Gå til innhold

Winch Batteri


RogalandRover

Anbefalte innlegg

Looking for a Deep-Cycle winch battery (50-75 Ah) in good condition.

 

Either Optima Yellow Top or Exide/Sonnak Maxima..........

ohmy.gif Og du klager? Se på meg, de kan ikke skaffe meg en skarve 7"x15 whitespoke felg og en ambolt en gang!! biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha Sønnak så er det Maxima Blå topp du skal ha hvis du ikke sier i fra risekerer du å få Maxima svart topp. Det fikk jeg når jeg kjøpte MAXIMA bateri for 2 år siden. Viste jo ikke bedre blush.gif så jeg trode jeg hadde fått batteri som var bergnet for vinsj for det var det jeg sa jeg skulle bruke det til. Men nå veit jeg bedre cool.gif og har nettop kjøpt nytt igjen men nå blå topp biggrin.gif

Det er vel ikke så mange som har denne typpe batteri ligende og slenge som fortsat er i brukbar stand. Netto forhandler pris på sønnak blå topp er 1100,- Kr +Mva

Sjekk pris hos Exide sønnak A/S avd stavanger de gir rabatt til NLRK og netto forhandler pris + MVA til AMCAR medlemer

 

 

Optima Red top er start batteri.

Optima Yellow top tåler dype utlandinger f.eks vinsj.

Optima Blue top er for båt...

 

Maxima leveres i 2 typer. "sort topp" start batteri.

Maxima Blå topp, tåler dyp utladning..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke Maxxima blåtopp til start. Den ligger litt under svart topp mht cca, men ikke så mye at det har noen betydning. Har selv satt inn 2 blåtopper (en til start og en til vinsj). Dette var etter forslag fra Sønnak, som mente at 2 helt like batterier hadde det "sunnere" og holdte lenger. Vet ikke om det er tull, men det virker litt logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...