RoarD3 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Oppdaget i dag til min store overaskelse at det rant diesel fra min D3 07 mod! Ikke drypp, men en skikkelig stråle! Etter litt undersøkelse fant jeg ut at det har foregått over minst noen dager (syns tanken ble unormalt fort tom ), men siden jeg ikke har parkert på samme plassen flere dager på rad har jeg ikke lagt merke til det før... Det viser seg at dieselen kommer ut rett i fremkanten av dieseltanken (trolig over, men var vanskelig å se) og renner ned over en skrue festet i tanken. Lekasjen stopper når man stanser motoren og kan ikke se noe skade på tanken, så kan tyde på at det kan være en slage eller noe som har gått av. Hadde nylig bilen på verksted da den ble tilbakekallt for å bla. for å bytte drivstoffspumpen (program P008). Noen som vet om de gjorde noen reperasjoener i dette området av drivstofftanken? Kan dette ha forårsaket lekasjen? Noen som har opplevd noe lingnende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ja, pumpen sitter i tanken, de har nok ikke festet en av slangene skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoarD3 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Viste seg faktisk at det var dieselfilteret som lakk! Lurer på om de har montert dette med rørtang eller noe for å klare å få det til! Det ble hvertfall byttet og virker tett nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andre72 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hadde nettopp de eksakt samme symptomene på min Disco2. På min viste det seg at det var slangesettet som går fra diesel pumpa som var sprukket. Nytt ble bestilt fra RimmerBros og levert på 2 dager med UPS express til totalt kr. 1750,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebiff Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Ja, pumpen sitter i tanken, de har nok ikke festet en av slangene skikkelig. Det er ikke den pumpen som byttes på P008, så det har ikke noe med recall action å gjøre. Nå har du jo funnet ut av det, så da regner jeg med at lekkasjen er i historiebøkene.. Han solo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoarD3 Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Løfter denne på nytt da jeg igjen har samme problem! Så lenge lå det i historiebøkene... Dvs. det er nok ikke lekkasje fra dieselfilteret denne gangen, da det ser ut som lekkasjen kommer ovenfra ca midt på dieseltanken. Dieselen renner ned på begge sidene av tanken og samles i det avløpshullet under tank dekselet. Til info fylte jeg full tank denne dagen, så lurte en stund på om det kunne være lekkasje fra påfyllingen, men siden det rant ned på begge sider av tanken er jeg ikke lenger sikker. Ser at det har vært en del skriverier om lekkasje i returslangen på D2. Men fant ikke ut om det er det samme problemer med D3? Må man ned med tanken for å sjekke dette (litt kjedelig med full tank), eller er det noen måte å komme til fra innsiden på D3? Noen som ha skisser/tegninger som viser hva som faktisk er av slanger osv i dette området? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Tanken må ned! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hei Du beskriver lekkasjen som en stråle når motor går, dette med at dieselpumpe er byttet. Noe jeg ville ha sjekket er om retur-slangen er glidd av evt. mangelfullt festet etter bytte... det kan nesten virke sånn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 retur-slangen Absolutt verdt å sjekke ja før du tar ned tanken. Ha motoren i gang, løft panseret og er du heldig står dieselsprøyten opp i luften. Da er det bare å kneppe koblingen på returslangen på plass og problemet er løst. Koblingen ligger utsatt til og kan lett gå fra hverandre under verkstedbesøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoarD3 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Til informasjon så ble lekkasjen lokalisert til lufterøret som stikker opp av dieseltanken (90° plast bend). Det er mye som tyder på at det har vært smågnagere på ferde og når tanken var helt full skvalpet dieselen ut her. Ut fra det vi kunne se av delelister (hos forhandler) var denne en del av tanken og limt fast. Fristet ikke mye å bytte hele tanken pga hullet og tettet det dermed med to-komponent lim og forsterket dette med glassfiber matte. Dette gjorde susen og tanken var igjen tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.