Gå til innhold

Ekstern harddisk med ødelagt strømforsyning.


Nilsh

Anbefalte innlegg

Har en western Digital hardisk som strømforsyningen har kveldet på. Expert som jeg kjøpte den av kan ikke skaffe ny strømforsyning, selv om harddisken har garanti. Eneste de kan hjelpe meg med er en ny hardisk, men det gir meg ikke bildene jeg har på disken tilbake.

 

Dette er en Western Digital WDE1U5000E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at disken og/eller strømforsyningen er merket med både volt og ampere - og kanskje også polaritet. Ut fra dette burde det ikke være umulig å få tak i en ny strømforsyning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ingenting i veien for å bruke stereojacken på en annen strømforsyning.

 

Altså; klipp av ledningen.

Les av spenning (12v?) og polaritet (pluss i midten?) og bruk ledning + jack på en annen strømforsyning.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du tar av all plasten vil du til slutt komme inni boksen og se standard tilkoblinger for bruk inni maskinen...

Demonteringen er greit, er resten som er problemet. Er rimelig blank på data.

 

Det er heller ingenting i veien for å bruke stereojacken på en annen strømforsyning.

 

Altså; klipp av ledningen.

Les av spenning (12v?) og polaritet (pluss i midten?) og bruk ledning + jack på en annen strømforsyning.

 

Eivind

Er 5 pin mini din. 12V og 5V.

 

Et annet alternativ er å kjøpe et nytt kabinett, og så sette selve disken inn i det.

 

 

Link til Komplett.no

 

mvh

Hva må man gjøre for å montere disken? Er det bare å koble til kontakter så er det i orden?

 

Er denne disken jeg har. Ser ikke ut som det er bare jeg som har hatt det problemet.

http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=74944

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må man gjøre for å montere disken? Er det bare å koble til kontakter så er det i orden?

 

Har ikke akkurat dette kabinettet selv, men på det jeg kjøpte på Clas Ohlson(tror ikke de har det lenger) var det bare

å sette i en plugg og så lukke kabinettet igjen.

 

mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet en om det er IDE eller SATA?

Se på kabelen som går inn til disken - er det en bred, flat kabel er det IDE, er det en smal "snor" er det sATA :)

 

IDE til venstre, sATA til høyre

kabler.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på kabelen som går inn til disken - er det en bred, flat kabel er det IDE, er det en smal "snor" er det sATA :)

 

IDE til venstre, sATA til høyre

kabler.jpg

Da får jeg skru opp å se. Hvis jeg ikke skjønner noe, sender jeg hele driten til Sandnes. ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...