Gå til innhold

Oljetrykk


øivind

Anbefalte innlegg

Har du olje på motoren? Sjekk nivået. Du kan ha mistet olje.

 

Sjekk pumpa. Den ligger utvendig i front og er lett å inspisere fra under bilen. Se spesielt på reduksjonsventilen. Skru ut pluggen og forsøk å dra ut stempelet og fjæra. Se at den har riktig lengde og spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Defekt oljetrykkbryter (Skjedd meg med 2 stk v8, fjæra setter seg eller noe sånt noe, dramatisk men ingen fare for motoren.)

2. For lite olje, (Men da blinker den først i svingene) Tøm ut det som er igjen og fyll på nytt. Er du heldig har det ikke skjedd noe katastrofalt. (Økt slitasje har du fått, men ikke nødvendigvis skjæring.)

3. Uff nei, :huh: det later vi som ikke har skjedd..............

 

1. skift bryter. Sitter den nye bryteren på en delemotor er du safe..........(det gjorde jeg første gangen - 2000, NOK for en komplett V8 3,5 forgasser)

2. Etter at du har fyllt opp igjen og startet motoren sjekk med jevne mellomrom

2a Veivhusventilasjonen med tanke på sprukket toppakning:

2b Kompresjonen med tanke på slittet stempelfjører

2c om vannnivået i radiatoren tyder på lekkasje.

2e Håpet om at det gikk godt denne gangen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Tror jeg kan skrive litt herunder... Prøver å legge inn et par bilder også.

 

Smurte og skiftet olje rundt omkring i går.  Skiftet motorolje filter og tror, oljetrykkbryteren fikk seg en liten støt når filteret ble fjernet eller skrudd på.  Alt fungerte greit etter oljeskiftet men etter å ha oppnådd normal varme kom lavt oljetrykk lyset på.  Syntes det var rart og når jeg tok en titt så jeg at selve bryteren hadde en lekkasje.  Skiftet bryteren i dag og klarte å identifisere lekkasjen som var ved en av elektriske kontaktene - kunne ikke se tyd til sprekk, men lekkasjen var der.  Konkluderer med at plastikk fra søttitallet kanskje er litt sprø og tolerer ikke mye.

20190413_094648.jpg

20190412_205852.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...