Gå til innhold

Traktor Kjøpes.


Nilsh

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter traktor.

Kriteriene er:

4x4.

Tett hytte med bra varmeapparat.

Nyere en 1980 mod.

65hk og oppover.

Helst laster eller lasterbraketter evt fronthydraulikk.

Vendegir er og ett pluss.

Momsfri traktor er ett stort pluss.

Gjerne Valmet

 

Prisklasse opp til 100000 eller bytte i 1998 Defender 300tdi eller 1999 V70 diesel. Bilene er i prisklasse 120-130K. Ved innbytte av bil kan jeg gi mellomlegg.

 

Holder til på Stange i Hedmark. Best om traktoren er i dette området.

 

Nils Herman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Måtte sjølvsagt sjekke på finn.

Løvbakke Traktor og MC har ein Massey som tilfrdstiller krava dine omtrentleg. Verd ein kikk og ikkje langt frå deg, trur eg.

klikk

 

Kva skal du bruke traktoren til? Disse Masseyane er ikkje dei smidigaste som finnast, men heilt ok til det meste. Sjølvsagt er det fint at dei kjem frå Øya. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg sett på. Var der å så på en annen traktor og så på den samtidig.

 

Skal hovedsaklig bruke den til snøbrøyting og alt annet en trenger og ikke trenger traktor til på ett lite småbruk.

 

Har sett så mye etter traktorer på finn så jeg kan snart alle annonsene :rolleyes: Men de traktorene som er noe å ha er ofte langt unna og blir solgt fryktelig fort.

 

Har mest lyst på Valmet 6000 serie.Men de er litt for dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den 265ern er jo priset minst 40.000,- for høyt! Og så ut som et dass!

 

Skygg unna de småe valmetene. Usikre motorer. 505, 605 og 705 er knallsterke.

 

Ofte gir traktorselgere veldig gode tips på brukttraktor. De vil nødig ta inn gamle i innbytte men har likevel god oversikt over hva som finnes på gårdene. Jeg har kjøpt veldig mange traktorer på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den 265ern er jo priset minst 40.000,- for høyt! Og så ut som et dass!

 

 

 

Njæææ, synest du det? Riktignok var han meir enn dyr nok , men prisen er jo "inkl mva" og so hadde han gått lite...

 

 

 

 

 

Ofte gir traktorselgere veldig gode tips på brukttraktor. De vil nødig ta inn gamle i innbytte men har likevel god oversikt over hva som finnes på gårdene. Jeg har kjøpt veldig mange traktorer på den måten.

 

Det har du faktisk heilt rett i. Faktisk er det eit veeeeldig godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den 265ern er jo priset minst 40.000,- for høyt! Og så ut som et dass!

 

Skygg unna de småe valmetene. Usikre motorer. 505, 605 og 705 er knallsterke.

 

Ofte gir traktorselgere veldig gode tips på brukttraktor. De vil nødig ta inn gamle i innbytte men har likevel god oversikt over hva som finnes på gårdene. Jeg har kjøpt veldig mange traktorer på den måten.

 

 

Skal prøve å høre med noen lokale traktorselgere om de vet om noen traktorer.

 

Hvorfor er den kamo-malt? Har forsvaret brukt slike, eller er det en skap-Rambo som har eid den?

Er eks.mil. Han kjøper og selger mye slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90000,- for en 265... :lol::lol::lol: Det hjelper ikke en gang med lavt timetall. Tips: John Deere 2040, 2140, 2450, 2650. Med sg2 hytte, nyere enn 1986. Sollide, enkle og komfortable. Rett nok ikke fra "øya" men det skal du ikke legge så stor vekt på ved valg av traktor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet en litt nedpint 2040.. Som det nevnes.. enkelt lar seg justere. 1950 er og en liten spreking..

 

Kloke ord fra Lord of john deere. Dette er svært gode traktorer som også har en hydraulik som er det beste du får på traktor. Sg2 hytta er den runde med innstigning på venstre side. Disse er komfortable, du hører knapt motoren.

 

Forsvaret brukte mye MF 265.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du skal ha såvidt liten traktor, kan en Deutz også være et alternativ.

3.30 & 3.50 er fine små råtasser, med 40km/t transmission, god hydraulikk, luftkjølte motorer og ganske OK hytter.

 

Bråker dog litt ift en SG2 hytte, men til en sånn liten " hjelpetraktor " er det uansett feil valg av førerhus.

MC1 hytta er mye bedre, med dører på begge sider. John Deere 1850 & 1950 er fine små karer, men du bør ha konsollmontert girspaker, og da blir de nye / dyre.

 

J30S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John deere har jeg sett på. Men de er ofte langt unna de som kan være aktuelle. Sjeldne med laster virker det som.

 

 

Deutz er og vurdert, men de er dyre. Står en 1984 3.50 på en lokal forhandler men den kommer på nærmere 100k og da er det ikke laster engang på den. Synes det blir for dyrt.

 

 

 

Bare å fortsette og komme med tips om traktor. Jeg er ikke låst til noe spessielt merke så det er fint å få vite positive og negative ting om de forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til dukker det opp Fendt med normale priser også.

Har eg aldri sett. :lol: Skulle det skje er det berre å kjøpe med ein gong, men ver obs på dei 17000 timane traktoren då sikkert har gått.

 

Eg sjølv har gode erfaringar med Ford 5610, 6610 og 7610. Enkle og robuste traktorar. Dei har ofte byttemotor (av oppgradert type) sidan dei opprinnelege motorane er ekstremt avhengige av rett type kjølevæske. Blokka kan sprekke mellom olje-og kjølevasskanalane, men som sagt er det som regel ordna på no.

 

MB-Trac 700, 800 og 900 kan vere aktuelle. Dei er ofte relativt rimelege. Mange har fronttrepunkt og eg ville satsa på det framfor lastar på desse sidan dei er so lette i baken at du ikkje får gjort stort utan at du har last bak.

 

Tidlegare hadde eg ein 700 med Stoll-lastar, ein ganske alminneleg kombinasjon. Veldig god traktor til sitt bruk, men ingen skikkeleg allrounder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til dukker det opp Fendt med normale priser også.

Da må en sitte og overvåke finn og reise tvert.

 

Har eg aldri sett. :lol: Skulle det skje er det berre å kjøpe med ein gong, men ver obs på dei 17000 timane traktoren då sikkert har gått.

 

Eg sjølv har gode erfaringar med Ford 5610, 6610 og 7610. Enkle og robuste traktorar. Dei har ofte byttemotor (av oppgradert type) sidan dei opprinnelege motorane er ekstremt avhengige av rett type kjølevæske. Blokka kan sprekke mellom olje-og kjølevasskanalane, men som sagt er det som regel ordna på no.

 

MB-Trac 700, 800 og 900 kan vere aktuelle. Dei er ofte relativt rimelege. Mange har fronttrepunkt og eg ville satsa på det framfor lastar på desse sidan dei er so lette i baken at du ikkje får gjort stort utan at du har last bak.

 

Tidlegare hadde eg ein 700 med Stoll-lastar, ein ganske alminneleg kombinasjon. Veldig god traktor til sitt bruk, men ingen skikkeleg allrounder.

 

Kjøpte nesten en 1983 7610, men den hadde det ikke vært byttet motor i så jeg tenkte litt for lenge. Syntes og den var litt klundrete å gå inn og ut av. Var ikke tilt ratt.

Uff den burde jeg egentlig ha kjøpt tvert. Laster med ny sentral, drøyt 2600 timer

 

MB-trac har jeg sett etter. Står en i nærområdet her med laster. Er byttet fra 800 til 900 motor, uvisst om girkasse er overhalt. Det er vel dyrt om det skulle skje noe med det.

 

 

Her er det en MF 3060 som er nesten akkuarat det jeg er på utkikk etter, men timetallet på 10500 er litt skummelt synes jeg. Spessielt med tanke på bilde nr2 og røyken. Den skal vurderes.

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19855974

 

Valmet som og er ganske riktig.

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19686964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må en sitte og overvåke finn og reise tvert.

 

 

 

Kjøpte nesten en 1983 7610, men den hadde det ikke vært byttet motor i så jeg tenkte litt for lenge. Syntes og den var litt klundrete å gå inn og ut av. Var ikke tilt ratt.

Uff den burde jeg egentlig ha kjøpt tvert. Laster med ny sentral, drøyt 2600 timer

 

MB-trac har jeg sett etter. Står en i nærområdet her med laster. Er byttet fra 800 til 900 motor, uvisst om girkasse er overhalt. Det er vel dyrt om det skulle skje noe med det.

 

 

Her er det en MF 3060 som er nesten akkuarat det jeg er på utkikk etter, men timetallet på 10500 er litt skummelt synes jeg. Spessielt med tanke på bilde nr2 og røyken. Den skal vurderes.

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19855974

 

Valmet som og er ganske riktig.

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19686964

 

Skygg unna 30serien til massey. En seriebil har sterkere girkasse. 500 og 600 serien har ikke framaksler som holder med laster. Fikk overhalt kassa til 3060 for mindre enn to måneder siden. Kostet nesten 57.000,- Og alle ryker. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skygg unna 30serien til massey. En seriebil har sterkere girkasse. 500 og 600 serien har ikke framaksler som holder med laster. Fikk overhalt kassa til 3060 for mindre enn to måneder siden. Kostet nesten 57.000,- Og alle ryker. Uansett.

Var det 16+16 kasse eller 32+32?

Ser att det er mange som har byttet fra 32+32 kassse.

 

Hvordan er 30 serien utenom dette med girkassa da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det 16+16 kasse eller 32+32?

Ser att det er mange som har byttet fra 32+32 kassse.

 

Hvordan er 30 serien utenom dette med girkassa da?

 

16+16 er sterkere enn 32+32. Vendegiret blir ofte brukt før tannhjulene stopper og det er det som tar synkronringene.

Med andre ord har føreren alt å si. Bortsett fra girbokstull er dette en kjempetraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+16 er sterkere enn 32+32. Vendegiret blir ofte brukt før tannhjulene stopper og det er det som tar synkronringene.

Med andre ord har føreren alt å si. Bortsett fra girbokstull er dette en kjempetraktor.

Hva tror du om timetallet? 10500 er ganske mye. Står ingenting om motoren er overhalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10500 timer er endel.. men om den er godt vedlikeholdt er det ikke avskrekkende. Derimot om det er 32+32 kasse i den, finner du noe annet. På bildene ser den ikke så verst ut. 3000 serien til MF er behagelige og gode å kjøre. Deletilgangen er god, med et godt forhandlernett. Masse elektronikk på disse, ikke alltid en fordel.. (trodde aldri "Lord off John Deere" skulle utale seg så fordelaktig om et annet merke, han som nekter å prøvekjøre kompisenes MF-er.. :lol::lol::lol: Ikke si det til noen.. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt generelle greier som du sikkert veit allereie:

 

Ikkje alle traktorar har kraftig nok framaksel til å takle lastararbeid. Spesielt ikkje om lastaren har vore montert frå traktoren var ny og han har vore mykje brukt til lasting av sand e.l. med innkopla firehjulstrekk. Slikt kan bli dyrt og kjedeleg å reparere.

 

Sidan ein traktor først og fremst er eit arbeidsverktøy er mange bulka, rusta og generelt mishandla på overflata, men det treng ikkje ha noko å seie for bruksverdien. Om olje og filter og smørepunkt er passa på kan han vere i fin form likevel. Det kan faktisk vere eit godt kjøp, men det må ein sjølvsagt sjekke nøye.

Hydraulikk, gir og motor må fungere upåklageleg, men defekte lys, rusta dører og slikt er lett å fikse og kan brukast til pruting.

 

Om du treng kjettingar er det eit kjempepluss om dei er inkludert, sidan eit nytt sett fort blir ei femsifra historie.

Det same gjeld dekk. Det tek lang tid å slite ut eit sett, men nye kostar tusenvis per stk. Dette er spesielt viktig når det gjeld ein traktor med lastar sidan det slit meir på framhjula.

 

Elles er det stor skildnad på kor lang ein time er frå modell til modell. Det er ikkje alle som tel dei på same måten, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...