Gå til innhold

Il Tempo Vrakpante


Bjurbeck

Anbefalte innlegg

Dagens utfordring: Ny dynamo.

 

Brukte de originale festene, det passet etter litt justering helt perfekt. Lagde en vinkelbrakett for å få justert/balanset tilt/velt på dynamoen :)

 

4501015742_c2401519d6.jpg

 

Nå er det lading, og ladelampa virker som den skal. Det er bare en 55A dynamo, så det er ikke noe kraftverk akkurat, men så lenge input er mer enn output, er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da begynner det å nærme seg tid for lakkering, og grunnarbeidet er igang.

Den fæle kostmalinga og kamuflasjen skal av, og på skal signalrød bengalakk :rolleyes:

4506490508_e67d0f3590.jpg

 

Tak og vegger innvendig ble fine etter lakkeringa :)

4505867451_73a580a8be.jpg

 

Fanger og reservehjulfelg ble lakkert i hammerlakk :)

4506513836_cf00ef907e.jpg

 

Slik ser originallakken ut, med litt riper og småtteri. Det føles og er glattere enn det ser ut som :lol:

4506511038_573a492e44_b.jpg

 

Så bærer det til lakksjappa for sparkel og syregrunning i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_2249_126_62076.jpg

 

Denne eies også av en bruker (bms) her inne, var med å skrudde litt på den før russetiden i 09.

 

artig biler uansett, og kanskje en av de få bilene som tåler ei russetid uten å bli noe spesielt "ødelagt" fargen kan man jo altids endre tilbake hvis man ikke vil ha den rød/blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var det tid for å gjøre litt med cockpit'n.

 

Gjorde et forsøk på å lydisolere litt med bitumenplater over girkassetunnel, på gulvplater og fotbrønner.

Girkassestøyen er redusert, men man hører fortsatt at det er en serie-bil :lol:

Så var det inn med teppekledning. Ble langt fra perfekt, men litt mer "komfortabelt" :P

 

Før

4530628779_c9a0f6c69d.jpg

 

Underveis

4530635555_67d0f67f84.jpg

 

Etter

4531271344_0f23e10355.jpg

 

Skal få på dørkledning og litt smått til slutt, så blir det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle at bitumen demper støy brukbart. Har hatt i fotbrønner, over girkassetunnel, på gulv frami og på hjulkassene bak (det samme som "ghoel" gjorde i Judy). Men man hører fortsatt at det er en seriebil :lol:

Brannfilt på underside av panser og på torpedoveggen må vel til for å få vekk noe mer, men har ikke tid eller penger til det nå :rolleyes:

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_2249_126_62076.jpg

 

Denne eies også av en bruker (bms) her inne, var med å skrudde litt på den før russetiden i 09.

 

artig biler uansett, og kanskje en av de få bilene som tåler ei russetid uten å bli noe spesielt "ødelagt" fargen kan man jo altids endre tilbake hvis man ikke vil ha den rød/blå.

 

Var (er) ikke dette en Hurum-bil?

Ihvertfall var en tilsvarende bil omtalt i lokal-blekka i fjor.

 

Jeg husker jeg tenkte: ENDELIG russ med vett i hue! tongue.gif

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det strøm og spenning som skjer B)

La opp en 12V kurs fra det ene batteriet (Jada, de blir tappet skakt, men trenger ikke startstrøm, har jo sveiv :lol: )

Glad jeg kjenner folk som kan elektro bedre enn meg :P

4541722740_ff46ed7749.jpg

 

Tilslutt fikk vi lyd :)

Skal snekre høytalerkasser og basskasse i morgen.

4541735860_10da7e01f6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært stille her en stund nå.

Brukt mye tid, fått mye hjelp, bannet enda mer og irritert meg over blinklysproblemet <_<

Men på fredag gjorde jeg en ny feilsøking, og fant at lampesokkelen i venstre blinklys på utsiden av framskjemen ga kortslutning, derfor spiste den opp reléer :(

Kobla den ganske enkelt av, og det blinket i alle de andre lysene.

Da dro jeg til Gjøvik for å kjøpe prøveskilter, kjørte bilen på ettergodkjenning, tok med papirene derfra og dro tilbake til Gjøvik for å hente skilter :D

Var ikke noe problem at det ikke var blinklys på den ene siden, heldigvis :)

 

Endelig skilter:

4568350803_403eb46591.jpg

 

Takk til alle dere her inne:

4568357919_7a7f9759c9.jpg

 

Basskasse m/ mer på plass. Finish mangler.

4569002314_a043c77701.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide med en liten oppdatering.

 

Bilen går nå som bare det! Den stod stille noen dager pga. utslitt stift, men nå er det bare fryd og gammen :)

Russebilen er populær, og vi får positive tilbakemelding og mange lange blikk langs veien :D

 

Rent praktisk har bilen vært i en klasse for seg selv :)

Men terrengegenskaper og masse utstyr får vi alltid lyst opp leirplasser osv.

Varmeapparatet er suverent, og gjør at bilen kan brukes som badstu omtrent :lol:

 

I går ble det arrangert "Marves marsj". Det vil si å marsjere en strekning på 16km og drikke ei kasse øl.

Men lavserie og tilhenger var Land Rover, som alltid, up for the task!

 

4606217811_ff5284bbf1_b.jpg

Endret av Bjurbeck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...