Gå til innhold

Skal (Skal ...) Skal Dvs Må


ragnarsk

Anbefalte innlegg

  • Svar 396
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gratulerer Ragnar !!! Så utrolig spennende.

Jeg har vært lite her inne på det "nye" forumet i det siste, så dette har gått meg hus forbi, - jeg hater forandringer blush

 

Dette blir nok en superbil. Også grå da, - lillebror/søster til Shorty??

Jeg heller også til navnet Mama....men om bilen er hannkjønn så har han jo et annet navn såklart :)

Hanner kan være sterke og stridige såvidt meg bekjent ;) , så du får nok høre hvem det er.

 

Lykke til! Det blir spennende å se hva/hvem vi sees med på Seriebiltreffet 2010?!

Shorty er kongen på haugen fortsatt, selvom vi har utvidet her :D (da har man alltid en bil som virker).

Hilsen fra alle oss på to og fire på Lia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Takk skal dere ha Inger!

Og i dag startet Wade og tro det eller ei.. nå virker oljetrykksmåleren. Den har ikke vært med, og det er moro å se det våkner til liv...

 

18okt2009LANDROVERseries2a004.jpg?t=1255984593NIce dash :)

 

Varmeapparatet ( Smiths ) virker med orginal bryter. Dashbordlyset dukket opp en dag..bare lykke!

 

TO BRØDRE

18okt2009LANDROVERseries2a003.jpg?t=1255984655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Dette "gamle rælet" er det bare å gi opp med en gang. Sjarmløs, støyende og stygg... Jeg kan selfølgelig vere behjelpelig med "avhending". Skal vederlagsfritt komme å befri deg fra "elendigheta"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:P

 

 

(...bare tull selfølgelig. Gleder meg til å følge tråden videre. Seriebiler er noe av det flotteste jeg vet. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Javel, da må vi starte opp litt her sjønner jeg; startmotor er noe av det første som skal skaffes; Denne er interesant

men det enkleste og hvertfall det billigste er denne fra Paddocks

Er det noen meninger om disse? Hva bør jeg velge?

 

Famous Four er billigere enn Holden; Her

Endret av ragnarsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i allefall dårlig erfaring med billig-starter....

Bra og se at du er igang Ragnar :). Skilter/prøveskilter til seriebiltreffet ? :rolleyes:

Endret av Vegard Bratland Erikstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale "billigstarteren" funker greit om sommeren, men går for tregt om vinteren erfarte jeg.. Fikk overhalt min gamle starter av seriøst firma, den spinner fort rundt om sommeren den. :D Nå i 20 minus er det noe tregere, men er bare å bruke motorvarmer da. :)

Den "holden" starteren fristet gitt, når min ryker må jeg nok skaffe meg en slik..

 

Edit: Jeg svarer for Ragnar angående prøveskilter på seriebiltreff, JAAAAA! B)

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Virkelig en flott bil.

 

Vet du noe om historien til bilen? En SW fra 1962 har vel sannsynligvis blitt kjøpt av en bedrift/det offentlige? Eller? :unsure:

med_gallery_2253_81_4046849.jpg

 

Sendte en forspørsel på de gamle skiltene til Biltilsynet; fikk svar:

 

Hei Din forespørsel er videresendt til Hafslund trafikkstasjon. Ser av motorvognregisteret at de orginale reg.dok er arkivert der.

 

mer svar:

 

Hei Sender deg gammelt registreringskort på bilen. Det er mulig å få gammelt nr som var D-XXXXX. Dette nr er ledig pr. dags dato. Det er først når du skal påregistere bilen du kan få dette nummeret. Det er dessverre ikke mulig å reservere det.

 

For en service disse folkene yter; her er det ned i kjelleren for å finne papir :)

 

Land Roveren var kjøpt ny av NSB, Hamar distrikt. Sitteplasser ialt 10. Farge grå.

Enda en "buss", noen som husker denne grå på Hamar fra juli 1962....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:) Har vært i kontakt med arkiv på Hamar og takker med et utdrag fra et utrolig koselig og beskrivelig svar

 

 

--------------at arkivet, på mange hundre hyllemeter, ikke er ordnet på en slik måte at det er mulig å finne slike saker - og høyst trolig er de ikke arkivert heller--------------

 

 

Jeg avslutter søket der og begynner å skru.. det er hvertfall to busser på forumet her nå.. ;)

 

Fikk løsnet alle hjulbolter og jekket fronten løs fra telan idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet mye snø siden sist

 

7mars2011Wade001.jpg?t=1299527424

 

Hjulmuttere løsner lett

 

7mars2011Wade003.jpg?t=1299527576

 

jekka opp av telan

 

7mars2011Wade005.jpg?t=1299527636

 

Ny starter montert

 

7mars2011Wade009.jpg?t=1299527707

 

Suger frem bensin, monterer batteri og starter på første forsøk. Sjekket gnisten på pluggene; helt utrolig bra gnist :) Luminition elektonisk tenning...

Endret av ragnarsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...