Gå til innhold

LRF Rescue Team


Anbefalte innlegg

Kom over en polakk som hadde rotet seg vekk like ved sykehuset i Tønsberg, kom ut fra en stikkvei og måtte ta 90 grader og mistet alt moment.

 

gallery_4274_9_39239.jpg

 

Og jaggu kom vi oss over kneika.. ;) Måtte bare guide han gjennom byen en vei hvor det ikke var undergang med høydebegrensning.

 

gallery_4274_9_12179.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Berging av egen menneskebil!!!

 

xc60%20utfor%20veien.jpg

Døtrene mine skled pent og forsiktig av vegen, de påsto møtende bil hadde presset dem utfor kanten. De ringte hjem å lurte på om det var muligheter for litt assistanse, da var det bare å sette seg inn i den ordentlige bilen å dra kinabilen opp på veien igjen. Ingen skader på hverken døtre eller bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappet opp to polakker fra en snøfonn på sotra i går...

Hadde nok hatt litt stor fart opp en glatt bakke. vw Transitt fikk nesten ikke strammet opp tauet før de var oppe på veien igjen... eneste de hadde å si var merry christmas......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens NAF veitjeneste. Reddet min egen bil.

 

 

 

 

P1031914.JPG

 

I går kveld leverte jeg fra meg Defenderen på et lokalt verksted for å få installert sperre og generell overhaling av bakdiffen.

 

I dag morges skulle jeg fyre opp BMWen igjen og kjøre på jobb. Kjente umiddelbart litt bensinlukt, men tenkte det kom fra bensinkanna i bagasjerommet. Kommer av og til en liten fis derifra.

 

Kjører videre, merker at servostyringa fusker litt, og det lukter intenst bensin når jeg kjører sent. Bange anelser. 20 liter bensin på 12km er litt i overkant...

 

Parkerer bilen i veikanten, får far min til å kjøre meg tilbake til verkstedet som har Defenderen, rapper den før de kommer på jobb (de ringte litt senere og var bekymra for om den var stjålet, før jeg fikk sagt i fra :rolleyes:), og kom meg selv på jobb. Hadde litt hastverk i dag.

 

Etter jobb var det tid for bilberging, og det viste seg kjapt at en bensinslange hadde sprukket. Tilfeldigvis samme slangen som jeg byttet for ca 2-3 år siden :angry:. Det var en kvalitetslange fra Bavaria selv. Liker veldig dårlig at det spruter bensin overalt i motorrommet. Aldri godt å vite når det sier boom føler jeg... I dette tilfellet var spruten fra slangen sterk nok til at den traff kjølevifta... Litt sånn "the shit hit the fan"... Sprutet godt! Men skiftet og i orden nå (foreløpig...)

 

 

 

 

Drit dag, masse tress, men satser på at det bedrer seg. Har levert fra meg Defenderen for et nytt forsøk på sperreinstallasjon nå B)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme følelsen her før Jul. Ei jente i nabolaget i en eldre bakhjulsdrevet Carola (den er faktisk fin, bilen altså) kom seilende rundt svingen på glatta, og gikk heldigvis rett frem i grøfta. Stod lenge å lurte på hva jeg skulle gjøre mens jeg ryddet inn frokosten. Kledde på meg etter jeg var ferdig, men da hadde hun fått hjelp, og forsøkte seg videre. Naboen stod på toppen av "bakken" vår og lo når hun ikke kom opp. Hun burde egentlig ikke vært ute å kjørt den dagen, men fikk hjelp opp den bakken også. og bilen er fortsatt like hel.

 

Det er noe i det en kar i UP sa før helgen. Det er ikke en menneskerett å få kjøre på glatt føre. (Men du verden så gøy)

 

Så av og til er det bedre å ikke hjelpe folk som står fast. Da er det ihvertfall ikke din skyld om det går galt neste gang de mister kontrollen.

 

// faj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gutten hadde ikke tenkt å måke. Tok fart inne ifra garasjen. Resultat: bil flytende midt oppe i brøytekant. Masse måking.tn_gallery_6392_9_1101742.jpgtn_gallery_6392_9_464076.jpg Et lite napp så var toyotan nede på fast grunn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappa eldste sønnen ut av innkjørselen vår i går.

Ingen god idè å buklande Touranen på brøytekanten. Stakkaren lå å padla med alle lettissene i løse lufta.

Så da måtte far bak i gården og finne frem seriebilen.

Hørte ingenting om "gammal møkkabil" da... :D :D :D

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte på en Passat da jeg var på vei ned en 4 km lang og bratt bakke i romjulen. Denne fikk problemer når den måtte stoppe fordi den møtte meg (Kun plass til en bil i bredden der) Ganske isete føre. Hekter vinsjen i fronten på den og rygget oss opp til nærmeste plass det passet med to biler :) Hvem sier at piggfritt ikke funker; var bakkestart på is med en passat hengene på ;) Herlige biler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berging av egen menneskebil!!!

 

xc60%20utfor%20veien.jpg

Døtrene mine skled pent og forsiktig av vegen, de påsto møtende bil hadde presset dem utfor kanten. De ringte hjem å lurte på om det var muligheter for litt assistanse, da var det bare å sette seg inn i den ordentlige bilen å dra kinabilen opp på veien igjen. Ingen skader på hverken døtre eller bil :)

Når man har kjørt LR en stund så er det ikke fritt for at man lurer fælt på hvorfor det der er et problem :rolleyes:

Men har vært der selv med menneskebiler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik, har du noe mer å tilføye til denne grøfta? :rolleyes:

 

Ikke annet enn at sporene var i ferd med bli borte, så jeg kjørte likegodt Defenderen i grøfta på eksakt samme sted, for å holde sporet åpent :unsure:

Til mitt forsvar så kan jeg si at jeg var veldig opptatt med å skrive en sms samtidlig som jeg kjørte av veien blush

Nei, jeg har ikke bilde av Subraruren til naboen som måtte dra litt i Defenderen så den kom seg opp på veien igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...