Gå til innhold

Heve 110


Nico

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hva skal til for å heve en 110 uten at det skal koste altfor mye - ie er det mulig å gjøre for under 10k?

 

har sett offroadbutikken har et ome har et heve sett (fjærer) også anbefaler de gass dempere - hvis jeg gjør dette vil noe annet også måtte modifiseres?

 

Takker for svar.

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

i Hugin stil

 

Ja og Nei B)

 

hehe - artig svar, men jeg blir ikke så mye klokere.

 

Hva sier du ja og nei til egentlig? Ja, til at det kan gjøres for under 10k og nei til at man ikke trenger å gjøre noe mer?

 

Eller er jeg på jorde nå?

 

:-)

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener at det er nok med ny fjær og demper.

 

noen andre (meg inkludert, bygget bilen om).

 

1) Avghengig av alder på bilen kan det blir problemer med vinkel på mellom aksel, slik at kryss slittes ut og vibrere, på noen bil er det nok å bytte kryss noen andre er det behov for ny mellom aksel med double kryss.

 

2) Er bremseslanger langt nok, med full flex kan det vare nødvendig med lengere bremse slanger, hus meg var det ikke nødvendige, andre måtte inn med ny bremseslanger.

 

3) Castor correction, nå du heve bil vil castor vinkel endre seg, det kan vare nødvendig å bytte til castor correction arms eller føring. Noen har klart seg uten, selv byttet jeg radius arms og trailing arms bak. Trailing arms kan for feil vinkel i bushing til ramme (husker ikke hva den 3 kant bushing heter). Castor correction er viktig for selv oppretting etter sving.

 

4) Dislokasjon kone, med større vandring på aksel kan du opplever at fjær kommer ut av fjær feste, jeg opplevt dette både frem og bak.

 

5) økt slitasje på føring etter heving. Jeg opplevde at vannlig føring blir utslitt i løpet av 8 måned. Jeg byttet til Super pro, problem blir borte.

 

Som sagt det er folk som har kun byttet fjær og demper.

 

Glen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen!

 

Takk for utfyllende svar - tror nok jeg venter litt og heller gjør en skikkelig jobb slik du gjorde.

 

Mulig jeg kan gjøre litt efter litt, så lenge jeg ikke ødelegger mer enn de delene jeg trenger å skifte ..

 

Bilen er 2007 modell, så den er ikke så veldig gammel.

 

Hva kom din ombygging på? ie hva må jeg spare! :-)

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like mange meninger om heveing av Defender som det finnes hevesett. Det som beskrives i tråden her er forøvrig riktig med alle eventualiteter tatt i betraktning.

På min som er hevet 2" med OME dempere og fjærer samt castor correctionforinger har jeg ikke hatt behov for å hverken kjøpe dislocation cones, lengre bremseslanger eller wide angel mellomaksling. Det kommer helt an på bruken av bilen hva du trenger. Jeg bruker bilen til noe offroad - ikke noe ekstremt men jeg kommer frem der jeg har behov.

 

Jeg kom godt under 10000 på hevingen inkl styredemper, men da gjorde jeg jobben selv, foruten bytting av foringene. Første gang du bytter dempere og fjærer , sett av en god lørdag til dette. Valget ble OME pga godkjenningspapirer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hevet min 1998 110" med 130" bakfjører og RRC politifjører forran de er litt lengre enn 130" fjører så de løsner ikke så lett ved fleks. På min ga dette meg ca 2" heving. Blir sikkert noe mindre på en nyere bil som din som ikke er så sigen.

Byttet og til lengre Procomp dempere. Orginaldempere blir for korte og bilen vil bli veldig stumpete med de.

 

Jeg har nye 130" framfjører fra paddocks liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt mye i terreng, sånn at du har noe erfaring i bakhånd og veit hva som trengs og når/hvorfor det butter på hvilken måte?

 

For meg høres det ut som du burde ta en tur på et NLRK-treff for å se/høre/snakke/sparke/spytte/kjøre/vurdere!

 

Hei,

 

Du har nok et poeng der - jeg har ikke kjørt mye i terreng, dog noe, så vil si jeg trenger litt mer kjøtt på beinet.

Jeg er nysgjerrig og litt i tenkeboksen, samt jeg hadde håpet å lære litt med mitt spørsmål, hvilket jeg føler jeg har med svarene jeg har fått så langt!

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Defender er høy nok, i alle fall å komme inn og ut av

 

 

Nå er det ikke alle som er så gebrekkelige og gamle som deg B)

 

Min mor på 82år kommer greit inn og ut av min B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som er så gebrekkelige og gamle som deg B)

 

Min mor på 82år kommer greit inn og ut av min B)

 

Det er jo kjent Hugin at du har senket din og satt på 22" med lavprofil gummi!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjent Hugin at du har senket din og satt på 22" med lavprofil gummi!!:)

Hehehe.

 

Forresten - gratulerer med dagen, Hugin!!!

:lol::P:D:lol::P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern sa: Dette er ingen bil for pensjonister

 

Nei, men du er da ingen pensjonist? (Du ser veldig ung og sprek ut på bildet ...)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hva skal til for å heve en 110 uten at det skal koste altfor mye - ie er det mulig å gjøre for under 10k?

 

har sett offroadbutikken har et ome har et heve sett (fjærer) også anbefaler de gass dempere - hvis jeg gjør dette vil noe annet også måtte modifiseres?

 

Takker for svar.

 

Nico

 

Hvorfor skal du heve? Hvor store hjul skal du ha? Hva bruker du bilen til?

 

Hever du én tomme, trenger du kun nye fjærer og dempere. To tommer, og de lærde begynner å strides om hvor mange andre komponenter i understellet som må byttes.

 

Jo mer heving, jo dårligere kjøreegenskaper på vei. Her må bemerkes at om fjærer og dempere er i god stand (les: av høy kvalitet), så merkes tap av kjøreegenskaper mindre.

 

Jeg har en 110, og vil at den skal klare 100 mil på en dag uten at det blir forferdelig. Og det går fint (har prøvd B) )

Og jeg har 1" løft og 35-tommers hjul.

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1" heving kan gjøres lettvint på teRRje måten.

 

http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/S...o_LA939975.html

 

Kjøp en ekstra tallerken og legg opp-ned under kvar fjør og det løfter en tomme. Er fjørene behagelig er det ingen grunn til å bytte dem.

 

Ekstra lange dempere (+5") sikrer flex nok. Billigere kan du ikke få terrengkjøretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mens du på ditt bilde ser litt mer sedat ut :rolleyes:

Du smigrer? ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1" heving kan gjøres lettvint på teRRje måten.

 

http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/S...o_LA939975.html

 

Kjøp en ekstra tallerken og legg opp-ned under kvar fjør og det løfter en tomme. Er fjørene behagelig er det ingen grunn til å bytte dem.

 

Ekstra lange dempere (+5") sikrer flex nok. Billigere kan du ikke få terrengkjøretøy.

 

Snur du tallerkenen har fjøra riktig anleggsflate da?

 

Jeg synes 130" fjørene er ett fint alternativ.

 

5" dempere er jeg enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...