Gå til innhold

Merguez-pølser i Oslo?


Utinaturen

Anbefalte innlegg

Får sjekke om dette virkelig er verdens beste forum :D :

 

Noen som vet av butikker/slaktere som selger merguez-pølser i Oslo? (For de uinnvidde; http://en.wikipedia.org/wiki/Merguez).

 

Jeg har vært borti en slaktebutikk i Brugata som i sin tid hadde, men den stengte Mattilsynet... Og så var jeg borti én på Grünerløkka en plass, men husker ikke hvor :huh: .

 

Altså - jeg leter etter ekte saker som er laget i lokal slaktebutikk eller av en dyktig tilvirker; ikke dette fornorskede kvasiproduktet som bl a Gilde produserer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti en slaktebutikk i Brugata som i sin tid hadde, men den stengte Mattilsynet... Og så var jeg borti én på Grünerløkka en plass, men husker ikke hvor :huh: .

 

Altså - jeg leter etter ekte saker som er laget i lokal slaktebutikk eller av en dyktig tilvirker; ikke dette fornorskede kvasiproduktet som bl a Gilde produserer.

 

Pars er jo, som du nevner, stengt. Jeg har en gang eller to klart å kjøpe ganske autentisk merguez på Smart Club, men

det er lenge siden. Om de har nå aner jeg ikke. Kanskje Strøm-Larsen kan overbevises om at dette er noe som bør selges ?

(jeg fant noe greier pr. google som antyder at det kan være en idé å sjekke innvandrerslakterbutikker

i området rundt Trondheimsveien. Høres ut som en plan)

 

(og så har jeg kjøpt det i, tror jeg, Bechar i Algerie, men det er litt langt unna sånn til vanlig. Dog on-topic, siden jeg

var der med 109"-ern min)

Endret av ketilelg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg fant noe greier pr. google som antyder at det kan være en idé å sjekke innvandrerslakterbutikker

i området rundt Trondheimsveien. Høres ut som en plan)

 

(og så har jeg kjøpt det i, tror jeg, Bechar i Algerie, men det er litt langt unna sånn til vanlig. Dog on-topic, siden jeg

var der med 109"-ern min)

 

Takk, takk for hjelp.

 

Trondheimsveien? Muligens der jeg fant godsakene engang, men hvor? :huh:

 

Algerie er sikkert en utmerket plass for å finne merguez. Men det er litt langt unna; selv Brussel hvor jeg har kjøpt noen ganger er litt tungvint når man spontant har lyst på noe godt :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Slakteren i Herslebsgt. Den ligger på høyre side, når du kjører inn fra Trondheimsveien.

 

Kjøpte dem nylig på Smart Club Alnabru også.

 

Forskjellig smak, men begge gode!

 

Hehehe. Litt av et forum :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...