt gir meg litt får i ulveklær vibber. Griffin var vel en luksusutgave av 9-5 og muligens 9000 med snurre under panseret? Altså en Aero med treverk ellerno, sjekk verdensveven for detaljer :P

 

 

Griffin-navnet var vel i hvertfall på 9000 også, først og fremst knyttet til litt "oppjazza" modeller uten propell.

 

Som jeg skrev over her, så mener jeg å ha hørt at griffin-navnet på 900 i hverfall, betyr mer sporty understell, og muligens lavere bakkeklaring. Muligens er det også bare brukt på 2,1-utgaven.

 

At den sagger bak tror jeg er ganske vanlig at gamle 900 gjør. Min gjør i hvertfall det. Det kom ikke sånn originalt fra fabrikk for å si det sånn, så det er nok bare slitne dempere. Kan jo være litt inspirasjon for Land Rover-folket da det jo kan minne om ikke så rent få gamle RR B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin-navnet var vel i hvertfall på 9000 også, først og fremst knyttet til litt "oppjazza" modeller uten propell.

 

Som jeg skrev over her, så mener jeg å ha hørt at griffin-navnet på 900 i hverfall, betyr mer sporty understell, og muligens lavere bakkeklaring. Muligens er det også bare brukt på 2,1-utgaven.

 

At den sagger bak tror jeg er ganske vanlig at gamle 900 gjør. Min gjør i hvertfall det. Det kom ikke sånn originalt fra fabrikk for å si det sånn, så det er nok bare slitne dempere. Kan jo være litt inspirasjon for Land Rover-folket da det jo kan minne om ikke så rent få gamle RR B)

 

Nå lurer jeg bare generelt...kan virkelig demperne holde bilen oppe? Er det ikke fjærene som blir slappe? Det er så mange som snakker om slitne dempere på lave biler.

 

Det ser jo litt tøft ut...men jeg kunne ikke se så langt bakover gjennom speilet fordi taket kom i veien... :D

 

 

OK

 

Siden den er så sprek er jeg klar for race på langenesveien anytime Atle B)

 

Ok! Med konebilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg må polere Lille Hvit snart også for å gjøre klar til race!

 

Men Thomas har jo venta på at jeg skal kjøre race før uten at det skjedde noe... blush

 

Vi har jo treklosser liggende klare for å få biler opp på bukken. Franskmannen kom jo oppå så da burde den stolte svensken også greie det... - eller?

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg bare generelt...kan virkelig demperne holde bilen oppe? Er det ikke fjærene som blir slappe? Det er så mange som snakker om slitne dempere på lave biler.

 

Joda: Det er fjørene som skal bære vekta av bil med tilbehør. Demperene skal bare "dempe" uønskede effekter som fjærene ikke håndterer selv... Sånn litt forenklet beskrevet ;)

 

Lav bil = Utslitte fjærer (elelr senkefjærer)

 

Grattis med nye bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...