Gå til innhold

Lr I Arbeid


Fosen

Anbefalte innlegg

HCPU'en min er da stadig i arbeid. Det er ikke altid jeg husker å ta bilder, men her er i allefall noen fra i går ;)

 

En bekjent holder på å flytte et stort firma, og i går morres ringte telefonen.

"Det står igjen noen saker her jeg tror kan være noe for deg. Det må fjernes i løpet av dagen, ellers går det på tippen. Ta med gode lastestropper".

 

Da var det bare å ta med en pose med stropper å reise innover.

 

"skrotet" viste seg å være en 40tonn Stenhøy presse.

 

gallery_1503_9_42691.jpg

 

Og en 3m elektrisk pallestabler som ser ut som den kommer rett fra butikken. Batteriet var kass, men det er et vanlig 12v bilbatteri, så det hadde jeg på hylla fra før. En liten 23Kva 230/400v trafo var det jaggu med...

 

gallery_1503_9_206690.jpg

 

Noen ganger er det greit å plukke med seg litt "skrot" som andre ikke vil ha :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil opplever aldri noe spennende. Jeg er en av de mange som bare bruker bilen min til og fra jobb.

 

WoW... Innkjørsel det står respekt av, Tarjei!!

En og annen utfordring må vel dukke opp i løpet av vinteren, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan bli noen utfordringer av og til om vinteren.

 

Slik som dette når det er en isplugg under broen og elven renner over veien men fyller den først opp med snø og is før den klarer å trenge seg gjennom brøytekanten på andre siden:

 

med_gallery_247_9_58220.jpg

 

 

med_gallery_247_9_21282.jpg

 

 

med_gallery_247_9_52402.jpg

 

 

 

Snøras kan også være en liten utfordring:

 

med_gallery_247_9_8421.jpg

 

 

med_gallery_247_9_5730.jpg

 

 

Snøskuff, kjettinger, truger og varmedress ligger alltid klar bak i bilen og jeg kjører aldri helt frem til døren dersom jeg ikke føler meg trygg på at jeg ikke kommer meg frem med bilen neste morgen.Det er også litt varierende hvor langt veien frem er brøytet så av og til kan det bli en trugetur på 500 meter og andre ganger kan det bli en trugetur på 3,5 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å mer eller mindre sitere Eivind, så har jeg fått meg en kjempediger motorisert trillebår..

 

P7170001_1.JPG

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetstips i anledning bildet over: "Brett inn" sperrene for tailgaten når den er nede - de kan gjøre seriøst vei i vellinga om man ikke ser seg for....

 

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetstips i anledning bildet over: "Brett inn" sperrene for tailgaten når den er nede - de kan gjøre seriøst vei i vellinga om man ikke ser seg for....

 

 

M.

De kan med andre ord, dog i overført betydning, være svært innbringende for din skredder, eventuelt din lokale plasterleverandør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasterleverandøren stakk av med fortjenesten fra denne fulltrefferen...

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flodhesten i tjeneste for Dalen Brannvern i dag: Pipefeiing.

 

 

tn_IMG_0509.jpg

 

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke bare Flodhesten som kan trekke lift rolleyes.gif

 

170620101045.jpg

 

 

Når lasset skal av, rygges bare hele hengeren utenfor skråningen. Kan dette være grunnen til at hengeren begyner å bli fillete tro?

250620101076.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den lokale mercedesklubben klarer tydeligvis ikke å få bilene sine opp i andre etasje av klubbygget uten egen motor, så da får vel litt britisk muskel trå til litt.

 

DSC_0084-2.jpg

 

DSC_0085-1.jpg

 

DSC_0086-1.jpg

 

DSC_0088.jpg

 

Jeg puslet opp på 1. lav, så det gikk langt tregere enn det det kanskje ser ut som :rolleyes:. Men ja, det var faktisk ganske bratt, så jeg kan forstå at de sliter med å få bilene sine opp der viss de må slepes med en lett bakhjulstrekker med gatedekk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hundre kilo Skifer-stein fraktet på henger inn til tantes hytte.

gallery_3029_158_1643642.jpg

Steinene ble lagt på palle og skiddet av og på hengeren ved hjelp av vinsjen. For å få dette til, trenger man muligheten til å koble hengeren i front.

gallery_3029_158_1949408.jpg

Ståltauet går her via kasteblokk og pallen med stein kryper fint og kontrollert ned fra hengeren.

gallery_3029_158_3265226.jpg

gallery_3029_158_142820.jpg

Krok foran er dessuten uovertruffent til å manøvrere henger på trange steder. Eller kanskje nå har behovet for vinsj bak også meldt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ser ut til å være en kjær aktivitet å portrettere i denne tråden, så her er mitt bidrag for dagen:

 

Vinsjing for å styre storbjørkas ferd mot moder jord:

gallery_3029_158_2917044.jpg

Så uttransport fra skogen, lass 1:

gallery_3029_158_1407304.jpg

Lass 2:

gallery_3029_158_3277007.jpg

 

Så et taktskifte. På tide å dra til bonden å få en palle småved til en gammel dame som bare fyrer på kjøkkenet i en Lyng tilhenger:

gallery_3029_158_2151342.jpg

Og påfølgende lossing:

gallery_3029_158_414927.jpg

 

Alt dette er utført i løpet av en dag, så både Solar-Heks og eier har jobbet for føden så det kjennes. At veden varmer mange ganger er herved en etablert sannhet.

Endret av Velar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...