Gå til innhold

Defender 110 300tdi stasjonsvogn.


EHS

Anbefalte innlegg

Heldige Anton skal selges.

 

anton_til_fjels.jpg

(Dette bildet er over ett år gammelt. Fronten og panseret ser i dag annerledes ut. Nye bilder kommer)

 

For nye lesere kan det opplyses om at Heldige Anton er en Defender 110 med 300tdi-motor.

 

Les tråden her.

 

Første gang registrert i 1995.

Har vært demobil i Nederland.

Importert til Norge som minibuss (en av de berømte Skiens-bilene)

En norsk eier (Skipsmekaniker) fra importert i 1995 til jeg kjøpte den 1. januar 2008.

Jeg er altså andre eier i Norge (tredje om du regner med den norske forhandleren) og jeg har gjort følgende med bilen:

 

-Først og fremst brukt den. Kona og jeg har kjørt bilen nesten 45.000km på 18 mnd. Hennes pendling til Sarp har trukket godt opp. At vi bor 10km fra butikken hjelper også. Barnehage- og skolekjøring.

-Bilen har vært dønn pålitelig til hverdags og til fest. Den er faktisk en av de mest pålitelige bilene jeg noensinne har eid.

-Motoroljeskift hver 5-8.000km.

-Storservice for litt under 8.000km siden.

-Omregistrert fra minibuss (10 seter) til personbil (9 seter). Kan kjøres med vanlig førerkort.

-Byttet til fullsize Allisport intercooler med Allisport silikonslanger.

-Byttet toppakning (på 195.000km). Bilen har gått 10.000km siden dette skiftet.

-I forbindelse med PKK i mai 2009: Nye dempere foran. Ny styredemper. Nye endelegg i styrestag og parallellstag.

 

Bilen leveres med fersk service inkl:

-Ny motorolje + filter.

-Ny kjølevæske

-Nye girboksoljer

-Nye medbringere

-Nye mellomakselkryss.

 

Godbiter:

Den nevnte intercooleren.

Dieseldrevet webasto OG elektrisk motorvarmer.

Frontrute med varmetråder.

Eu-godkjent/PKK frem til mai 2011.

 

Bilen er i god stand, men ikke strøken. Den har først og fremst gått i personbefraktning, men jeg har vært på jordet og på skogsbilveier med den.

 

Pris / overtakelse:

Høyestbydende over 125.000kr

Overtakelse etter 17. august. (gjennomfører litt stell og rengjøring i helgen).

Hjul: Cooper Discoverer M+S piggfrie 265/75r16 på originale stålfelger. Dekkene har massevis av mønster igjen og brukes som helårsdekk av mange.

 

Hilsen Eivind

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir liggende til salgs her til den er klar for ny eier.

 

Når helgens service er over vil den bli annonsert på Finn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivind har/skal kjøpe bil ... En halv en, da, siden du bare selger en ...?

;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer der det kommer fra.

En riktig godbit kommer til salgs når den har fått nye bremser. Jeg kan avsløre at den har tre seter og lasteplan.

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en hel en. :D:P

Endret av Biashund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer der det kommer fra.

En riktig godbit kommer til salgs når den har fått nye bremser. Jeg kan avsløre at den har tre seter og lasteplan.

 

Ikke denne vel.

Sitat:Merk mine ord:

 

Den lastebilen er den SISTE bilen jeg selger....og da skal ungene være utsultet og gården på tvangsauksjon.

 

Er kansje ikke 3 seter den :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til Jensen. Den magiske lastebilen skal ikke selges (og den har to seter). Nå må dere vel snart innse at den IKKE er til salgs? ;)

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bare drømmer, skjønner du, Eivind, eller ønske-tenker. Høyt. :lol:

 

<edith>Selv har jeg fått en underlig hang-up. Drømmer om en traktor, en sånn liten gråtass. Har ikke noe sted å ha den, men har innmari lyst på en. Har ikke noe å bruke den til, har ingen interesse av å skru på den, men har lyst til å ha den.

Nå går jeg og legger meg, før jeg kommer med flere avsløringer.

Den lille grå har fått det til å gå i ball med de andre små grå.</edith>

Endret av Biashund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får endel henvendelser og svarer derfor her i tråden.

 

  • Webastoen er en kupevarmer. Den suger luft inne i kupeen. Luften varmes opp og blåses ut forover langs gulvet og valgfritt bakover langs gulvet. Eksosen slippes ut under bilen. Webastoen varmer kupeen svært raskt og effektivt og kan brukes både ved stillstand og i fart, med motoren i gang eller av. Det er også opplegg for elektrisk kupevarmer inne i bilen.
  • Motorvarmeren er en slangevarmer fra Defa med liten kontakt skjult mellom blinklyset og parkeringslyset på venstre side foran. Dermed ser man ledningen fra førerposisjon, og risikerer ikke å kjøre avsted med ledningen koplet til.
  • Motoren er 300tdi med blendet EGR og stor intercooler. Dieselmengden er ikke justert opp, men jeg kan naturligvis gjøre dette om den nye eieren ønsker det.
  • Bilen er ikke hevet og har heller aldri vært det.
  • Bilen har hengerfeste. Alminnelig 50mm kule.
  • Bilen har ettermontert alarm og sentrallås med fjernkontroll på fordørene. Defa.
  • Anton selges uten takstativ.
  • Reservehjulsfestet på panseret er fjernet og erstattet med en dørkeplate i 3mm alu.
  • Seteløsningen er organisert som følger:

    -Foran fra bilens venstre side: Førersete, cubbyboks, passasjersete.

    -Andre seterad: 60/40-delt sofa med 3pkt-belter på begge sider. Plassen i midten har 2pkt-belte. Andre seterad kan legges ned helt eller delvis. Man kan altså ha 5, 4, 3 eller 2 sitteplasser i fartsretningen.

    -Varerommet: To sidevente klappesofaer; en på hver side (originale). Det er brukbar plass til fire mennesker. Det er ingen sikkerhetsbelter i varerommet (ikke påbudt), men jeg har liggende fra en annen (ikke kollidert) bil dersom den nye eieren ønsker å montere dette.

 

Radioen er ikke noe særlig, men det funker å høre nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anton1.JPG

 

anton2.JPG

 

anton3.JPG

 

anton4.JPG

 

anton5.JPG

 

anton6.JPG

 

anton7.JPG

 

anton8.JPG

 

anton9.JPG

 

anton10.JPG

 

 

 

På bildene står bilen på konas terrenghjul. Disse er ikke til salgs. Bilen selges på standard stålfelger med ovenfor nevnte dekk.

 

Stålfelgene er nyoppussede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anton11.JPG

anton12.JPG

 

Intercooleren synes gjennom grillen.

Defakontakten mellom posisjonslys og blinklys.

 

Jeg har naturligvis den originale grillen og vil montere på grillen som kjøperen foretrekker.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet selges bilen med ett sett med hjul; piggfrie vinterhjul.

 

Jeg kan helt sikkert finne frem et sett med sommerhjul også. Vil du ha med MTR'ene til kona, må hun med på råd.

 

Regreima ble skiftet et halvt år før jeg overtok bilen. Jeg hadde en ganske omfattende service av bil og motor i våres hvor jeg blant annet inspiserte reg.reim for å få bekreftet at det var benyttet oppgraderte deler ved det aktuelle byttet. Reim, hjul og strammehjul ble inspisert og funnet nesten nytt - og delene som var benyttet var de nye; med kant.

 

Hilsen Eivind

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høyre forskjemern har noen bulker i ytre plate.

Ny, ubrukt del følger med.

 

Fremre høyre eyebrow er litt skadet. Jeg har kjøpt brukte av Theo, og når de kommer sørover vil de bli utlevert til ny eier. Det er dermed mulig å få høyre hjørne helt pent igjen.

 

EDIT: Jeg har ikke foretatt reparasjonen fordi den strengt tatt ikke er nødvendig og fordi eyebrowene er på vei med forumekspressen. Jeg ville gjerne gjøre hele operasjonen på én gang.

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har jeg. To bud som begge er innlevert uten at bilen er vist. (Bilen har ikke vært klar til visning før i dag).

 

Jeg skal vise bilen til en interessent i morgen kl 08 (!), før bilen skal til skole + barnehage..... ;)

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...