Gå til innhold

FOSENTREFF


Fosen

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Må før september! Enkelte her i trøndelagen har noe infernalsk med planer for september, sånn i hytt(e) og gevær - uten meg. :(

Yngvar: flytt Fjelltreffet, kan det være så vanskelig? Alle har da kjøretøy? Det treffet er bare lagt til feil sted - tid - noe ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å snike seg med..? Med forbehold om hytte, jakt unger etc...

Kopparen er nok stengt for almenn biltrafikk, men en kan jo ta kontakt med sambandsavdelingen på flystasjonen (FLO-IKT). De har nøkler og tillatelse til kjøring i forbindelse med vedlikehold på radar ++. I tillegg vet jeg at andre (som hanglider-gjengen) har fått kjøretillatelse tidligere.

 

En annen mulig vei er den korte, men meget bratte grusveien opp til Lerberen. Den var åpen for ferdsel sist jeg prøvde. Flott utsikt over Ørlandet...

 

F-16 overflyging blir nok vanskelig å få til i helgene.... I ukedagene derimot B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det lov å snike seg med..?

 

 

Heisann :) . Alle som kjører LR kan "snike" seg med her :) . Artig at vi er flere her i Trøndelagen.... ;) . Lerberen kan jo videre være et potensielt sted det. Litt usikker på hvordan det er der, men det er jo samtidig flere muligheter i nær omkrets, som f.eks. Austrått-kanonen m/evt. omvisning.. :rolleyes: . Kan faktisk være mer enn nok å få med seg på ei helg alt dette, og nærheten til evt. Botngård og muligheter deromkring er jo absolutt tilstede. Ørland Flyklubb er jo også operative, der Holkestad (LR entusiast) faktisk har et eget fly... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei alle Fosninger (og ekstra kjørelystne andre)!

 

Jeg har sjekket med driverne på "Hesten Cafe" i Bjugn og de har åpent i hele vinter!

Søndager er det åpent fra 14. - 19. med middagsservering.

 

Jeg foreslår at vi gjør et forsøk på et "kafé-treff" der nå på søndag 18.oktober klokken 15.00.

 

Her er det utstilt en haug med gamle engelske biler, og minst to svært interessante utgaver av LR... (Det første driveren (selvfølgelig en sønn av gamle Holkestad) gjorde da jeg nevnte et LR-treff var å dra fram I-PHONEN for å vise bilder av en pen Defender 110 :-))

 

 

Programmet er ikke så heftig, bare titting, kaffe (og mat for de som vil), dekksparking, sladring og planlegging av nye treff?

 

 

Jeg trives for så vidt i mitt eget selskap, men det er trivelig hvis folk kan gi et hint om at de kommer så jeg slipper å sikle på engelsk aluminium alene :-)

Endret av Fosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter i ex.mil med olabil som ballast laugh.gif .. Gutten tenkte å være med i løpet i Bjugn sentrum på Lørdag. Natter over på hytta, og er klar for LR treff på søndag smile.gif .

 

Edit; Olabil er også av aluminium, og er skiltet "veteranbil"... laugh.gif

 

 

Det er genialt! Var i juryen i fjor! Link her til årets løp!

Endret av Fosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-->tungsten,bismuth og "blysmuth" etter diverse arter

Hva i all verden er det?

 

Har sikkert noe å gjøre med jakt\ fiske ?

 

Stemmer det Rolf.. :rolleyes: . og når dette endelig går av stabelen har jeg annen grønn aktivitet på gang. :o .. Får se hva jeg får til, men har vel mine tvil... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det muligens blir tur på meg og.. Madamen virka noe mindre entusiastisk, men guttene synes det er stas med Land Rover (og alt annet som brummer for den saks skyld..  :rolleyes:) så de har nok lyst til å bli med..

 

 

 

 

Finnes det noen god veibeskrivelse en plass? Evt. en kartreferanse for GPSen..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på http://kart.finn.no/ , søk etter "birkeli" , velg den første som kommer opp! (Området heter Vallersund)

 

Finn.no vil ha deg 100 meter for langt, men du lukter lunta når du ser en LR Forward Control Brannbil fra Åfjord Brannvesen :-)

 

Hvis du i tillegg velger "ruteplan" oppe til høyre og skriver inn hvor du kjører fra får du opp ei grei kjørerute.

 

Litt usikker på disse GPS referansene, men Google Earth viser 63.50.26.00 N , 9.43.03.00 E

 

Mitt nummer står i signaturen. Bare ring!

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han skadet? Jeg har en elektrisk en om han trenger. wink.gif

 

 

Tror han har hatt noe slaglignende, men han er fortsatt like bitende i replikken :-)

Regner med at et forslag om Racing Green elektrisk rullestol med Track Grip mønster på dekkene og Canvas vil kunne slå anlaugh.gif

 

(Han er forresten i ferd med å gi opp en RR -98 modell på grunn av luftfjæringstrøbbel. Får ikke strøm til kompressoren og bilen risikerer en tur fra Trondheim til Oslo (på henger?) for rep. Hvis noen har forslag til løsning hadde det vært gøy. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...