Gå til innhold

LRF Rescue Team


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Rasket med meg et Bulgarsk vogntog som sperret ene fila i dag. Han hadde sporadisk tomgang men nok luft til å slippe bremsene.

Riktig morsomt med sjåfører med kun morsmål og kroppsspråk som eneste kommunikasjonsform.

Var ikke lei seg for å komme seg av veien og inn på busstoppen. Kompis med liten bil og kunnskap underveis.

Kunne få en flaske uten merkelapp med noe grumsete innhold som takk , men stod over.

 

D2 automat kan også velte,øh , trekke, store lass.:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Hentet kompisens BMW motorsykkel og henger som oppgav ånden ved Drammen travbane.

Plukket også opp datterens Honda 125 som slapp ut røyk og utåndet på Blommenholm bare timer etter BMWn.

Litt pes å surre mc på maskinhenger.cool

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Dansk par i en 110 pickup fikk en overskytende radiatorplugg og berget videre tur. Karen fra bilberginga kunne ikke hjelpe de med slikt...

Typisk Vestlandsvær og ikke ledig camping medførte at jeg ga de gjestehytta i hagen for natten. 
Alltid kjekt å hjelpe andre LR folk :) 

 

A2F7A87A-8FB5-42DB-BE01-620974962177.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utfordring var å få en Pajero uten olje på automatkassen opp på henger, uten vinsj. Litt overrasket over hvor bra ideen jeg tenkte meg frem til for lenge siden fungerte.

Hengerbrems på, koble fra, koble til slepetau og dra den opp. Fungerer nok fint så lenge bremsene er bra og henger er av det litt tyngre slaget :)

image.png

 

Defenderen ble ikke med på bildet med et uhell, men det var kanskje like greit, for det viste seg kort etter bildet ble tatt at den hadde en litt vel stor oljelekkasje fra turbo, så den ble satt tilside til fordel for en pickup av annet merke <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 20.28, EiRRik 4.6HSE skrev:

Dansk par i en 110 pickup fikk en overskytende radiatorplugg og berget videre tur. Karen fra bilberginga kunne ikke hjelpe de med slikt...

Typisk Vestlandsvær og ikke ledig camping medførte at jeg ga de gjestehytta i hagen for natten. 
Alltid kjekt å hjelpe andre LR folk :)

 

A2F7A87A-8FB5-42DB-BE01-620974962177.jpeg

 

 

Dagens bilbergere altså. Tollekniv og ei buske ! Det holder lenge som propp.

Men med VBF osv er det DEJLIG å være Dansk LReier i Norge.(Skulle hatt et flagg her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ja! Idag skjedde det. 
Vi har et lite plantefelt med juletrær som har vokst litt over stokk og stein, og bestemte oss for å gi dem vekk hvis noen fant trær de syntes var fine. Masse byfolk har kommet og gått i snart 14 dager. Morgen som kveld. 
Hvem leter juletre med lommelykta på mobilen klokken 20:00 en fredag liksom..? 
Ikveld skjedde det endelig. En kar med hastverk kjørte for langt, der ”veien” slutter og Veien starter. Der jeg stort sett farter med traktor og LR. Lot ham stå litt før jeg ruslet ut å spurte hvordan det gikk. Imellom all blårøyken så tok han imot litt tauehjelp. Jeg er ikke så treig å be på da. 
Dette skjer jo maks en gang i året, så inn med lavserien og på med slepestroppen. Ruslet pent ut på fast underlag med den lille Mercedes B bilen. 
Han synes det var flaut, og hadde lite lyst til å posere på et bilde. Søle på de hvite skoene fikk han og. Søle liksom, hvem skulle trodd. Har jo bare regnet i 2 mnd snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jorgenht skrev:

Ja! Idag skjedde det. 
En kar med hastverk kjørte for langt, der ”veien” slutter og Veien starter. Der jeg stort sett farter med traktor og LR. Lot ham stå litt før jeg ruslet ut å spurte hvordan det gikk. Imellom all blårøyken så tok han imot litt tauehjelp. Jeg er ikke så treig å be på da. 
Dette skjer jo maks en gang i året, så inn med lavserien og på med slepestroppen. Ruslet pent ut på fast underlag med den lille Mercedes B bilen. 
Han synes det var flaut, og hadde lite lyst til å posere på et bilde. Søle på de hvite skoene fikk han og. Søle liksom, hvem skulle trodd. Har jo bare regnet i 2 mnd snart. 

 

Juhuuu :wub::D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Naboens traktor stod godt og langt ute i skauen med flatt batteri og bånntæla diesel.

Reperatør hadde fått fram dieselen men manglet nok strøm.

Eplekjekt lovet jeg Defenderbesøk. Den har stått stille i tre uker.

Fastfrosne dører men bøtte med vann ordnet den saken.

To flate batterier der og bare meg selv å takke for det.

Ble en liten skautur med D2 på piggfrie piggdekk.

Funket så bra at reparatøren merkelig nok ble sugen på LR.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...