Gå til innhold

stooor sklie ønskes


j_wold

Anbefalte innlegg

Kjøp et stort grøfterør eller hva det heter og del et i to på langs. Sett endene sammen eller selg den andre til naboen.

Legger du opp ei pumpe med litt vann i toppen gir det så vannvittig fart.

Tok vårt 6 meter rør og la det på plena oppå hagebordet med andre enden opp et lite plaskebasseng.

ei pumpe sirkulerte vannet til toppen av sklia og ungene kunne ikke hatt mer tivoli på plena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, mer som denne.

sklie.jpg

men en utbrukt en fra en barnehage som bytter ut etter krav fra kommunen er nok heller i min prisklasse. alt kan jo fikses.

6m 630mm grøfterør koster veiledende 4565,- +mva :( . men det er en god idè hvis man får tak i en tiloversbliven bit fra kommunen B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sklia du har bilde av er jo ikke i henhold til EN 1177. Står den i en barnehage eller offentlig tilgjengelig lekeplass?

 

Da kan du si at du skal påta deg å fjerne den vederlagsfritt for dem, mot at de slipper å få besøk av en lekeplassinspektør med påfølgende bot og inndragning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

årnær sæ gitt :D . takket vare svendsby, konas tante som jobber på teknisk etat og en ikke navngitt kommune som ikke kunne avhende ikkegodkjente lekeapparater, men som syns det var greit hvis de "forsvant" B) .

fortsettelse følger.. vidar, du skal selvfølgelig få teste sikkerheten før jeg slipper til unga :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult! :D:) Tror det blir mange som kommer på inspeksjon....

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg rydda i en kommunes dyre søppelfylling :D. hagen er fyllt opp med materialer for mange års barnelek, igjen takk for tips :).

(jeg som trodde jeg var skrotnisse, fyttikatta hvor mye de samler på)

 

en stor sklie byttes mot truckcab !

... 80 cm brei og 3 meter lang (på øyemålet) i 100% rustfritt stål B) er muligens til overs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversriften sier "stoor sklie ønskes".

 

Dersom 80cmx300cm er stor i Spydeberg er jeg ikke imponert.

Jeg tenkte mer i retning av 25 meter.....

 

Men det er sikkert moro med 10 meter også.

 

Sklie fra verandaen utenfor barnerommene (andre etg), ned på bakkenivå og videre ned skråingen ned på tunet er bra.

Total høydeforskjell må være 20 meter.....

 

50-60 meter sklie byttes i truck cab.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger LANG sklie, tror jeg løsningen med plastrør (mer el. mindre brukt) fra en kommune el. en entreprenør er løsningen. Kikk litt rundt, prat med folk, og kanskje fins det en rest av et rør liggende et sted.

 

Tidligre jobba jeg på barnehjem, og da fikk vi tak i et pent brukt Ø 600 mm plastrør som var blitt til overs på et anlegg. Kløyvde det i 2 med el. sirkelsag, høvla kantene og skjøten pent runde med el.høvel, og vips var det en lang sklie med en skjøt på midten. Stativ ble bygd av imp. tre, og montert inntil et lekestativ med stige som allerede sto der.

 

Plasten i røret var litt lite glatt, men den ble bona med vanlig bonevoks inni etpar ganger, så ble den akkurat passe glatt. Funka flott i mange år, men så kom EU-reglene for lekeplasser... Sklia var ikke typegodkjent, og måtte da vekk.

Endret av terje s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU-reglene for lekeplasser... Sklia var ikke typegodkjent, og måtte da vekk.

I resten av EU står massevis av sklier på massevis av lekeplasser som slett ikke ville være godkjente i Norge.

 

Så vidt meg bekjent har vi de strengeste reglene for lekeplasser/lekestativer og denslax. Er det da en EU-regel?

 

(F.ø var ideen med plastrør god. Jeg har allerede tenkt på selve røret, men ikke på at boning naturligvis er svaret på den litt dårlige gliden.)

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se hva som blir til overs når barnet i meg er ferdig med planleggingen :) .

 

er det forresten noen som vet om ett traktordekk eller schvært offroaddekk tilovers ? stabelen med stokker gir rom for flere og store husker :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du akkurat kjøpt noen 8,25x16?

 

Brukte traktordekk får du hos FK/EIK/etc. Gratis.

 

Eivind

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...