Gå til innhold

Reperasjonslogg


RogerLR88

Anbefalte innlegg

Serviceloggen er oppdatert!

 

- CAPTCHA-funksjon er lagt inn i registreringsskjemaet for å unngå automatregistreringer av såkalte roboter.

- Mulighet for utvidet redigering av kjøretøy, nå også med mulighet for å slette kjøretøy.

- Brukernavn kan inneholde Æ, Ø og Å

- Felt for forbruk av drivstoff blir stående som du har skrevet (blir ikke endret av systemet)

 

og den beste av de alle....

- Alle datofelt kan redigeres, slik at du kan tilbakeskrive reparasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...

Da har jeg rotet meg inn også, hadde mistet denne tråden. Ser ut som en nyttig greie for et rotehue som meg. Prøvde å laste opp bilde, men fikk bare en feilmelding:

 

 

Warning: move_uploaded_file(/home/3/s/servicelogg/wwwpics/e9f0dfe153c5b0f36f0f44e5a7d0c510.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /home/3/s/servicelogg/www/newvehicle.php on line 286

 

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpBqIQpL' to '/home/3/s/servicelogg/wwwpics/e9f0dfe153c5b0f36f0f44e5a7d0c510.jpg' in /home/3/s/servicelogg/www/newvehicle.php on line 286

 

Warning: unlink(pics/43691724d5a70f2f2706f45cfcd065c0.jpg) [function.unlink]: No such file or directory in /home/3/s/servicelogg/www/newvehicle.php on line 297

Endret av LRD2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om kilometerberegningen ikke blir riktig. Mistenker at den tar utgangspunkt i at vi kjøper bilen på 0km. Noe de færreste av oss har råd til....

ÆØÅ i tekst blir problematisk, men ikke før neste gang du logger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rotet meg inn også, hadde mistet denne tråden. Ser ut som en nyttig greie for et rotehue som meg. Prøvde å laste opp bilde, men fikk bare en feilmelding:

 

Ser ut som det har vært en feil med filstien. Forsøk igjen nå.

 

Gi meg beskjed hvis det fortsatt ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om kilometerberegningen ikke blir riktig. Mistenker at den tar utgangspunkt i at vi kjøper bilen på 0km. Noe de færreste av oss har råd til....

ÆØÅ i tekst blir problematisk, men ikke før neste gang du logger på.

 

Skal se om jeg får endret beregningsgrunnlaget.

Uff da... jeg som trodde problemet med norske bokstaver var i orden. :blink: Det virker her hos meg.

 

Hvilken nettleser bruker du?

Er ÆØÅ i orden når du er innlogget, men masse rare tegn vises når du logger inn på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg får endret beregningsgrunnlaget.

Uff da... jeg som trodde problemet med norske bokstaver var i orden. blink.gif Det virker her hos meg.

 

Hvilken nettleser bruker du?

Er ÆØÅ i orden når du er innlogget, men masse rare tegn vises når du logger inn på nytt?

 

 

Problemet er sjekket ut hos med med IE8 og FF.

 

ÆØÅ er iorden, helt til jeg logger inn på nytt, da kommer de rare tegna igjen.

Ex: "Bytte av bremsev�ske"

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Et lite forslag: Hva med funksjonalitet som gjør at man kan overføre kjøretøy mellom kontoer, feks ved salg slik at servicehistorikk kan følge kjøretøyet videre elektronisk?

 

Det er tatt opp tidligere og er under arbeid. Jeg har planlagt en total omskriving av hele programmet, siden det i utgangspunktet var ment som et "enmannsprogram", så det kan ta litt tid, men tid er relativt :rolleyes:

 

Omskrivingen av programmet vil ikke ha noen effekt på kjøretøy og informasjon som er lagt inn i dag. Jeg vil kun skrive om programkoden og la databasen (der all informasjonen lagres sikkert og kryptert) være i fred.

 

Dere som bruker Serviceloggen skal ikke merke noen ting annet enn raskere sidevisninger og flere funksjoner, blant annet overføring mellom kontier.

 

Takk igjen til alle som har tatt Serviceloggen i bruk.

 

Kom gjerne med flere forslag og idéer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Serviceloggen har blitt skrevet helt om de siste ukene og ble republisert i går. Det skal ikke ha gått ut over eksisterende funksjoner og ingen data er endret, så alle aktiviteter er intakte.

 

Grunnen til denne oppdateringen er nye internettstandarder som gjør at enkelte koblinger mot databasen, og noen kommandoer i kildekoden har måttet blitt skrevet om på grunn av nye krav til sikkerhet og funksjonalitet mot programvaren på serveren. Dette skal ikke ha noen betydning for dere som brukere annet enn at alle opplysninger dere har lagt inn og kommer til å legge inn vil krypteres med såkalt MD5-kryptering og lagres i en database som kjøres på en ekstern server hvorav alle koblinger er krypterte. Uinteressant informasjon, men allikevel greit å få med seg ;)

 

Det jobbes for tiden med noen nye funksjoner, blant annet et delelager og muligheten til å legge ut deler for salg. En slik funksjon er utfordrende å få til, men med tiden til hjelp kan dere glede dere til enda mer kontroll over biler, deler og utstyr i fremtiden.

 

Selve "butikkløsningen" er nær ferdigstilt, men det kreves en del arbeid rundt selve loggen for å integrere salg og lagerstyring. Tanken er at dere skal kunne legge inn en oversikt over reservedeler o.a. i loggen for å deretter velge om hver enkelt del skal legges ut for salg. Har også laget en egen funksjon for delebytte, og en ønskeliste.

 

Det er en relativt stor forskjell på tilganger og oppbygning mellom Serviceloggen og denne butikkløsningen, så jeg har ikke bestemt meg ennå om "butikken" og loggen skal fungere under samme innlogging eller om det skal være to forskjellige innlogginger. To forskjellige innlogginger krever at den som ønsker å bruker delelager- og butikkfunksjonen må registrere seg. Samme brukernavn og passord kan selvfølgelig brukes, men hvis dere da f.eks. endrer passord i loggen vil det ikke endres i butikken, og omvendt. Fordelen er at systemene kan holdes 100% separert og sjansen for at alt går på skinner fra første stund er større enn hvis disse to systemene skal integreres. Hva synes dere? Er det ok med to separerte systemer? Det forhindrer at brukere som ikke benytter seg av loggen vil kunne benytte seg av butikken og omvendt, og... det sparer meg for ca. 150 timer foran skjermen. blush

Endret av RogerLR88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kommende funksjoner:

1. Eksport av servicehistorie til pdf.

2. Overføring av servicehistorie til ny eier. (under overføring vil servicehistorien lagres i pdf-format slik at ny eier ikke kan manipulere allerede utførte operasjoner).

3. Lagerbeholdning. Hensikten med dette er å kunne få full kontroll over deler etc. Det vil også legges inn en funksjon som lar deg velge deler du har brukt til en reparasjon fra ditt eget delelager, hvorav delen vil reduseres med brukt antall.

4. Butikkfunksjon. Gir deg mulighet til å legge ut varer fra ditt eget delelager for salg, bytte eller du kan ønske deg deler. Butikkløsningen blir litt forsinket da de tre første funksjonene av praktiske årsaker må opprettes først, spesielt punkt 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I løpet av en ukes tid vil en ny versjon av Serviceloggen legges ut. Den vil selvfølgelig fortsatt være gratis og all ingen data vil bli tapt. Alle servicelinjer, reparasjoner og bilder forblir intakte.

 

Funksjoner som vil komme i den nye versjonen:

1. Forbedret utskriftsvennlig versjon av servicehistorien. Den vil eksporteres til PDF, slik at du kan lagre den på harddisken din og/eller skrive den ut direkte. Pdf-filen åpnes direkte. (krever Adobe PDF-Reader. Lastes gratis ned)

2. Inventar / lagerbeholdning. Du kan legge inn alle bildelene dine for å holde orden på kaoset vi alle har. (delenummer, navn, antall, bilder, etc.)

3. Inventardeling. Du kan dele ditt inventar / din lagerbeholdning med andre brukere. (i tilfeller hvor du har et delelager sammen med andre).

4. Overflytting. Selger du bilen, hengere eller noe annet som ligger registrert i Serviceloggen kan du overføre kjøretøyet med hele dets portefølje (reparasjoner, servicehistorie, etc) til den nye eieren (forutsetter at den nye eieren har registrert seg hos Serviceloggen.no)

 

Flere funksjoner kommer. Kom gjerne med flere forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

En uke ble til nesten tre år!

 

Nå har det for øvrig blitt tid til å se på serviceloggen igjen, og punkter fra post lagt ut 13.06.2010 er snart klare.

I løpet av påsken 2013 blir de nye funksjonene tilgjengelige.

 

Kom med tips til flere funksjoner, så håper jeg selvfølgelig at enda flere vil benytte seg av serviceloggen i fremtiden.

Endret av RogerLR88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overkill? Har levd godt med hjemmesnekkra logger for mine biler - laget enkelt & greit i excel. B)

 

Smak og behag. Å snekre sammen noe i excel eller bruk av kladdeblokk er sikkert vel så bra som Serviceloggen, men for min egen del synes jeg det er praktisk å kunne få full oversikt online, fra en hvilken som helst datamaskin. Registrere kostnader og ha kontroll over deler. Selger du bilen kan den overføres til ny eier, slik som et servicehefte.

 

Serviceloggen har vært online siden 2010, men det har vært en pause i utviklingen en stund nå. Loggen har over 1000 brukere, hvor av ikke like mange er aktive, men det er tydelig at den faller i smak. Det settes pris på. :D

 

Kom gjerne med forslag til nye funksjoner som kan tas med ved neste oppdatering av loggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Serviceloggen blitt oppdatert :D

 

NYE OG MODIFISERTE FUNKSJONER...

1. Nye muligheter for utskrift av servicehistorien. Den vil eksporteres til PDF, slik at du kan lagre den på harddisken din og/eller skrive den ut direkte. Pdf-filen åpnes direkte. (krever Adobe PDF-Reader. Lastes ned gratis) Foreløpig beholder jeg den "gamle" utskriftsvennlige versjonen som et alternativ til dere uten Adobe Reader.

 

2. Inventar / delebeholdning. Du kan legge inn alle delene dine for å holde orden på kaoset vi alle har. Delene sorteres i kategorier. Her har jeg lagt inn tolv kategorier. Kom gjerne med forslag til flere ved behov. For ekstra orden i rotet kan du velge hvilken forfatning delen er i (ny, bra, dårlig, etc.), hvor mange eksemplarer du har, delenummer, bilde og beskrivelse. Eget garasjeinnhold er allerede i ferd med å innregistreres ;) Deling av inventar er ikke ennå mulig, men vil stå som neste prosjekt på listen.

 

3. Overføring av kjøretøy. Selger du bilen, hengeren eller noe annet som ligger registrert i Serviceloggen kan du overføre kjøretøyet med hele dets portefølje (reparasjoner, servicehistorie, etc) til den nye eieren (forutsetter at den nye eieren har registrert seg hos Serviceloggen.no).

 

4. Bedre opplastning av deler, eller av bilder fra reparasjon for hver eneste reparasjonslinje. Dette er selvfølgelig valgfritt ved innlegging av ny reparasjon.

 

--------------------------------------------------

 

BRUKSANVISNING FOR OVERFØRING AV KJØRETØY

Det vil om ikke lenge legges inn hjelpelinjer på Serviceloggen, men inntil da er det greit å lese gjennom dette.

 

Selger du et kjøretøy registrert på Serviceloggen og ny eier er interessert i kjøretøyets historikk, kostnader, etc. kan du enkelt overføre hele historikken. Dette forutsetter at ny eier registrerer seg som bruker av Serviceloggen, hvis han/hun ikke allerede er en av oss ;)

 

Slik overfører du kjøretøyet

1) Logg inn og klikk på "innstillinger for deling" i menyen.

2) I feltet under "Velg et brukernavn du vil dele med" skriver du brukernavnet du har fått oppgitt av ny eier. NB! Feltet er følsomt for store og små bokstaver.

3) Ny eier må så logge inn og akseptere din forespørsel.

4) Etter ny eier har akseptert forespørselen velger du rammenummeret på kjøretøyet i nedtrekksmenyen under "Velg rammenummer å dele".

5) Deretter velger du brukernavnet til ny eier fra nedtrekksmenyen under "Velg et brukernavn".

6) Klikk så på "Send forespørsel".

7) Ny eier må akseptere overføringen.

 

Når ny eier har akseptert overføringen vil kjøretøyet med hele servicehistorikken flyttes fra din konto til ny eiers konto.

 

--------------------------

 

Lykke til og kom gjerne med forslag til nye funksjoner hvis noe savnes!

 

Serviceloggen finner du for øvrig her: http://www.servicelogg.no/

Endret av RogerLR88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere oppdateringer! :)

 

Nå kan delelageret også deles!

Sist oppdatering bestod av mulighet for flytting/overføring av kjøretøy til ny eier, f.eks. ved salg. I tillegg til mulighet for å få full oversikt over delene i garasjen eller på verkstedet.

 

Nå er det mulig å la venner og bekjente ha oversikt over dine deler, og du kan se deres.

 

For å unngå full blottleggelse har det blitt opprettet en funksjon som lar deg velge om delen skal være synlig for andre eller ikke. Dette er praktisk hvis du selv har bruk for delen.

 

Det er ikke mulig for noen å se ditt delelager uten din godkjenning. Det samme gjelder for øvrig overføring av kjøretøy med servicehistorie.

 

For å la andre brukere se ditt delelager gjør du følgende:

1. Logg inn på Serviceloggen

2. Klikk på "Innstillinger for deling" i menyen.

3. Fyll ut feltet under "Skriv et brukernavn du vil vise dine valgte deler til"

4. Klikk på knappen "Send forespørsel"

 

Brukeren du vil dele lager med må akseptere forespørselen. Etter aksept har dere full oversikt over hverandres delelager.

 

------------------------------------

 

Håper dette faller i smak :)

 

Jeg oppfordrer alle til å komme med forslag til nye funksjoner eller forbedring av eksisterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...