Gå til innhold

Takstativ Til Disco 1...


marius78

Anbefalte innlegg

Noen der ute som har litt erfaring med forskjellige takstativer som passer til en Disco1?? Noen tips til hvor det er greiest å skaffe seg et slikt?

Det jeg tenker på da, er takstativ med 2 separate "tverrliggere" med feste i takrennene forran og bak, egnet til kjøring av materialer, rør osv.

 

Er jo litt sær takhøyde bak på en disco, så da er det kansje bare no orginalstativ som passer?

 

Hvis noen tilfeldigvis har noe brukt i hel stand de vil kvitte seg med, så kan de si fra... :)

 

Mvh Marius på Skarnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens...

 

Ja jeg kjenner til det takstativet som er til salgs. Pratet med selgeren om det, men jeg tror fortsatt jeg vil gå for en form for takstativ bestående av to separate bøyler i stedet for en kurv. Jeg satser på at hvis jeg skal ha noe mere last med meg enn det som er inni bilen, så vil jeg kjøpe meg en henger liten henger, kansje en Polynorm-henger eller annet artig :D .

 

Men det koster kansje ikke alverdens for ett nytt takstativ heller, hvis jeg finner noen som har høye nok fester. Har opplevd at et takstativ har røket under transport, og dette var gammelt og velbrukt. Sa bare pang på taket med en del materialer der oppe. Festet på ene siden (støpt alu) røyk tvers av, og plankene ble ligende delvis på taket. Var no dritt :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være verdt å høre med thorsov og da. Er kansje ikke så dyrt for thule som jeg tror/trodde?

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,,, har ikke trodd på no spes sum egentlig. Bare har hørt at thule tar seg godt betalt for sine produkter...

 

Jeg får ta en tur på Thorsov på kongsvinger en dag og høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte thule stativ til Loppa, og syntes ikke det var spesielt kostbart, du får jo litt prosenter hos Torshov hvis du er med i NLRK

Fordelen med Thule er at de er solide, og tåler litt vekt, i motsettning til en del av de andre som er på markedet.

Fordelen med Torshov er at de har det på lager, (i alle fall når jeg hadde behov for dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har takstativ til Disco 1.

Kjøpt hos K. Bøhler for 13-14 år siden.

Esken var merket -LAND ROVER GENUINE PARTS-.

Mener at jeg dengang betalte over 2.000 kroner.

Det spesielle er at takbøylene(firkantrørene over taket) ikke er rette,

men faktisk noe buet.

Må ha 500 kr for dem.

Tlf. 45 68 14 22 (Hamar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...