Gå til innhold

Lr I Arbeid


Fosen

Anbefalte innlegg

Tok en kjapp en og kjørte opp spor for resten av familien før jeg dro hjemmefra i dag B) Med "helårsdekk" ville jeg ikke langt ut på veien, men den dro seg fint gjennom 20cm snø i innkjørselen - om jeg egentlig gjorde det bedre eller værre for kona når hun har tenkt seg ut med det japanske kjøretøyet senere i dag vet jeg ikke, men det ble mer behaglig å gå i hvert fall :D

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei ned fra Bøhler nå i ettermiddag så var det en eldre herremann som hadde kjørt seg fast på vei opp til sitt hus. Sjelefred kjørte rundt bilen, festet på et tau, og dra han pent opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

med_gallery_6836_9_73774.jpg

 

Da det viste seg at bremsene på dele-Saaben stod dønn på og giret hadde kilt seg i revers, var det fint å ha en stor og sterk bil tilstede. Dessuten fikk rånerguttene erfare det at Volvo 240, som først ble tildelt oppgaven å dra Saaben inn i låven, ikke kan brukes til alt, til tross for tre ganger menneskelig tyngde på bakhjulene.

 

En tykk stokk gjorde at framfangeren ikke ble skadet under dyttingen, som ble overvært av en busslast med glad-sjokkerte pensjonister som tok kaffetåren på gårdens serveringssted. Gøy!

Endret av Siri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En ikke helt uvanlig dag på jobb, sammen med discoen.

 

Etter litt erkjennelse måtte jeg innse at røykrøret i lavvoen var for lite og genererte for lite trekk. Så da var det bare å krype til korset og lage noe nytt. Å kjøpe hyllevare 25cm røykrør ville kostet en formue når man skal ha 7 meter, så etter råd i fra Jøtul, ble det egenproduksjon. En snill nabo leverte ferdig rullede plater med kant til produksjonen. Så i nydelig vinterstemning lagde jeg og diskoen røykrør og isolerte det med brannisolasjon.

gallery_3582_9_76087.jpg

 

Dagen etter skulle røret på plass. Det ble en del vekt og jeg var alene, så da kom vinsjen godt med. Ei blokk i toppen og tau fra røret og ned til vinsjen gjorde susen. Men knotete var det når innertelt kom i veien og det skulle lirkes ut på rett sted. Men i dag er alt på plass og ovnene trekker som bare det. Fin dag for meg med en svært så anvendelig bil.

gallery_3582_9_28351.jpg

 

mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

5727840124_84d4dac217.jpg

 

På tur fra vedskogen. Har vinsja en suburban med 2,5 tonn på hengeren gjennom det samme bekkeleiet noen ganger.B).gif" /> Trengte ikke vinsj denne gangen, men skal heller ikke lyve på meg henger. Sier som Øystein Sunde, kjekt å ha og nå har jeg to av den grønne. Sælbyggen som kom for leenge siden og nå telemarkingen.smile.gif

Endret av corpusviridans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

222732_1929560473999_1091830095_2219388_7710359_n.jpg

 

Skogsarbeid er tingen, ja :)

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømte først et lass (gratis) med grankvist (som jeg ikke fikk tatt bilde av), deretter:

 

Fikk ikke tatt bilde av tømming av kompostjord (kr.400,-) der grana som blei tatt ned i går stod...

 

Men så var mobilfotoapparatet på plass: Morsomt å levere (gratis) hageavfall med tipphenger - særlig når det er noen ved sida av som sliter med å dra laus kvist og kvas:

med_gallery_2_201_118194.jpg

 

Et lass singel (kr.150,-) tømmes raskt:

med_gallery_2_201_483426.jpg

 

Så fylles det granbark (kr.900,- :blink: ):

med_gallery_2_201_404478.jpg

 

...og der står saken i kveld etter at en dag med gjemmekontor er gjennomført, og humøret er litt labert siden det ligger en bunke sensur og råtner og krever sin handymann lørdag eller søndag <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Morsomt å levere (gratis) hageavfall med tipphenger - særlig når det er noen ved sida av som sliter med å dra laus kvist og kvas:

...

Et lass singel (kr.150,-) tømmes raskt:

...

Så fylles det granbark (kr.900,- :blink: ):

...

 

Jeg synes å huske at Frode har sagt han ikke har hengerlappen ???

 

Regner med jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjede meg inne i dag...så her er noen bilder der vår D3 er i arbeid

 

Henting av "Sagmon" i Selbu i mai i fjor

med_gallery_1894_9_122936.jpg

 

Henting av en gamle Farmal i Harstad

med_gallery_1894_9_84337.jpg

 

Flytting av campingvogna

med_gallery_1894_9_266528.jpg

 

Hjemkjøring av ved

med_gallery_1894_9_282975.jpg

 

Og den viktigste turen...Sagmon klar for tur til biltilsynet på Finnsnes :D

med_gallery_1894_9_216857.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av jobbingen til OneTen

 

Vestlandstur E18 bortover med tom henger og innlandstur med last hjemover , via Tonstad Evje Vågsdalsfjorden Nisser Seljord Notodden (overnatting) Drammen Moss . 122 Mil og 137 L med diesel . Snitt hjemover med last var 63 Km/t .

 

102121-d210f-b4aeab_l.jpg

 

Henting Bilhavna og levering til kamerat

 

102121-d210d-4d3d23_l.jpg

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

gallery_3582_9_263473.jpg

 

Ut å hente ved til lavvoen i barnehagen. 1,5 tonn på henger pleier å gå helt fint, men denne gangen var den for baktung. Ikke morro å kjøre med en henger som jaget som gal frem og tilbake når jeg passerte 60. Men så var den leksa lært. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp en svart Defender med båthenger og gummibåt på TV2 nyhetene som hadde berget en dame fra flommen midt i Otta sentrum. Hun satte seg inn i Defenderen og de skulle tydeligvis rekke en buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

gallery_6557_9_873470.jpg

 

RRCn i arbeid langs nye E18 mot Ørje. Det finnes kun 4x4 Vito+ 4x4 transportere i butikken. Det viste seg dårlig egnet i sand og skråninger. RR bruksbilen ble derfor hentet slik at arbeidet kunne utføres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...