Gå til innhold

Tanklokk D3


sverre

Anbefalte innlegg

Nå sitter det fast gitt, og tankmåleren nærmer seg reserve :o

Hadde jeg bare visst hvor jeg skal snike inn et skrujern, eller rettere sagt: hvilken vei jeg skal trykke. Det er jo slikt laget at man gir det et lett trykk inn, så åpner det seg. Nå har jeg trykket og fønet, tryglet og bedt men nei :(

Noen som har et triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du noen bilder. Tror det kommer en låsepinne gjennom hullet i lokket når du låser bilen. Mulig denne sitter fast? Jeg vil anta at det er en måte å åpne denne på fra hullet til jekken (hvis du har 7-seter)?

 

edit: Fant forresten ut at min ikke låser seg når jeg låser bilen. Får ta en titt i hullet, og så ta det opp på servicen.

 

 

09022010207.jpg

 

09022010208.jpg

 

09022010209.jpg

Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For god ordens skyld: Om man strekker en tynn lang arm inn fra jekkeområdet (Altså inne i bilen -slik som @le foreslo)) kjenner man servoen og kan dra pinnen tilbake. Det reddet meg når jeg nå bare hadde luft og LR-kjærlighet på tanken. Smurte grundig når jeg fikk den opp. Andre D3 eiere anbefalles å smøre nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

VbfB) Kjapt søk på forumet ordnet saken da man stod ved pumpa og lokket ville ikke opp. Som nevnt strekker man inn hånda over tankluka bak jekken, finner servoen og drar litt for å åpne lokket. Deretter smøres det godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...