Gå til innhold

Billig bil med fem seter ønskes kjøpt


@le

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Scorpio 95+ er fin bil. Har selv hatt en96 modell. Veldig driftssikre. De ruster i hjulbuer bak og i bagasjelokk. 2.0L er skuddsikker. Utrolig komfort. Kjøper du stasjonsvogn får du plass til det meste.

Saab er også fin bil. Har for tiden 2 stykker.

9000 er mye komfort og utstyr for pengene. Og blir de tatt vare på går de langt. En kompis har en som har gått 600.000!

Er ikke mere feil på dem enn andre biler. Men de ruster. Unngå turbo modellen. Den er like bra, men hvis det skjer noe kan det bli dyrt.

Jeg betalte 28.000 for min 97 modell. Og den har alt av utstyr. Klima, el. speil, 4 el. ruter, kjørecomputer osv. Og den har faktisk bedre seter enn 9-5`en min!

 

Jeg ville gått for en Saab når du kjører langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med denne: http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=20965559

 

legg til ca 5000,- i deler og by deretter, så er du nok ikke langt unna 10.000,-. Delene har de på Mekonomen f.eks....

 

Disse er jo kjent for å gå langt, men her har jo f.eks Håvard Guttormsen erfaringer vil jeg tro?

 

Takk for tips. Hadde den vært litt nærmere så hadde jeg tenkt på det. Det er litt langt å krysse Sognefjorden for å kjøpe defekt bil til under 8000,- syntes jeg.

 

Scorpio 95+ er fin bil.

Saab er også fin bil. Har for tiden 2 stykker.

Jeg ville gått for en Saab når du kjører langt.

 

Takk for tips til deg også. Jeg skal ikke ble rett forbi 9000-ene etter dette, men jeg er redd de blir litt dyre om jeg skal ha en som er ok.

 

Dette har nå nesten utviklet seg til en "hvor billig kan man få det?" - ting for meg. Jeg skal ringe på Saab 90-en fra 85 med en eier og 130k på klokka imorra. Må kunne klare å presse prisen litt, jeg har jo fått den andre Saaben jeg ser på ned i 5000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 er en god sliter det. Jeg ville målt komp på motoren ihvertfall. Det er gode muligheter for at den begynner og bli slite, alt etter hvor ofte det er gjort oljeskift på den.

Bakforingene (eller knyttnevene) eller en vanvittig jobb og bytte. Det bør absolutt overlates til et skikkelig Volvo verksted(Bilia) og bytte. Det kreves et spesial hydraulisk verktøy for og trekke foringene av og på igjen.

Selve foringene mener jeg koster rundt 2-3000kr for settet.

Clutch skal være en grei jobb ihvertfall og bytte på de. Er bare og ha en vogge eller noe som holder motoren oppe og løsne hjelperammen slik at du får girkassa og motoren fra hverandre nok til og jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gamle biler som sikkert er fine på mange måter....

 

Min erfaring er:

Kjøp en bil som ingen vil ha, men som er ok og har moderne sikkerhetsutstyr og bruker lite drivstoff.

Jeg kjøpte min Marea som en krisebil. Nå er det 2 år siden. Den kostet 19.000,- og jeg har som sagt skiftet registerreim og vannpumpe + service. Bilen er nå gått 160.000 og sviver som bare det. Det er ingen blomst. Ikke spesielt bra, men mer en grei nok. Det er et eller annent lite klunk i forstillingen som må skiftes ved neste kontroll.

Problemet er at det er så ok at jeg sliter med å skifte den ut.

Det største problemet med en nyere upopulær bil er omregistreringsavgiften som er noe høyere enn en kjempegammel saab eller volvo....

 

Hva er forresten forbruket på en gammel saab? Synes å huske at min 99gl slukte sykt med bensin.

 

mvh

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gamle biler som sikkert er fine på mange måter....

Min erfaring er:

Kjøp en bil som ingen vil ha, men som er ok og har moderne sikkerhetsutstyr og bruker lite drivstoff.

Hva er forresten forbruket på en gammel saab? Synes å huske at min 99gl slukte sykt med bensin.

 

Hehe...ironiiii?

Problemet er at jeg heller ikke vil ha en bil som ingen andre vil ha...jeg er litt vanskelig slik :)

Jeg vet ikke på gammel-gammel Saab, men 16V-motoren skal være snill. Den går også evig. Ble visst kåret til verdens beste rekkefirer en gang i tiden.

 

Er kommet en 1991 Saab Turbo på FINN nå med komplett delebil. EU godkjent i desember 09. Står i 14 K inklusive delebilen.

Er en artig bil med mye krefter.

 

Takk for tips, men jeg vil helst ikke ha en delebil stående :) Jeg skal kikke på en Griffin fra 92 imorra. Er den ikke oppspist, så blir det nok den. 140 hk uten turbo er nok for meg.

 

Hva med å få inn skikkelige seter i Bråstopp og utstyre pendlerkompisene med Peltor?

 

Hva er bensinforbruket på en ex-mil når man ligger 6 mil i 110? ...med kalesje eller Carawagon-tak...

 

 

Jeg fikk forresten en telefon i går kveld fra lederen av den lokale Saabklubben. Jeg hadde sendt han en mail med spm om hvor jeg kunne finne best info om bilene. Det var tydeligvis han...for makan til hyggelig og hjelpsom kar skal man lete lenge etter :)

Jeg sjekket også pris på frontrute til 900 lokalt, og traff tilfeldigvis på en kar som ELSKET Saab, så det ble ganske så billig med montering og alt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bensinforbruket på en ex-mil når man ligger 6 mil i 110? ...med kalesje eller Carawagon-tak...

 

2 liter på mila hvis man i det hele tatt oppnår denne hastigheten?

 

6mil * 5dager * 10 uker * 1liter ekstra forbruk kontra Scaab * 13kroner = den formidable sum av 3900kroner

 

3900 kroner tilsvarer ganske nøyaktig årsavgiften på den Scaaben du drømmer om, andre argumenter en bensinforbruk må dermed på bordet for å rettferdiggjøre kjøpet av enda en bil :P

 

Mvh

Kverulanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeeeei...

 

1: Salt.

2: Komfort.

3: Trafikksikkerhet.

4: Fart.

5: Jeg spleiser på bilen med min søster. Ho skal bruke den når jeg ikke gjør det.

 

Skal jeg heller kjøpe denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21072356

Eller denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21079244

 

 

?

 

Tror ikke det. Kanskje Camryen hadde vært noe for min søster, men aldri i verden MB-en på fem meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er helt topp jeg! Hva gjør man om man finner en bitteliten grunn for å kjøpe en bil, MAN KJØPER EN BIL VEL!

 

Du er en sjåfør på 3 (snart 4) biler. Hjemme er vi to sjåfører og har bare 5 biler. Etter ditt regnestykke må vi nå opp i 8 biler! Dette er saker å ta opp i familierådet. Du er rett og slett en argument og gledesspreder med dette bilkjøpet Atle!

 

:) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gå for en Saab jeg, det høres ut som det er det du har lyst på så kjør på, og hvis det er en litt spesiell bil du har mest lyst på så er vel Saab 99 det riktige valget, om du ikke har tenkt til å gå helt tilbake til variantene med V4 motorisering. Disse er det jo ikke så alt for mange av lenger, men det dukker opp noen innimellom. Så lenge du kan skru det meste sjøl og har normalt vedlikehold så vil disse bilene gå langt og lenge, men jeg ville unngått merkeverksted - rundt her jeg bor er det temmelig sjuke priser de opererer med i hvert fall.

 

 

Kjøpte meg en Saab 99 i sveariket for 3000 for noen år tilbake, dette var kun for å kjøre meg selv og flyttelasset mitt tilbake til gamlelandet siden det ble omtrent samme pris som andre alternativ, men jeg angrer som ei bikkje på at jeg solgte den bilen etter at jeg kom hjem, nydelig kjerre var det, med velbrukt, brunt velour interiør og en herlig lys beige, nærmest kaffe latte farge på lakken.

 

Har selv kjørt mange Saab'er og kommer sikkert til å skaffe meg enda en i nærmeste fremtid på grunn av nytt tilskudd til familien, men da blir det nok en 9-5 stasjonsvogn med diesel og automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er helt topp jeg! Hva gjør man om man finner en bitteliten grunn for å kjøpe en bil, MAN KJØPER EN BIL VEL!

 

Du er en sjåfør på 3 (snart 4) biler. Hjemme er vi to sjåfører og har bare 5 biler. Etter ditt regnestykke må vi nå opp i 8 biler! Dette er saker å ta opp i familierådet. Du er rett og slett en argument og gledesspreder med dette bilkjøpet Atle!

 

:) :) :) :) :)

 

Takk Kjartan. Jeg tenker selvfølgelig på dere også når jeg ser på bil. Jeg kan jo ikke komme drassende med hva som helst (for jeg må vel innse at jeg kommer til å komme drassende med bil som trenger omsorg mer enn før).

 

Syns du skal gå for en Saab jeg, det høres ut som det er det du har lyst på så kjør på, og hvis det er en litt spesiell bil du har mest lyst på så er vel Saab 99 det riktige valget, om du ikke har tenkt til å gå helt tilbake til variantene med V4 motorisering. Disse er det jo ikke så alt for mange av lenger, men det dukker opp noen innimellom. Så lenge du kan skru det meste sjøl og har normalt vedlikehold så vil disse bilene gå langt og lenge, men jeg ville unngått merkeverksted - rundt her jeg bor er det temmelig sjuke priser de opererer med i hvert fall.

 

Ja...ikke nødvendigvis SÅ spesielt, men noe litt annerledes enn Mondeo og Astra (ikke noe negativt om disse bortsett fra min interesse for dem).

2,1 16V-motoren skal visst passere 500k uten problemer. Det var visst ikke like selvfølgelig med 8V-varianten.

 

Få noen i Trondheim til å se på denne: 900

15000,- med årsavgift?

 

Hvis noen der nede kan bekrefte at denne er grei og brukbart vedlikeholdt (gjerne på PM) kan jeg vurdere å kjøre SAAB'en nedover for deg laugh.gif

 

Nå skulle jeg til å si at Trondheim er langt vekk, men så så jeg at du kikker på bilen til Yngvi.

Kjenner Yngvi godt ja, var ute og kjørte snøskuter i Røde Kors-regi med han igår faktisk. Jeg har aldri kikket så veldig nøye på bilen hans, men jeg tror ikke han har hatt noen store problemer med den. Han har brukt den endel i skogen, men han er en nokså forsiktig mann.

Hvis du vil kan jeg ta en nærmere titt på den for deg en dag. Jeg vet jo litt om hvor man skal se etter rust og slikt, men jeg kan ikke si så mye om tilstanden på motor og drivverk...bortsett fra at jeg kan kjenne om det er mye slark når jeg kjører.

 

Men husk at han er en kamerat av meg, så det er kanskje litt vanskelig å være helt objektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil kan jeg ta en nærmere titt på den for deg en dag. Jeg vet jo litt om hvor man skal se etter rust og slikt, men jeg kan ikke si så mye om tilstanden på motor og drivverk...bortsett fra at jeg kan kjenne om det er mye slark når jeg kjører.

 

Men husk at han er en kamerat av meg, så det er kanskje litt vanskelig å være helt objektiv.

Hvis du kjenner eieren kan det si mye om bilen.

Hvis det passer sånn kan du jo ta en titt på den rolleyes.gif , gjerne sjekke hva som eventuelt er gjort med den utskjelte TD5 motoren laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...