Jump to content
LRforum
Boysen

Serie 2A 88" 1969

Recommended Posts

Endelig har delene ankommet og monteringen startet samme dag. Det første jeg gjorde var å bytte simmering på diffen. Den gamle var av typen med lærpakning og var et he***te å få ut. Men jeg gav den ingen valg så ut kom den til slutt :huh:

Med litt maling så ble diffen nesten som ny :D Monteringen gikk forsåvidt greit. Den er jo tung som f*n så det er ikke helt enkelt å få lirket den på plass når man er alene.

DSC01516.jpg

Så måtte jeg tømme transferkassa for olje og deretter skifte den bakre simmeringen. Der rant det olje ut og håndbremstrommelen var helt våt av olje :(

DSC01519.jpg

Det gikk ganske greit å få ut den gamle simmeringen og ny ble banket inn. Samtidig ble filtpakningen mot akselen byttet. Den gamle var ødelagt og mutteren var bare ønsket på. Den kunne jeg skru ut for hånd!! Bremsebåndene ble renset med bremserens så jeg satser på at det blir bra :unsure:

Deretter ble håndbremstrommelen og mellomaksel montert. Mellomakselen fikk dessuten ny gummimansjett.

DSC01528.jpg

DSC01527.jpg

Nå gjenstår det bare å ha på ny olje på diffene, transfer- og girkassa, men det gjør jeg i morgen B)

Edited by Boysen

Vakkert stykke jobb!!! Det ser jo bedre ut enn nytt jo :) :)

Den er jo tung som f*n så det er ikke helt enkelt å få lirket den på plass når man er alene.

Det går lettere for hver gang :P

Takk for skryt, gutter blush Sånt varmer når man ligger ute i varmekjeldress og tempen er bare +7 grader :o og det blåser slik at gammeloljen jeg tappet nesten rant horisontalt :(

Fikk prøvekjørt i går kveld og det ser ut for at ting og tang fungerer :D

Jeg må bare si meg enig i innleggene på forrige side. Dette ser jo vanvittig fint ut. Hvis alle reparasjoner utføres med en slik finish, så blir jo bilen mye mye enn da den var ny.

Tor Linge

Godt jobba:)

Måtte ta meg en bytur med Lord Nelson og i den forbindelsen svingte jeg innom Ranger sin garasje men han var dessverre ikke "hjemme".

DSC00018-1.jpg

Bra at man har parkeringstillatelse i orden :lol:

DSC00019-1.jpg

På hjemturen måtte jeg stoppe å ta et par bilder i det alldeles nydelige været B)

DSC00024.jpg

DSC00021.jpg

Nå er det forbereding til offroadtreffet på Setermoen 27-29. august som gjelder. Gleder meg enormt :rolleyes:

Flott bilder. :)

Jeg er nok ikke oppe i garasjen så mye jeg skulle ønsket for tiden. Det skjer for mye på hjemmefronten, men har et par ting å ordne til uken så Varebilen blir klar for LRF treff.

:) for en flott 88" ! Moro å lese tråden! Denne får du mange fine turer med. Du har et rullende "prosjekt" og det er topp, og ta litt om gangen :)

Her må det oppdateres litt. :D

Ja, oppdatering har det vært lite av i det siste men nå er Lord Nelson kommet i skikkelig garasje så da skjer det forhåpentligvis noe ;) Skal få tatt noen bilder og legge ut.

Edited by Boysen