Gå til innhold

LRF Rescue Team


Anbefalte innlegg

Ikke så mye redning men... Var førstemann til en eneulykke i går med lettere personskade. En eller annen 4wd MB drosje hadde vært uheldig på det glatte føret og gått av veien. Da ble det sikring av skadested, passe på føreren og vente på nødetatene. Discoen ble varmestue for den skadde og en brannmann som passet på ham frem til han ble hentet av ambulanse. Tror og håper at det ikke var noe verre enn noen småskrammer og ribbeinsbrudd.

 

Det tok litt tid, og enda litt mer tid før politiet dimmiterte oss, så fødselsdagsmiddagen hjemme gikk i vasken, men da fikk vi i stedet en god unnskyldning for å nyte søndagsbuffeten på det lokale spisestedet. Dermed slapp vi både matlaging og oppvask.

 

Syntes ikke det var passende å ta bilder siden det var snakk om personskade. Dessuten tror jeg lensmannen sørget for mer enn nok bildedokumentasjon.

 

Ble en minneverdig fødselsdag om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes Citan varebil, med framhjulstrekk. Han prøvde å finne en vei til jernbanen, over et vått sleipt jorde rett ved huset mitt. Ble dermed stående fast som et spørsmålstegn, med hjulspinn i gjørma. Flaks for han at LR folk ikke er langt unna, for han var redd bonden skulle komme! Ble å rote fram slepekroken hans, og hekte på stroppen fra den til Defenderen. Selvsagt ikke noe problem, men gøy var det! Gikk så fort at bilde ble glemt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet for en Nissan Pathfinder med nødblinkere på som hadde punktert oppover Hallingdalen i dag. Han hadde ikke verktøy som passet mutterne på felgene, så vi tok en liten tur til nærmeste bensinstasjon for å få tak på verktøy. Ble ikke akkurat en rescue, men fikk da hjulpet han litt - og selvfølgelig ble det LR prat på veien ?

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statoil hadde i alle fall hjulvinne og det var det som skulle til ( men noe annet hadde de ikke, det er helt riktig). Det jeg hadde i bilen var for grovt til mutterne på felgen hans og han hadde ikke no?. Har jo fått med meg at LR eiere hjelper andre så da var det bare å utføre dagens gode gjerning.

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Landrover som ble redningen her, men kanskje ambulansetjenesten i Bergen og omegn burde fått seg en Landroverambulanse? Dog, har det vært laget noen slike etter de som ble bygget på tidlig RR og Disco?

 

Bergens Tidende i dag: http://bt.mnocdn.no/incoming/article3594702.ece/ALTERNATES/w2048c169/DSC_0346.JPG?updated=110520161354

 

 

DSC_0346.JPG?updated=110520161354

Endret av Trond C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett bevis på at 4x4 ikke fritar sjåføren fra å tenke, eller se ut av bilen.....

Ble bygget flere forskjellige varianter i det store utland, stort sett på Defender...

 

Fant for øvrig denne Supacat'en etter et kjapt søk...

 

 

Hadde vært noe på jobben det.....

Endret av krokansjefen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet et rep objekt i dag. Luftfjær eksploderte etter tre mil med tomhenger. Ble og parkere henger og returnere hjem, og montere reservebelg. Den (luftbelgen) var en som jeg fikk lappet for et par år siden, og brukte et par uker til den nye kom og ble montert. Var litt skeptisk, men den klarte jobben. 20 mil hvorav halvparten med 2,2 tonn Disco på hengeren! Takk til gummiHarald for vel utført nødrepp den gangen :-)

20160515_181848.jpg

20160515_181918.jpg

20160515_182449.jpg

20160515_191122.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

Jeg er på vei til Landstreffet og har problem med å starte bilen. Aner at det kan være dynamoen.

Står nå på Best-stasjonen ved Charlottenlund. Adressen er Jakobslivegen 2, 7085 Trondheim.

Bilen går nå, men jeg tør ikke stoppe. Da er det bare klikking og blinking i dæsjbordet når jeg vrir om nøkkelen.

 

Ronny S

975 71 249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha lånt/kjøpt meg multimeter og målt ladespenning. Da er du litt lenger mtp feilsøking. Biltema har rimelige, og de har også et voltmeter for å stikke i sigaretttenner uttaket. Det siste koster et par hundringser, og viser ganske rett spenning.

Ladespenning bør ligge på 14.2 V pluss/ minus. Håper noen lokale helter kan bistå deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på NLRK Midt-Norge og får hjelp av Hr Iversen. Alt tyder på at dynamoen er oppbrukt. Og den har tatt batteriet med seg i samme slengen.

Så må må jeg ha ny dynamo. Noen som har en til Td5 som kan leveres i Trondheim rimelig kjapt?

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på NLRK Midt-Norge og får hjelp av Hr Iversen. Alt tyder på at dynamoen er oppbrukt. Og den har tatt batteriet med seg i samme slengen.

Så må må jeg ha ny dynamo. Noen som har en til Td5 som kan leveres i Trondheim rimelig kjapt?

 

Ronny S

Så du min sms? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte 8 volt på batteriet med tenning av. Kun 4 volt under startsforsøket. Så ikke rart det er klikkelyder fra solenoiden på starteren og blinkende lys I dashbordet. Tar ikke til seg ekstern lading fra kraftig booster eller annen bil.

 

Fikk start og målte 14 volt ladespenning med Range Rover-batteriet mitt med alle forbrukere på. Så kanskje vi bare er så heldige at det er celledød på batteriet. :) RR-batteriet har ikke vært brukt på en halvannen mnd. og holdt i hver fall ikke mer enn 12.5 volt hvilespenning før vi satt det inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...