Gå til innhold

LRF Rescue Team


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man kjøpe billig, når man har århundrets mulighet til å kjøpe akkurat det man har lyst på? Med konemors velsignelse! :lol:

 

Nei, si at «Om vi bare kjøper oss en sånn ..., så slipper vi dette neste gang». Og så kjøper man akkurat det, på husholdningsbudsjettet. :D

 

 

PS

Til admin.: Om kona mi noen gang forsøker å registrere seg her inne, så sørg for at hun ikke kan det. Jeg sender selvfølgelig en blankosjekk til deg. Takk! :blink:

 

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt snø her i sør skaper fult kaos. 

Skulle hatt ett bilde der han hang i kroken men han sto med ødelagt drivledd og blokkerte ett kjørefelt i boligfeltet som fort kunne skape enda mer kaos siden de fleste kjører menneskebiler og står på tverka her :P da er det godt det kom en d3 rullende :)

Hva er vel bedre en dette kaoset som er nå, mens vi som kjører skikkelig bil bare kan kjøre rundt å å se på alle som står fast og trenger hjelp av det bilmerket mange svartmaler. Jeg smiler i hvertfall mer og mer når det blir sånn som dette :) kjør forsiktig og hjelp opp stakkaren som står fast :)

IMG_20180115_191711_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior bor en snau time unna og ringte med beskjed om at brøytetraktoren,ikke hans, hadde velta ned i grøfta.

7 tonns versjon + div utstyr lå pent på skakka på gårdsveien hans.

Den snille naboen rykker ut og skal passere traktoren for å dra den baklengs ut.

Smal vei gir to traktorer i grøfta på hver sin side.:rolleyes:

Skal skytes inn at grøftene er meget dype,men smale og det er veien også.

Så kommer en Manitou visstnok stor nok til å løfte opp en traktor eller fler.

Men nå ligger det en slik nedi der også.:o

Litt usikker på om jeg skal hive meg i bilen og bidra til det allmene kaos eller bare forevige det.

På den annen side er de kanskje ikke så fotogene og jeg kan gape over for mye.blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, gautes said:

Junior bor en snau time unna og ringte med beskjed om at brøytetraktoren,ikke hans, hadde velta ned i grøfta.

7 tonns versjon + div utstyr lå pent på skakka på gårdsveien hans.

Den snille naboen rykker ut og skal passere traktoren for å dra den baklengs ut.

Smal vei gir to traktorer i grøfta på hver sin side.:rolleyes:

Skal skytes inn at grøftene er meget dype,men smale og det er veien også.

Så kommer en Manitou visstnok stor nok til å løfte opp en traktor eller fler.

Men nå ligger det en slik nedi der også.:o

Litt usikker på om jeg skal hive meg i bilen og bidra til det allmene kaos eller bare forevige det.

På den annen side er de kanskje ikke så fotogene og jeg kan gape over for mye.blush

Junior har nok oppdaget et nytt fenomen. En svart, parallell grøft. Dere bør nok ringe Knut Jørgen Røed Ødegaard ... ;) 

 

Edit - når det gjelder bilde vil jeg tro du løper raskt nok om de skal starte fra grøfta. :D 

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På vei hjem fra en mekkekveld fant jeg en litt forblåst taxi som hadde sklidd av holka i en litt brått bakke. Var ikke plass til å komme forbi ham så jeg måtte trekke ham opp bakover. Han var en av våre nye landsmenn og ikke veldig vant til verken å bli taua eller rygge kunne det virke som. Etter litt frem og tilbake med bremsing og gassing, ble jeg litt lei og tenkte at jeg bare måtte få ham opp bakken. Priusen hans sto på alle fire da jeg til slutt gav gass og bare trakk ham opp. Han ble nok litt forskrekka, men var veldig glad for hjelpen. Og jeg gliste stort over hvor kjekt det var med en skikkelig bil! #veldigfornøydmeddisco2

 

20180124_175105.jpg

20180124_175111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forgårs stod en fransk håndverkerbil i grøfta og jeg hadde litt tid etter å ha vært fuskesnekker hos jr.

Polsk sjåfør , firmabil og mye våt nysnø på vei og langt uttafor

Huket på kinetisk stropp på D2`n og forklarte litt om virkemåten og ting å passe på.

Et lite og forsiktig napp først og så et litt kraftigere og opp spratt den under full kontroll av sjåfør.

Ryddet opp og skravla litt . Verdens beste bil , vet dere.:P

Han var proff snekker og nær nabo til jr. så nå tar amatøren litt pause.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er litt flaut at det ikke ble tatt bilder.

Vi var 4 stykker på Little Ponderosa i går og en GMC trekkvogn stod fast ved avreise.

Stiiv fjæring og kun trekk på ene akselen bak gav hjulløft og følgelig problemer.

Og diffsperre var visst ikke ombord blant all krommen.

Men en liten 110 med eldste sønn bak rattet og gammern som dirigent klarte å få dratt den inn på plant underlag.

Tror det er første gang jeg har sett LR med 4hjulsspinn på gårdsvei.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bilen lå fast på rammen og vippet uten vekt på hjulene med det resultat at den spant på 2-3 hjul. Ble ikke mye bedre etterpå når den sto helt nede i hullet og vedkommende ikke hadde sperr på bak. D22 har ikke TC heller så i den situasjonen gikk det til slutt verken forover eller bakover. :rolleyes:

Screenshot_20180802-112358_Instagram.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle innover en skogsbilvei og der stod det en Audi A5 på tvers, hadde prøvd å snu og fått ene forhjulet utenfor veikanten, så der stod han med ene bakhjulet i lufta (vet ikke om det var firehjulstrekk). Han ba om hjelp, så jeg fant fram stroppen og dro han forsiktig opp, lå på kanalen. 

Sjåføren ble veldig fornøyd, så vel anvendt 5 minutter.

Glemte selvfølgelig å ta bilde :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...