runesat Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Virkelig en flott bil. Vet du noe om historien til bilen? En SW fra 1962 har vel sannsynligvis blitt kjøpt av en bedrift/det offentlige? Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hjemme i helgen Ragnar? Kanskje guttungen og jeg tar en liten tur mens mor sover etter nattevakt... Må jo få sett på vidunderet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnTo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Gratulerer med "ny" bil Ragnar Blir spennende å følge denne videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Hjemme i helgen Ragnar? Kanskje guttungen og jeg tar en liten tur mens mor sover etter nattevakt... Må jo få sett på vidunderet. Jeg er hjemme. Dere er hjertlig velkommen. Søndag er kanskje det beste været.. Kaffin er varm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Virkelig en flott bil. Vet du noe om historien til bilen? En SW fra 1962 har vel sannsynligvis blitt kjøpt av en bedrift/det offentlige? Eller? Ang. historie; registret første gang i Norge: 06.07.1962 forvaltningsgodkjent 24.10.1988 041 MOSS eier 1; Wammer, Skiptvet, distrikt MOSS eier 2; Røhr-Staff, Noresund, distrikt Hønefoss Han jeg pratet med på MOSS Trafikkstasjon mente kanskje den hadde gått i forsvaret, i o m den var forvaltningsgodkjent???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runesat Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 bakskjermene er nok kappet kanskje den hadde gått i forsvaret Er det kanskje noen sammenheng mellom disse to? Har jo sett at militære LR bygd/satt sammen på sørlige breddegrader har ganske like hjulbuer som dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Ang. historie; registret første gang i Norge: 06.07.1962 forvaltningsgodkjent 24.10.1988 041 MOSS eier 1; Wammer, Skiptvet, distrikt MOSS eier 2; Røhr-Staff, Noresund, distrikt Hønefoss Han jeg pratet med på MOSS Trafikkstasjon mente kanskje den hadde gått i forsvaret, i o m den var forvaltningsgodkjent???? wammer var lensmann i skiptvet og leder i heimvernet. tror nok den var innrullert i heimvernet av den grunn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Er det kanskje noen sammenheng mellom disse to? Har jo sett at militære LR bygd/satt sammen på sørlige breddegrader har ganske like hjulbuer som dette. hjulbuene er kappet og det har vært breddere på den... du tenker kanskje på de militære lightweight som går i Danmark, Holland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 wammer var lensmann i skiptvet og leder i heimvernet. tror nok den var innrullert i heimvernet av den grunn.. lensmann ja...du kjente han ( jeg må si jeg ser for meg unge wold kjører foran og den andre bak....) hvordan / er det noe papir på disse HV bilene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 jeg tror det var ganske vanlig å bli (mer eller mindre frivillig) registrert og få bilen sin rekvirert av HV ved upassende anledninger, hvis man hadde noe så sjeldent som 4x4 i småbygder som skiptvet. wammern lever i beste velgående, så du kan jo ringe han . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runesat Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) du tenker kanskje på de militære lightweight Tenkte egentlig ikke på lightweightene, men mer på australske/new zealandske biler. Slik som her Endret 30. september 2009 av runesat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell.T.Ring Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Gratulerer med ny bil. Skulle du trenge noen deler til karroseriet, så har jeg en nesten komplett 5-dørs stående i deler. Tror ikke jeg skal bruke noe av de dela, å det hadde vært godt å blitt kvitt de før himlens korrekturlakk lager feller for fresern:) Bare ta kontakt hvis det skulle være interessant, ganske opptatt om dagen så ring først. Hilsen Kjell Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er ikke sååå lenge siden Forsvaret delte ut rekvisisjonspapirer på både 4x4, varebiler og tyngre kjøretøy. I min gamle jobb hadde vi flere biler som kunne rekvireres ved evt. mobilisering. Tidligere fulgte det vel nærmest med mobiliseringsplikt på Geländewagen bl.a. At Ragnars nye øyensten har vært et mobiliseringskjøretøy siden vogna var ny, er slett ikke usannsynlig, nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Gratulerer med en charmerende og flott Land-Rover SII. En L-R SII får meg til å gjenoppleve "bilder" fra oppveksten på Oppsal/Oslo tidlig på 60-tallet, da vi gi opp til naboene i andre etasje for å se på Daktari-serien eller Chaplin. Vi hadde ikke TV ennå. Husker jeg hadde en slik grønn Daktari Land-Rover SII Pickup med tiger på panseret fra Gorgi Toys...! Lykke til med prosjektet ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 KJell Ivar; jeg sier takk for tilbudet og tar selvfølgelig kontakt; Takk! Takk for oppmerksomheten, som det heter... Jeg og satt pal foran TV til naboen, ( vi hadde heller ikke TV) og så Daktari...og blir liksom aldri ferdig med å se på "den nye" Ellers er det denne jeg ikke sjønner.. forvaltningsgodkjent 24.10.1988 041 MOSS: Papa var ikke registrert,før i Norge, og hadde samme setningen i AutoSYS. Denne heller er ikke registrert i AutoSYS før 1988. Da var den kanskje reg. i HV, eller... Jeg må jo bare få tak i Hr. Wammer. Idag har jeg bestilt 3M spraylim for å pynte litt på interiøret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Husker jeg hadde en slik grønn Daktari Land-Rover SII Pickup med tiger på panseret fra Gorgi Toys...! http://www.chezbois.com/corgi/1967/GS7.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Idag har jeg bestilt 3M spraylim for å pynte litt på interiøret. har du sett det derre spraylimet ragnar ? det pynter ikke akkurat opp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Gratulerer med ny bil. Skulle du trenge noen deler til karroseriet, så har jeg en nesten komplett 5-dørs stående i deler. Tror ikke jeg skal bruke noe av de dela, å det hadde vært godt å blitt kvitt de før himlens korrekturlakk lager feller for fresern:) Bare ta kontakt hvis det skulle være interessant, ganske opptatt om dagen så ring først. Hilsen Kjell Ivar Jepp; var i Haug idag, en aktiv Kjell Ivar i verkstedet hadde mye bra saker, og hengeren blir fyllt opp med karosserideler til uka. Takk skal du ha! VBF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Tuscan skrev: "Husker jeg hadde en slik grønn Daktari Land-Rover SII Pickup med tiger på panseret fra Gorgi Toys...!" En slik bil har jeg stående i hylla. Dvs, jeg har to. En av de første fra tidlig 60-tall, samt en i eske av de som ble reprodusert i 1998. Jeg har forresten den hvite også, med løveburet inntakt, fra førsteutgaven på 60-tallet . 109 PU'en min blir forresten grønn, samme farven som den grønne Daktarien. Den grønn-farven var det på den 109-PU'en som gikk som banebil på Rosenborgbanene. Obs! Må ikke forveksles med Lerkendal, som er baneanleggene som Rosenborg trener og spiller på. Den nevnte 109'er var sikkert hovedårsak, noe som murret i bakhodet et sted, til at jeg begynte med LR. 109'ern ble levert til bilopphogger en gang på midten av 80-tallet. Gjett hvem som har grillen fra bilen hengende i garasjen? Byttet til meg for en hvetestang eller noe slikt etter laaaaaang forhandling med "hogger'n". Gratulerer med fin bil forresten. Ha en utmerket dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk Henry Arnfinn! Så sånn helt tilfeldig at det er to forskjellinge felger på denna her.... ett ; 5.5x16x33 som vel er mellom vanlig seriebilfelg og ex-mil? og tre smalere; /62 272309 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 5,5x16et33 er standarddimensjon for s2-109, s2a-109 og s3 og defender. 5,0x16et33 er standarddimensjon for s1, s2-88 og de første årene med s2a-88, samt tidlige sankeyhengere. ex-mil-felgene er 6,5x16et20,6. Gratulerer med en vakker LR, Ragnar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Greitt. Da skal jeg legge om 3x BF Goodrich til de felgene som fulgte med Papa. Da har jeg tre seriebilfelger "tilovers". Skal lage felger til hengeren også, så to stk blir ofret.. Skal sveise inn senter fra felgene på hengeren. Fikk deler idag, så det er en liten clutchpumpejobb til helgen.. Fikk også rep. sett til den gamle bremsemasteren.. må prøve, den er jo så "gossin" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 GRATTIS Ragnar Har ikke sett denne tråden før no Kanskje bare bra det, ellers så ville det blitt et nattlig besøk til Sokna for å hente bil For en nydelig skapning du har fått tak i der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 And the name is WADE. Han er ei utfordring... Jeg har aldri begynt på et prosjekt som er så spennende.. Må holde tunga rett i munnen, slik at jeg ikke mister tråden...masse prosjekter som har strandet Googlet litt... Wade : to step in or through a medium (as water) offering more resistance than air Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Og da har du jo enda muligheten til å endre litt på navnet i mørke tider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.