Gå til innhold

Skal (Skal ...) Skal Dvs Må


ragnarsk

Anbefalte innlegg

  • Svar 396
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Sånn butikk liker jeg!

 

bilder

 

f3e04d69-8e53-4374-b19a-4d7a0272bf6c_zps42836f1f.jpg

 

Skal male taket når sommeren kommer....................................

 

2013-04-30184406_zpsccc78a09.jpg

 

Tatt med mobilkamera; men fargen er like gild i virkeligheten -_-

 

2013-04-30184353_zps8e0565f2.jpg

 

Brukte Wade på jobb denne uken; går egentlig veldig bra; holder trafikken uten problemer. Fra Heggen og opp på nyveien rv7 akser den fra 60 km til 80 og holder uten problemer opp stigningen....

Oppjustert motor, med porta topplokk, ( stage II fra Turner ) og elektronisk tenning, ( Luminition ) og enkel Weber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!!

 

Jeg jakter skumplast som er sånn passe hard, skal rekonstruere interiøret <_< vanskelige ord, og en shitjobb for en som liker grovjobb. Dette er bløtkledningen oppe i taket, og sånn mitt på; Taktrekk og bakseter må repareres og lakkeres, det finnes vist vinyllakk / maling..... Ja ja sånn går no dagan...... ^_^

Har du vært hos Harald Tandberg ennå? Som sagt: Han var en racer på å restaurere interiører, og har trolig en del av det du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har ikke det vet du Lise, har vært nok å gjøre.... Har begynt å trekke og montere ny skumplast...

 

Og i dag skiftet jeg tetning på høyre bakhjul, det lakk olje inn i bremsene, og var årsaken til voldsom risting på vei hjem fra Geo.

 

2juni2013115_zps23d60166.jpg

 

Klar for nye eventyr.. :)

 

2juni2013118_zpsd029b0e2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svoger hentet girkasse på Østlandet i går. Han trår til hver gang det er noe. Sånne utrolige mennesker er uvurderlige å ha :)

Det blir prosjekt utover mot vinteren. Den skal sjekkes, og utbedres. Går alt etter planen har Wade ny kasse når det lysner neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir frustret over meg selv; budet på viskermotor gikk ut igjen... andre, nei tredje gangen. Jeg følger ikke med på innspurten, og de to siste har vært billige, £ 80 er ikke dårlig, overhalte med nye akslinger og diverse....

Idag plukket jeg den ut og demonterte, vasket med forgasserrens. fant slakken, to steder. Gjorde skikkelig godt rent og klinte inn med superlim. Smørte opp og monterte sammen :wacko:

 

Den virker på tørr rute; ekstra motstand for å teste. Spennende å se hvor lenge den holder. Og bonus; den er 130 deg wiper motor, de er gromme.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Igår ble det montert ny Bosch dynamo. den passer "nesten" inn i feste for likestømssaken som var der..

 

det man trenger; dynamo fra Biltema, 8 mm gjengestang med skiver og nylockmuttere.

 

først verkstedet

 

2013-06-19115505_zpsabbabc2b.jpg

 

ut med gamle

 

2013-06-19172047_zps02a8be70.jpg

 

gjengestang prøves

 

2013-06-19172107_zps51c2e2e8.jpg

 

ikke helt på linje

 

2013-06-19172321_zps1a6d5a29.jpg

 

med skiver og litt justering

 

2013-06-19205856_zps0364b711.jpg

 

med 1050 reim måtte skjøtestrammer brukes

 

2013-06-19205942_zpse4bfbc64.jpg

 

Lader som bare det.

 

Strøm er viktig, batteri og dynamo må være iorden.. blush også gikk strømmen, ref forumtreff... ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...