@le Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Det kan nok stemme, men tenkte ikke helt på det... Kanskje jeg heller skulle kjøpe denne...eller i tillegg må det jo bli: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17445918 Endret 24. februar 2010 av @le Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 En annen ting... denne godt vedlikeholdte bilen...noe på bildet som avslører noe? Eies den av en yngre "rånegutt"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Brekket fungerer. Klart positivt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Kan helt klart se for meg at du trenger en egen radarstasjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Bestefaren min hadde en en Subaru Legacy som denne i 15år. Tror ikke han gjorde annet en å skifte olje og bremser på den, bra bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Subarusten er ikke noe dårlig valg, nei....men den er tørstere enn andre biler på samme størrelse. .....og de ruster VELDIG i din prisklasse. Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 jeg kan sikkert overtales til å kvitte meg med min '93 900 sedan for en passende sum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 jeg kan sikkert overtales til å kvitte meg med min '93 900 sedan for en passende sum Da må du være raskt ute med bilder og tilstandsrapport...og pris. Jeg skal til Drammen og se på en Saab idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Da må du være raskt ute med bilder og tilstandsrapport...og pris. Jeg skal til Drammen og se på en Saab idag Bilder blir værre. Har egentlig ikke lyst til å selge heller, men innser at jeg ikke trenger bilen og at den bare koster penger og tar opp plass der den står, uten at den egentlig fyller mine behov for en nr.2-bil. Jeg sender deg en PM med litt info, så kan du jo ta kontakt om det er av interesse og det ikke blir noe av den i Drammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Takk for PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Bare hyggelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Jepp, da har jeg handlet en Saab 900i 2,1 16V fra 1992. Det står Griffin på den, men jeg vet ikke om det er kun klistremerket som er Griffin Den heter uansett Griffin eller Griffinen. Fem timer i bil hjem igår. Deilig bil å kjøre selv om den er gått 322 000km. Sprek! 140 hk originalt. Ørlite vandring i 110, sikkert litt slitne foringer eller bærekuler. Ingen ulyder eller klunking dog. Gooodt fornøyd (7000kr) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Halvt løve, halvt ørn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Høres ut som mye bil for lite penger @le. Grattis! Regner med du kommer med Griffin og ønsker plass på bukken til mandag . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Den er et råskinn ja Takk Kjartan Inntar gjerne bukken ja! Vil bytte luft- og oljefilter og motor- og girolje bare for å være sikker. Men jeg kan gjøre dette hvilken som helst dag, så om dere har noe viktig på gang så bare si ifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Gratulerer! Griffin er en litt mer påkostet modell enn de helt standard. Hva det egentlig gjør seg utslag i er jeg ikke helt sikker på, men jeg mener blant annet å ha plukket opp att de har originale fjører og dempere som ligger tettere opp til turbo-versjonen. Mulig de har noe bredere dekk originalt også, og sikkert noe mer som jeg ikke har oversikt på. Lykke til med doningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Gratukondolerer Atle Navnevalget ditt gir meg litt får i ulveklær vibber. Griffin var vel en luksusutgave av 9-5 og muligens 9000 med snurre under panseret? Altså en Aero med treverk ellerno, sjekk verdensveven for detaljer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Det er akkurat det...jeg vet ikke helt hva som skal være mer påkostet. Det er ikke skinn eller noe speselt i den. Varme i sete er det, men ikke AC eller noe annet "luksus". Det er jo et tøft navn uansett, så det er nok for meg:) Bilen er nokså lav (som Eivind påpekte), iallefall bak...vet ikke om det er Aero-style eller bare segenhet OG900-versjonen av Griffin var uten turbo, den hadde 2,1 liters motor og 140 hester. Turbomotoren hadde 145... Uansssett så kan den nok lure noen, for jeg var litt overrasket over hvor sprek den var, og hvor behagelig den lå på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Gratukondolerer Atle Navnevalget ditt gir meg litt får i ulveklær vibber. Griffin var vel en luksusutgave av 9-5 og muligens 9000 med snurre under panseret? Altså en Aero med treverk ellerno, sjekk verdensveven for detaljer Griffin-navnet var vel i hvertfall på 9000 også, først og fremst knyttet til litt "oppjazza" modeller uten propell. Som jeg skrev over her, så mener jeg å ha hørt at griffin-navnet på 900 i hverfall, betyr mer sporty understell, og muligens lavere bakkeklaring. Muligens er det også bare brukt på 2,1-utgaven. At den sagger bak tror jeg er ganske vanlig at gamle 900 gjør. Min gjør i hvertfall det. Det kom ikke sånn originalt fra fabrikk for å si det sånn, så det er nok bare slitne dempere. Kan jo være litt inspirasjon for Land Rover-folket da det jo kan minne om ikke så rent få gamle RR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) OK Siden den er så sprek er jeg klar for race på langenesveien anytime Atle Endret 26. februar 2010 av tdiThomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Griffin-navnet var vel i hvertfall på 9000 også, først og fremst knyttet til litt "oppjazza" modeller uten propell. Som jeg skrev over her, så mener jeg å ha hørt at griffin-navnet på 900 i hverfall, betyr mer sporty understell, og muligens lavere bakkeklaring. Muligens er det også bare brukt på 2,1-utgaven. At den sagger bak tror jeg er ganske vanlig at gamle 900 gjør. Min gjør i hvertfall det. Det kom ikke sånn originalt fra fabrikk for å si det sånn, så det er nok bare slitne dempere. Kan jo være litt inspirasjon for Land Rover-folket da det jo kan minne om ikke så rent få gamle RR Nå lurer jeg bare generelt...kan virkelig demperne holde bilen oppe? Er det ikke fjærene som blir slappe? Det er så mange som snakker om slitne dempere på lave biler. Det ser jo litt tøft ut...men jeg kunne ikke se så langt bakover gjennom speilet fordi taket kom i veien... OK Siden den er så sprek er jeg klar for race på langenesveien anytime Atle Ok! Med konebilen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ok! Med konebilen da? Får ikke lov til å kappkjøre med den, dessverre Stiller med polkagriser og Löfbergs Lila på mandag hvis Griffin kommer (opp tunnelen), må beskue ræceren før jeg legger opp løpstaktikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Spørsmålet er vel heller om Griffin kommer opp på bukken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Skjønner jeg må polere Lille Hvit snart også for å gjøre klar til race! Men Thomas har jo venta på at jeg skal kjøre race før uten at det skjedde noe... Vi har jo treklosser liggende klare for å få biler opp på bukken. Franskmannen kom jo oppå så da burde den stolte svensken også greie det... - eller? Endret 26. februar 2010 av kulien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd_flock Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Nå lurer jeg bare generelt...kan virkelig demperne holde bilen oppe? Er det ikke fjærene som blir slappe? Det er så mange som snakker om slitne dempere på lave biler. Joda: Det er fjørene som skal bære vekta av bil med tilbehør. Demperene skal bare "dempe" uønskede effekter som fjærene ikke håndterer selv... Sånn litt forenklet beskrevet Lav bil = Utslitte fjærer (elelr senkefjærer) Grattis med nye bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.