Gå til innhold

Lr I Arbeid


Fosen

Anbefalte innlegg

Bildet med henger på grustak er en klassiker. De spør gjerne hvor mye du skal ha, du oppgir nyttelast kg på henger og de dumper overlast ned på hengeren i løpet av tidels sekunder. Har skjedd meg to ganger, og jeg vet ikke hvordan det kan unngås...

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Bildet med henger på grustak er en klassiker. De spør gjerne hvor mye du skal ha, du oppgir nyttelast kg på henger og de dumper overlast ned på hengeren i løpet av tidels sekunder. Har skjedd meg to ganger, og jeg vet ikke hvordan det kan unngås...

 

Går fint om du reiser til en som har vekt på skuffa noe jeg tror de fleste på et grustak har. Da måler de opp og tipper ut overskudd før de har det på hengeren. Om alt kommer på en gang avhenger litt av hva som er i tror jeg. Med singel/pukk så er min erfaring at de er flinke til å ta det litt jevnt så ikke hengeren knekker sammen, men med ting som "setter" seg litt i skuffa som jord så kan alt komme litt brått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Bildet med henger på grustak er en klassiker. De spør gjerne hvor mye du skal ha, du oppgir nyttelast kg på henger og de dumper overlast ned på hengeren i løpet av tidels sekunder. Har skjedd meg to ganger, og jeg vet ikke hvordan det kan unngås...

Går fint når du laster i hengeren selv, med ganske nøyaktig vekt på skuffa. Bare være forsiktig hvis jorda er våt, da kommer det lett som en kladd på ett sted og hengeren får seg en knekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

16 sekker bjørkeved leveres ved døra til vedskjulet. Manglende vei er ingen hindring.  B)DSC_6701.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
3 timer siden, Mr.T skrev:

Strøken trekkvogn, men den så noe sliten ut den sporten på hengeren? :o

Det er den også, men det var gøy å trekke 3 tonn med ca 400hk :D Den bak selges nå i deler da den manglet det jeg trengte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rolf.

Ja det har vært en fin garasje. Men den stod desverre i veien for ny høyspenttrase'. Det positive er at jeg kan få utvidet en annen låve for å erstatte tapt lagringsplass.. Men jeg synes jo det er litt trist at et bygg med 95% friskt treverk og mye god plass må ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...