Gå til innhold

Romjulstreff I Elvedalen!


Tom Rossing

Anbefalte innlegg

Billigste de hadde til 285/75x16 var Blåmann Piggkjetting til 2.086,- pr par +frakt.

 

Jeg skulle vel egentlig hatt noe litt snillere, finnes det Torshov/Biltema-kjettinger i denne dimensjonen?

 

Er ikke så mye jobb å klippe til noen lastebil kjettinger. De er kanskje for grove? :P

 

Åssen blir føre i dette terrenget. :D Behov for kjetinger? :D

Ikke for å sett tvil om ditt ønske Anders men bare lurer for jeg er ikke sikker på hva jeg kan vente av underlag. :P

Endret av LR 80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Åssen blir føre i dette terrenget. :D Behov for kjetinger? :D

Ikke for å sett tvil om ditt ønske Anders men bare lurer for jeg er ikke sikker på hva jeg kan vente av underlag. :P

 

Kjettinger brukes lite i Elvedalen, men det er lov og prøve . Funker det ikke er det jo bare og ta dem av.. (Det er en redskap laga for is og nedgraving og akslingknekking blush. Og kanskje bra på kram snø) For øyeblikket er det 15-20 cm snø og det snør.Det regna kanskje litt på frosenmark før første snøen kom så det kan være glatt hvis en spinner seg helt ned. Som regel bruker folk samme dekk sommer som vinter(eller vinterdekk). Kanskje med litt mindre lufttrykk på vinter'n. Hva du kan vente av underlag er ikke så godt og si. Men det skal vel noe til at vi har meterdyp snø i år. Eksakt føremelding får vi komme tilbake til.

 

Harrymann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være folk på plass i Elvedalen fra ca kl 16.00 2. juledag. Kanskje litt før.

 

Kontaktpersoner er:

Tom Rossing 98215688

Morten Alm 91177608

 

Det vil da være et toalett tilgjengelig. Vi satser på å lage et bål foran den nye gapahuken.

Ta gjerne med litt ved. Vi har en del ved oppi der, men erfaringsmessig går det en del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Elvedalen er i nærheten av Gjøvik.

Finn skiltet som det står Snertingdal på.

Følg det i fra Mjøsa og opp.

Der i fra skulle det gå av seg selv.

 

God tur.

 

Tampen brenner, skjønner jeg. Elvedalen ligger langs en vei fra Mjøsa mot Snertingdal.... men på Gule Siders kartsøk finner jeg ikke noe sted som heter Snertingdal. Elvedalen Gård finner jeg, det høres ut som det er i nærheten? Det hadde vært greit å vite hvor nærmeste tettsted er slik at jeg kan beregne kjørelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampen brenner, skjønner jeg. Elvedalen ligger langs en vei fra Mjøsa mot Snertingdal.... men på Gule Siders kartsøk finner jeg ikke noe sted som heter Snertingdal. Elvedalen Gård finner jeg, det høres ut som det er i nærheten? Det hadde vært greit å vite hvor nærmeste tettsted er slik at jeg kan beregne kjørelengde.

Jørn er kjent ;)

 

Ellers kan du kikke her og se om ikke dette hjelper deg litt videre?

 

Du er hjertelig velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampen brenner, skjønner jeg. Elvedalen ligger langs en vei fra Mjøsa mot Snertingdal.... men på Gule Siders kartsøk finner jeg ikke noe sted som heter Snertingdal. Elvedalen Gård finner jeg, det høres ut som det er i nærheten? Det hadde vært greit å vite hvor nærmeste tettsted er slik at jeg kan beregne kjørelengde.

På GuleSider på min maskin finner jeg flere treff på Snertingdal!

Men du skal til den grønne Markøren.

 

Bor du i Bergen slik som det står i profilen din, så må du kjøre Riksvei 33 mot Gjøvik.

Noen kilometer før du kommer til Gjøvik skal du svinge av mot Vardal Kirke/Tobru.

Deretter kjøre du til du kommer til Riksvei 249. Da svinger du høyre. Kjør så en kilometer eller to, og på høyre hånd får du et lite skilt hvor det står GoKart. Da er du framme.

Endret av Helge Skou Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På GuleSider på min maskin finner jeg flere treff på Snertingdal!

Men du skal til den grønne Markøren.

 

Ja, men ikke som heter Snertingdal? Jeg trodde det var et tettsted. Men linken til Charlie er grei. Så jeg må se hvor jeg er når det er treff. I beste fall er jeg 10 mil unna, og det tar 1 time og 26 minutter å kjøre. I følge Gule Siders karttjeneste :)

 

Edit: Jeg bor i Bergen, men skal feire Jul på Østlandet. Skal innom Ski og Råholt. Er jeg på Råholt når det er treff, kan jeg muligens ta meg en tur. Får si at jeg skal teste noe på bilen, prøvekjøre litt :rolleyes:

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg kjørt denne veien.

Veien langs vestsiden av Mjøsa er smal, svingete og glatt. Det er vel kanskje det nærmeste du kommer en smal vestlandsvei på Østlandet! Det er også mye 50 og 60 soner.

E6 har nå fått noen mil ekstra med 4-felt mellom Minnesund og Hamar.

Så det er 100 sone deler av veien. Vil tippe at du bruker kortere tid ved å kjøre E6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Driv og småskru litt slik før jul. Bare for å ikke bli fanga av julestresset.

Nå har Ozondreper'n fått tilbake drift på framhjula i anledning årets siste vakre eventyr. Han hakke vært helt frisk i frammstellet sia'n kjørte ut i en liten vasspytt uti dal'n, tidlig på høsten, og vart stå'n og sprute litt. Men nå har'n ny lang og nesten ny kort.

Også fikk'n nye bremseband foran. De gamle vakke mer og spara på. Så nå har'n ratt gode bremser og nå, hvis luftinga er gått greit. Ja også fikk'n ny radiator, i samma slengen. Den skulle jeg bytta for no'n år sida. Etter en tidligere beskrevet hjemtur fra lørdagskjøring.

Takk til han som jeg fikk den ,kanskje ikke helt tette, "som kanskje holder et par dager til du får ny" radiator'n ta. Dessa par daga vart mange, og jeg skylder vel fortsatt no' brunt no' for'n.

Ja også var'e denna nye fine elektriske vifta jeg kjøpte ått'n da. Det vakke at mer en tre ta åtte vifteblad på den gamle, så detta var litt ute ta balanse. Men den vil 'n ikke ha nei. Så det blir litt midlertidig jalla. Får bare håpe det kjøler ned litt, Er vel egentlig ikke så mye som skal til. 3 blad holdt jo lenge det.

Men nå får jeg gå ut i garagen og starte opp høstens store nyvinning i garagen "602er'n", en fantastisk sak. Så ska je reise og kjøpe to ny batterier i julegave til Dreper'n. Da blir'n sikkert glad.

 

Har foresten hørt et eller anna prat om at det skulle komma en nylakka bil. OIoioi livet er spennede

 

Harrymann :)

Endret av Harrymann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn værmeldinga ser ut til 3. dag nå, så får vi ikke større gavepakke! -3 og sol, det er perfekt! :D

 

Det er iallfall perfekt for oss som skal overnatte, og det høres ut for at det blir en del som skal det.

Veldig fint om noen kan ta med litt ved. Vi har noe, men det går en god del. :)

Endret av tomr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noen kjøring imorgen kveld der oppe, eller blir det bare på Søndagen ?

 

Vi skal i julemiddag til svigermor på søndag ettermiddag, men morgendagen er kanskje blank.

Litt galskap å reise oppover, men hadde sikkert vært gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det skal være folk tilstede fra kl 16.00 vil jeg anta at det skulle være muligheter for å få strekke litt på fjærene i morgen. Ikke mye som er så fint som å kjøre i mørke skogen en snøkvit vinterkveld.

 

Harryman

Endret av Harrymann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...