Gå til innhold

Kjøp Av Defender


Terje

Anbefalte innlegg

Sjelden noe rustproblemer på en så ny bil, dvs kun overflaterust. På min forrige som var 1997-modell, var torpedoveggen blitt kjeks og utriggere på ramme begynt å bli litt tvilsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at den ser utrolig flott ut. :) Har ringt og snakket med forhandleren. Takstativet er rustent, men det er jo et kjent problem på disse stativene, ellers mangler det en skvettlapp foran, pluss at det er endel små riper på bilen. Burde hatt et oljeskift også. Er det noen her som har noen formening om annonsert pris? Er jo så lite biler og sammenligne med.. eller tips til noe jeg burde se etter når jeg skal se på den.? Tenkte meg en tur for å se på den til uka.

Endret av Terje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig det var på tide Terje B)

 

Regnet med at du syntes det Anders :lol: Savnet etter Defenderen har vært stort, så det er helt klart på tide nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med en liten oppdatering på denne tråden her hvis noen vurderer bilen i første post. Var å prøvde bilen på mandag for en uke siden.

 

Førsteintrykket av bilen var meget bra. Ser flott ut! :) Takgrinden var såpass rusten, at jeg turte nesten ikke tak et skikkelig tak i den for å vugge litt på bilen, samme var stigen bak, men dette var ting visste jeg om. Ellers så var bilen ganske grei i lakk og trekk.

 

Prøvde bilen et stykke, og det første som jeg stusser litt på er en meget høyfrekvent lyd som kommer fra turboen i tide og utide spesielt i belastning i oppoverbakke, har hatt mange turbobiler opp gjennom årene, men aldri hørt denne lyden før.

 

Det andre jeg reagerte på var en vibrasjon i bilen ved pådrag ved ca 70kmt og oppover.

 

Etter å ha kjørt et lite stykke så stopper jeg for å se mere på bilen. Åpner panseret, og det første jeg ser er at det drypper masse kjølevann fra ekspansasjonstanken. Ser ut som den hadde sprekt i skjøten på midten. Dette var jeg igrunnen mest skeptisk over.

 

Disse tingene gjorde at det ikke ble noen handel på meg denne gangen, så jeg fortsetter min søken etter bil. Vurderer nå sterkt en puma. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekk i kjølevannstanken kan like godt være trykk i kjølesystem = defekt topp.

 

 

Det var det jeg fryktet da jeg så den var lekk, men selger mente den bare hadde gått opp i skjøten. Var villig til å bytte tanken, og ville ikke noe særlig ned i pris da det var så mange som hadde ringt på bilen( skulle få omreg.). Da de også bare ville gi 50/50 garanti, så fortsetter min leting etter Defender :)

Endret av Terje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg fryktet da jeg så den var lekk, men selger mente den bare hadde gått opp i skjøten. Var villig til å bytte tanken, og ville ikke noe særlig ned i pris da det var så mange som hadde ringt på bilen( skulle få omreg.). Da de også bare ville gi 50/50 garanti, så fortsetter min leting etter Defender :)

Endret av lenert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...