Gå til innhold

Serie 2A 88" 1969


Boysen

Anbefalte innlegg

Endelig har delene ankommet og monteringen startet samme dag. Det første jeg gjorde var å bytte simmering på diffen. Den gamle var av typen med lærpakning og var et he***te å få ut. Men jeg gav den ingen valg så ut kom den til slutt :huh:

Med litt maling så ble diffen nesten som ny :D Monteringen gikk forsåvidt greit. Den er jo tung som f*n så det er ikke helt enkelt å få lirket den på plass når man er alene.

 

DSC01516.jpg

 

Så måtte jeg tømme transferkassa for olje og deretter skifte den bakre simmeringen. Der rant det olje ut og håndbremstrommelen var helt våt av olje :(

 

DSC01519.jpg

 

Det gikk ganske greit å få ut den gamle simmeringen og ny ble banket inn. Samtidig ble filtpakningen mot akselen byttet. Den gamle var ødelagt og mutteren var bare ønsket på. Den kunne jeg skru ut for hånd!! Bremsebåndene ble renset med bremserens så jeg satser på at det blir bra :unsure:

 

Deretter ble håndbremstrommelen og mellomaksel montert. Mellomakselen fikk dessuten ny gummimansjett.

 

DSC01528.jpg

 

DSC01527.jpg

 

Nå gjenstår det bare å ha på ny olje på diffene, transfer- og girkassa, men det gjør jeg i morgen B)

Endret av Boysen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for skryt, gutter blush Sånt varmer når man ligger ute i varmekjeldress og tempen er bare +7 grader :o og det blåser slik at gammeloljen jeg tappet nesten rant horisontalt :(

 

Fikk prøvekjørt i går kveld og det ser ut for at ting og tang fungerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg enig i innleggene på forrige side. Dette ser jo vanvittig fint ut. Hvis alle reparasjoner utføres med en slik finish, så blir jo bilen mye mye enn da den var ny.

 

Tor Linge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta meg en bytur med Lord Nelson og i den forbindelsen svingte jeg innom Ranger sin garasje men han var dessverre ikke "hjemme".

 

DSC00018-1.jpg

 

Bra at man har parkeringstillatelse i orden :lol:

 

DSC00019-1.jpg

 

På hjemturen måtte jeg stoppe å ta et par bilder i det alldeles nydelige været B)

 

DSC00024.jpg

 

DSC00021.jpg

 

Nå er det forbereding til offroadtreffet på Setermoen 27-29. august som gjelder. Gleder meg enormt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Her må det oppdateres litt. :D

 

Ja, oppdatering har det vært lite av i det siste men nå er Lord Nelson kommet i skikkelig garasje så da skjer det forhåpentligvis noe ;) Skal få tatt noen bilder og legge ut.

Endret av Boysen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...