Newbie Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Kanskje litt pretensiøs tittel på det hele? autocar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evilduck Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Blir spennende å se hva de kommer frem til. Spesielt design som jo skal være fotgjengervennlig etc med de nye kravene. Håper de ikke ødelegger iconet for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Et bilde av hva vi kanskje kan vente å få se?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Tror ikke du skal skremme folk i unøde. Dette har ingen rot i virkeligheten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Skal Solihull stenges? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg synes faktisk ikke den der tegningen var så ille. Lyktene var jo ikke pene, men måten fronten er designet må jo gi god angrepsvinkel for forhjula. Den nye Defenderen blir ganske sikkert bygd på T5-plattformen, men med mindre mikkmakk enn på D3/4 og RRS. På fremmedlandske fora diskuteres det mye om hvordan markfrigang, mulighet for heving osv vil bli... Kanskje det blir en 3.0 liters motor i den? Det hadde jo ikke vært noen ulempe. Og om det blir samme plattform og motor som resten av T5-rekken, så skulle det rent teknisk ikke være noe o veien for å få inn en 5 liters Supercharged. Om noen kunne tenke seg det da. Eller en TDV8. Forresten spennende lesing om engelskmennene som nå setter TDV8 i en Defender. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runesat Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg håper LR bestemmer seg for at de IKKE skal være et "premium brand". Istedenfor Icon & LRX og andre biler som kommer til å bli svindyre i Norge håper jeg de heller lager noe á la Suzuki Jimny, men det kommer vel neppe til å skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 LR har vært et premium-brand i minst 5 år nå, og jeg ser ingen grunn til at de ikke skal fortsette med det. De markedsfører og selger jo 3-4 bilmodeller i det segmentet... At den nye Defenderen holdes på et litt mer nøkternt nivå, men tenkes bygget på samme platform som RRS og D4 er spennende! D3 fikk man jo med stålfjærer på laveste spec... Bildet av bilen som LROI omtaler er jo en gammel 'photoshop'-variant fra flere år tilbake. Dengang ble det spekulert i om Defender og Ford Bronco skullle ha samme platform. Nå er jo Ford ute av bildet, så det er vel ikke noen grunn til å male videre på den historien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 bare vent... tata kjører solihull i graven. produsere i india og skru sammen i polen. men utstrakt bruk av aluminium (det snakkes om vektreduksjon på 500 kg) vil jo gjøre hyggelige utslag i avgiftsnorge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Men det er nok slutt med den skruvennlige lego bilen. Ser ikke for meg at du bare kan ta av tak, på med pickuptak kalesje eller hva som helst. Jeg liker rett og slett ikke fremskritt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fosen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg liker rett og slett ikke fremskritt... Da er du vel i rett jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Da er du vel i rett jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Skal Solihull stenges? Det er Halewood-fabrikken som sliter mest, i flg. LROI Endret 30. september 2009 av ole jacob Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runesat Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Fra autocar.co.uk om Icon: The new Project Icon workhorse is based on the tough, capable but relatively heavy T5 steel platform chassis used for the existing Discovery and Range Rover Sport models, both of which are due to be replaced beyond 2012 by aluminium-based models which are between 400kg and 500kg lighter. Forstår jeg dette riktig? Skal de lage rammene av aluminium? Hvordan vil det bli i praksis da? (Rent bortsett fra at man selvfølgelig slipper rustproblematikken). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anthen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tror nok heller det skal bli "basert" på alu, dvs karosseri og små unødvendige paneler. Ramme i aluminium måtte vel blitt fryktelig tykt, i forhold til stål, og for å ikke nevne dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Er det noen som kan ha forutsetening for å lage rammer i aluminium, så er det vel Land Rover. Link. Endret 8. oktober 2009 av terratracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 ramme i aluminium behøver ikke bli tykt. med dagens avanserte produksjonsteknikker kan de få til omtrent alt med aluminium. se for deg styrken i f.eks denne profilen . veier "ingenting" og er sterk som fy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Land Rover kunne slå til å blande gammelt med nytt... Det hadde blitt Icon det... Endret 9. oktober 2009 av terratracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornH Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jatakk til ein sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shj Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 En sånn vil jeg også ha. Med aluramme og alu V8 er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Skal Land Rover (eller Tata) sette igang et ICON prosjekt, burde de jo sørge for at det virkelig ble et ikon de laget også. Her har jeg tidligere ymtet litt om hvordan mitt ikon godt kunne se ut. Noen som kan så mye Photoshop at de klarer å lage et "bilde"? Endret 26. oktober 2009 av Olav Haavardsholm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Om det skal bli et ikon med uavhengig fjæring, bør LR kjenne sin besøkelsestid og studere hjulopphengene på Bowler Nemesis, syns jeg. Det er vandringsvillige saker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn H Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) futureauto.blogspot.com Endret 28. februar 2010 av Bjørn H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Har Sang Young Korando laget frontrute og tak? http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=20653766&reference=6/206/537/66_558294548.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.