Kanten Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Den likte jeg :lol: :lol: -Jens! Nå har du mistet oppunionen, du må på benken til etter neste stortingsvalg. Eventuelt bytter vi deg til Latvia for en god kantinedame og en pakke pringles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond C Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Skulle egentlig hatt kittet her 1 januar, men tollvesenet er noen byttinger som ikke godtokk orderebekreftelsen som pakkningsvedlegg, da det ikke stod faktura på toppen av arket. De sendte den tilbake til tyskland, slik at de kan putte en lapp med en annen overskrift på og sende den tilbake til Norge... Heia Norge! Jeg har flere ganger fått spørsmål fra speditøren (firmaet som tar seg av fortollingen) om dokumentasjon for faktisk pris, faktura, betalingsdokumentasjon. De har fått det og det har gått i orden. Dels har det vært fordi avsender faktisk har satt på feil verdi/avrundet verdi e.l., dels skal tollvesenet har beordret ekstrasjekk på forsendelser fra UK, og annet. Men aldri har jeg opplevd at varen har blitt returnert til avsender for noe slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanten Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har flere ganger fått spørsmål fra speditøren (firmaet som tar seg av fortollingen) om dokumentasjon for faktisk pris, faktura, betalingsdokumentasjon. De har fått det og det har gått i orden. Dels har det vært fordi avsender faktisk har satt på feil verdi/avrundet verdi e.l., dels skal tollvesenet har beordret ekstrasjekk på forsendelser fra UK, og annet. Men aldri har jeg opplevd at varen har blitt returnert til avsender for noe slikt. Romjulsposten gikk tregt, så fristen de satte for oss til å finne ut av dette var ute da vi sjekket postkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Joda, jeg er enig i at vi må ha noen regler, men logikk og fornuft burde vektlegges tyngre når man skal håndheve disse lovene. Når jeg blir keiser av universet skal jeg gjøre 3 ting rimelig raskt. 1. Fjerne alle fartsdumper 2. Lage en lovbok hvor den første regelen heter "skjønn" og gjelder samtlige lover i boka. 3. Innføre et fotballsystem for politikere, hvor man kan kjøpe og selge de på tvers av partier og sette de på benken om de skulle være dårlige. Jeg hadde tenkt å nøye meg med å bli diktator i Gnore, men dine idéer skal nok bli med i min filosofi for et godt og sunt diktatorskap. For å ta vare på demokratiet vil alle viktige saker bli avgjort ved avstemning på VBF, for her er det sterk overvekt av fornuftige folk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanten Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Da begynner ombyggingen på Tjøme fra og med Onsdag. Alle som vil kan komme innom og hjelpe til eller for å se på. Det er bare å ringe meg på 99366748 om dere vil komme. Trenger enda en lur måte å feste den gigatanken inni bilen, så kommer dere på noe lurt blir jeg glad;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finni Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hei Folkens. Biodieselproblemer. Jeg har erfart hva innblanding av alkoholer har påfører maskineriet. Pakninger-O ringer -slanger tåler ikke denne innblandingen av Bio-alkohol. Større nye kompressoranlegg er blitt `" ompakket " til spesielle neoprenpakninger for å tåle en metanol innblanding. Når bilforhandlere selger biler med uthevet skrift i instruksjonsboka med No BIO og fareskilt på fyllinglokket, må det gi grunnlag for uro hos en kjøper (VW Turano). Jeg har en Defender 2005 med TD5 Diesel med No biofuel i boka. Denne helga var jeg i Sirdal og oppstarten til hjemturen med minus 14 utløste en hylelyd som kom fra dieseltanken. Ved ankomst Ålgård lavlandet minus3 var lyden opphørt. Det er innlysende at dieselpumpa i tanken ikke hadde normale driftsforhold. Sirdal 600 moh og minus 25. I jule -nyttårs helga hadde Viking Redningstjeneste ca 140 utrykninger. 25 av disse ble viderekjørt til Sandnes eller Stavanger til verksted. De andre var kjørbare etter tining hos Viking. Det blir for enkelt å skylde på batteriet. Det blir ikke mange startforsøk når en vet at en har 40% kapasitet igjen på batteriet ved minus 20, og med en diesel som ikke har tennvillighet. I en artikkel i Stavanger Aftenblad " Kulden skaper problemer for dieselbilister ". Hans E.H. Jacobsen tekst. Sitat : 2.avsnitt. Tilpasset: Tidligere solgte oljeselskapene vinterdiesel utblandet med parafin. - Men det var i gamle dager. Parafin har for høyt svovelinnhold. Moderne dieselmotorer med filter og katalysator tåler ikke denslags, forteller produktspesialist Ann-Catrhin Vaage i Statoil. Oljeselskapene tilpasser dieselkvaliteten fra raffineriene etter sesonger og salgsdistrikter. Vinterdiesel som selges i Stavanger er likevel den samme som i Sirdal og skal i teorien tåle 32 kuldegrader. -Men det kan variere litt fra bilmerke, alt etter maskene i diselfiltrene, presiserer Vaage. Tyngre å starte : Men Statoil har også en spesialvariant, polardiesel som kan brukes ned til 40minusgrader. Men denne typen diesel er mer aktuell for virkelig kalde steder som Svalbard og Kautokeino. Uansett er gjerne dieselmotorer tyngre å få til å tenne enn bensinmotorer. Sitat slutt. Overnevnte artikkel er sterk kost for en Land Rover frelst maskinist som har kjørt dieselbil i 35 år. Jeg kan ikke forholde meg til villedene teorier om dieseldrivstoff og filtermasker. En dialog med Statoil og andre selskap om hvor kan en få kjøpt et egnet vinterdrivstoff er nå tvingende nødvendig. Hvordan er situasjonen med biodieselproblemer i andre deler av landet ? Det hører med til historien at regjerende myndighet anbefalte befolkningen til å kjøpe dieselbil grunnet miljøgevinst!!! Mvh Finn Harald Husberg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanten Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 ... Biodieselproblemer. Jeg har erfart hva innblanding av alkoholer har påfører maskineriet. -Hvilke alkoholer snakker du om? Det er ikke metanol i biodiesel, men det er være etanol i E85 (biobensin/etanol 85%) Pakninger-O ringer -slanger tåler ikke denne innblandingen av Bio-alkohol. Større nye kompressoranlegg er blitt `" ompakket " til spesielle neoprenpakninger for å tåle en metanol innblanding. Biodrivstoff kan også slite ut slangene og pakkningene på bilen din om det blir liggende og "marinere" seg i dette, da biodrivstoff trekkes inn i gummien og gummien får et større volum. Når bilforhandlere selger biler med uthevet skrift i instruksjonsboka med No BIO og fareskilt på fyllinglokket, må det gi grunnlag for uro hos en kjøper (VW Turano). -Dette står det i de fleste produsenters instruksjonsbøker, da de ikke vil ta noe ansvar for hva som kan skje. Denne helga var jeg i Sirdal og oppstarten til hjemturen med minus 14 utløste en hylelyd som kom fra dieseltanken. Ved ankomst Ålgård lavlandet minus3 var lyden opphørt. Det er innlysende at dieselpumpa i tanken ikke hadde normale driftsforhold. Biodrivstoff blir tykkere, litt som stearin ved kulde. Det er derfor jeg skal lage et "to-tank" system, hvor jeg starter og stopper bilen på vanlig dino-diesel og switcher på langkjøring når biomassen er flytende nok. Kjølevannet mitt går i en loop inni den nye tanken, slik at det skal varme massen. Det hører med til historien at regjerende myndighet anbefalte befolkningen til å kjøpe dieselbil grunnet miljøgevinst!!! Diesel er et "søpleprodukt" av bensin. Dieselmotoren fungerte originalt på peanøttolje, men det var vanskeligere og dyrere å skaffe en diesel da den ble tatt i bruk. Stoltenberg har jo nesten ene og alene voldtatt og drept denne muligheten i moderne tid, så det billigste er å kjøre på dino-diesel i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanten Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Endelig kommer det litt bilder her; Her er mesteparten av kittet; Her er coilen som varmer biotanken; Mekanikeren Joe fester branketter; Tanken på plass; Nå må jeg bare finne ut hvor diesel pumpe releet for en 99 td5 er, så kan jeg teste det... Det er søren meg godt gjemt!!! Endret 15. februar 2010 av Kanten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanten Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg lette på feil sted (under setene), det var det grønne releet til høyre under midtkonsollen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei. Kanten sin bil er til salgs og kan sees/prøves i Moss. Ferdig installert biodieselanlegg, vinsj, taktelt, ekspedisjonsrigget ARCTICTRUCKS-ombygget Defender. Godkjent med 35" og klar for nye eventyr! Hilsen Eivind pm eller sms 9o118321 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.