Gå til innhold

Project Icon - Ny Defender


Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Med andre ord so tek dei seg ikkje bryet med å konstruere ein ny motor? Ja, ja. <_<

 

De tar seg ikke bryet med å tilpasse en ny motor. Toyota har massevis av motorer som møter kravene. Men Hiace blir bare solgt i Finland, Irland og Norge. Egentlig er det en 3.verden bil. Og derfor har den ikke TC, ESP, støydemping, komfort, osv. Toyota bruker rett og slett ikke penger på utvikling. Forøvrig er Hiace er utrolig bråkete og ukomfortabel bil å kjøre. Og jeg er sikker på at der et mange håndverkere som er glad for at den forsvinner. Slik at de kan få utdelt skikkelige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar seg ikke bryet med å tilpasse en ny motor. Toyota har massevis av motorer som møter kravene. Men Hiace blir bare solgt i Finland, Irland og Norge. Egentlig er det en 3.verden bil. Og derfor har den ikke TC, ESP, støydemping, komfort, osv. Toyota bruker rett og slett ikke penger på utvikling. Forøvrig er Hiace er utrolig bråkete og ukomfortabel bil å kjøre. Og jeg er sikker på at der et mange håndverkere som er glad for at den forsvinner. Slik at de kan få utdelt skikkelige biler.

 

HØR, HØR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

"My Son was at there training center last week, he was also told that they will be fitting the 2.2 diesel in 2012. The engine has already been re-engineered from transverse to longitudinal fitment for the Jaguar XF."

 

"I heard that the Defender will get the 2.2 Transit lump later this year - for the 2012 model I guess."

 

 

 

(fra defender2.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok ingenting med Icon å gjøre. Miljøkrav og kanskje litt effektivisering er nok begrunnelsen her. LR er jo ikke i Ford lenger og Transitmotoren er derfor lettere å hive ut. Det er skrevet om 2.2 literen siden i fjor sommer. Mer krefter og mindre forbruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da er vel ringen sluttet. LR leveres igjen med 2 1/4 diesel :P

 

 

 

Vel, ikke helt da.... 2179 ccm/193hk kontra 2286ccm/62hk :o

 

 

Verden har gått en smule fremover de siste 50-60 årene får vi si :)

 

 

Men vi får neppe se 193hk-versjonen i Defenderen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det er ikke å forvente at de fortsetter produksjonen eller kommer med en ny modell om de ikke ser at de tjener penger på den.

 

Mercedes leker seg med Unimog og det er selvfølgelig muligheter for Defender også. LR må bare ta en grenseoppgang mot Discovery på samme måte som Discovery mot Range Rover. Discovery 5 kan komme til å bli et mer "basic" kjøretøy enn dagens D4 og kan således nærme seg deler av markedet for Defender. Tror mange kunder faller mellom to stoler slik Discovery og Defender er i dag.

 

b_38052.jpeg

Dette er imidlertid en morsomhet basert på Unimog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Rover har sovet i timen i ca 20 år og mesteparten av markedet er kuppet av ulike japanske pickuper og terrengbiler... Burde helt klart være marked for en enklere og robust terrengbil, når man ser hvor mange hi-luxer, Landcruisere og lignende som triller rundt omkring... Stikkord må være sterkere motor, bedre sittestilling, bedre drivstofføkonomi, lengre serviceintrevaller, bedre plass bak rattet. Hvorfor selges det null hcpu-er i året i Norge når den kan trekke mest og laste mest av konkurrentene? Må ha noe med komfort å gjøre samt økonomi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Rover har sovet i timen i ca 20 år og mesteparten av markedet er kuppet av ulike japanske pickuper og terrengbiler... Burde helt klart være marked for en enklere og robust terrengbil, når man ser hvor mange hi-luxer, Landcruisere og lignende som triller rundt omkring... Stikkord må være sterkere motor, bedre sittestilling, bedre drivstofføkonomi, lengre serviceintrevaller, bedre plass bak rattet. Hvorfor selges det null hcpu-er i året i Norge når den kan trekke mest og laste mest av konkurrentene? Må ha noe med komfort å gjøre samt økonomi...

 

Du er nok dessverre nærme sannheten her ja :( For kjøperen rundt om i verden(som de fleste handler med hodet og ikke hjertet), går japanske biler LR en høy gang på det meste. Trist men sant :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...