Gå til innhold

Avtrekker For Skadede Bolthoder - Biltema


finnarne

Anbefalte innlegg

Skal ha ned bunnpannen på en 200 Tdi for å bytte oljepumpe. Boltene sitter som heia. Klarte selvfølgelig å runde en av boltene. Vurdere verktøy av denne typen fra Biltema

19-1269_m.jpg

Er det noen som har forsøkt dette settet ?

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å banke på en 6-kant-pipe igår uten hell.

Fillern - kom akkurat på at jeg hadde glemt å kjøpe nye bolter.

OK, noe skal man gjøre i morgen også. Må jo se hvor lange de er.

 

Da har jeg kjøpt settet over, samt 15 stk skrueuttrekkere

19-1350_m.jpg

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test gjennomført. Startet med å jekke opp bilen litt, slik at det ble litt bedre plass under.

Deretter forsøkte jeg meg med å slå på en vanlig 6-kantet pipe. Men det hjalp ikke. Med en gang jeg brukte litt kraft, så vrei den seg av.

Så tok jeg å slo på en av pipene fra settet.

Bolten løsnet glatt.

 

Vet ikke om det syns hvordan bolten sitter, men det er trangt der. Må bruker 10mm pipe på den.

IMG_1757.JPG

 

Nærbilde av verktøyet som ble brukt

IMG_1765.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Plagdes med skadet bolt på dynamo. Prøvd alt og bolten ble ikke mindre rund. Ned på Biltema, kjøpte screw and nut remover kit (19-1269) Koppen (14mm) bet fast på første forsøk og løsnet bolten!! Anbefales :-) Frank

15514637201291231863818425788162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra med slike 'tester', eller bekreftelser på om ting virker eller ikke.  :)  Jeg har stort sett bare brukt wice-grip på runde skruehoder eller skruer som ikke vil, men det er mange ganger helt umulig å komme til med så klumpete verktøy.
Så, takk for god informasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19-1346 er ikke piper med 3/8" slik 19-1269 er.

x46 er en mutter du setter over den skadede bolthodet, og så bruker ett eller annet verktøy til løsnejobben. 

x46 kan også brukes på mutter på pinnbolter, da den har hull i midten

 

DSC_0347.JPG

DSC_0348.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...