Gå til innhold

Toro snøfreser


Vidar S

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet en Toro 826 snøfreser

 

gallery_3257_9_16444.jpg

En slik (bildet lånt fra blocket.se)

 

Åhh ja, jeg er lykkelig :rolleyes:

 

Er ikke så lykkelig, mangler nemlig rephåndbok, maskinen trenger TLC

Har stått ute i lengre tid hos steinulven og trenger å ses over.

Har søkt på nett, men manualene som dukker opp er til nyere type, 826LE

Så hvis noen har ei fil eller en manual å avse hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var flott! Har sett Toro parkmaskin i aksjon; det er litt "Stiga go home" ;) Om snøfreseren er like effektiv, kan du vel glede deg til vinteren :)

 

Bare undrer; om du rører den ut i en skvett vann og gir den et oppkok, blir den traktor, da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare undrer; om du rører den ut i en skvett vann og gir den et oppkok, blir den traktor, da? :P

 

Niks, det blir vafler av den! Helst bålstekte :)

(Grattis med freseren, ble bare så lattermild :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips. Det skal jeg gjøre.

Vi har faktisk tre Toromaskiner i familien nå. Vegard har plentraktor, jeg har snøfreseren.

Minstemann har selve godbiten, en proffmaskin fra slutten 60 begynnelsen 70, med tre kjededrevne sylynderklippere plassert foran og under på en maskin på tre hjul. Setet er oppe på bakjulet. bakjulet er styringa og rattet er en bøyle. Alt er drevet av en, antagelig for svak, motor. Det er en teknisk godbit som jeg blir varm i sjela av når jeg studerer den.

Vegard sin går (temmelig ny). Min og Gustav sin går ikke (skal gjøres noe med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg hus og stor tomt, så jeg kan ringe Fam. Svendsbys anleggsgartnerservice både sommer og vinter :D

 

...eller endelig ha ei unnskyldning for å ha noen fine huseierlivsforenklende maskiner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ulemper med hus og hage......

 

Hilsen Eivind som har spadd torvtak tre ettermiddager på rad....i et J%&¤A REGNVÆR HVER KVELD!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kjøpte en sånn på julaften i fjor.

Er bygd på mål etter planet på Defenderen!

Freser stein, gress, naboens katt og mere til.

Virker bra på snø også, tilogmed med sørpa som var på gårdsplassen i vår flyttet den helt greit.

Kunne selvflgelig tenkt meg en Honda eller noe sånt, men de koster dobbelt så mye.

Denne kaster snøen mye lengre enn naboens Stiga!

Partner SB270.

psb270-a310-0046-400x300-614367d9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tar tak i det som er også. Katta til naboen er fornuftig og stikker av.

Skjøteledningen til juletreet til den andre naboen derimot.

Juletrepønten spratt av treet fortere enn den kom på og det ble

mørkt i 1.etg hos naboen og jeg ble dessverre observert før jeg fikk

lagt inn høygiret og stukket av :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en ny toro 826 ifjor, og gleder meg til snøen iår!!! B) Akkurat tatt service, og er som en unge... må ut og starte den en gang i blant... fruen tror jeg er gal, men, den har en sylinder, bruker bensin, og det lukter godt :lol::D

 

Snø snø kom frem hvor enn du er B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøfreser er blitt populært også i Bergen, utrolig nok. Jeg var innom den lokale matpusheren, Rema 1000, og jaggu solgte de snøfresere der også. En diger stabel med ved på ene siden av inngangsdøren, en med snøfreserkartonger på andre. Og på bensinstasjonene selger nesten bare baconpølser, nå står ikke verden til påske osv.

Endret av Trond C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da ikke sagt den ikke er ok :rolleyes: . den var bare i_solgtlapp.gif. :P .

 

denne honda hs970ts er ekstremt bra. hydrostatdrift er konge !.

den var også veldig billig... verdt tillegget med frakten ned. koster over 30k ny.

 

En sånn hadde jeg da jeg bodde i Tromsø. Men jeg hadde ikke elstart og joystick som denne har. Ellers identiske maskiner. Sammen med Yanmar er dette det beste du får. Den med elstart kosta 33 tusen i 1999. Den kaster snøen vanvittig langt, så langt at naboene kom og klaget, he he. (maskinen tok med seg et par never grus og spruta på Citröen'en til naboen.)

 

Men jeg ville heller kjøpt brukt fra Alta enn f.eks. Tromsø, fordi i Alta er det mindre snø, og den som er, er mye lettere.

 

Et tips til de som har gammel fres og synes den kaster dårlig, ta og puss vekk rust inni freserhuset og mal opp igjen med sterk og blank (glatt) maling. Om det ikke er rust, hjelper det å polere slik at det blir minst mulig friksjon der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle snøfresere med hydrostatdrift er bra.

nesten alle de rimelige har friksjonshjul som driftsystem... jo eldre den er jo værre blir det :( . gummien blir morken, motoren lekker olje ned på friksjonshjulet, og det føyker snø inn på friksjonshjulet. alt med ett og samme resultat: den slurer. og du må bruke tiden på å skru i snøværet.

har du oppvarmet garasje, bil som alltid virker og sur kjerring så vil jeg absolutt anbefale freser med friksjonshjul B) . hvis ikke, kjøp med hydrostatdrift :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo også nevne at tidlig på 2000-tallet som kom det et lite knippe ingeiører fra Honda i Japan til Tromsø, for der solgte de mange snøfresere. (billige freser holder ganske enkelt ikke mål, de greier til slutt ikke å kaste snøen høyt nok opp på brøytekantene). De ble ikke bare overrasket over mengdene med snø, men også over konsistensen. Snøen er tung og fuktig. Resultatet var at de utviklet en 11hk snøfreser for norske kystforhold. Den er dyr men selger visst bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...