Gå til innhold

Ombygging av lastebil


anthen

Anbefalte innlegg

Lang MB T2....MB T2

 

Iveco daily er rimelige, se bare på crossbanene rundt...

 

Prisforskjellen på en lang/høy daily, og en EuroCargo er akkurat så mye C1 lappen koster... ;) Derfor jeg legger planer om å bygge om lettlastebil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, og masse kostnader i ombyggingen... Ikke for å ødelegge gøyen, men vær litt realist også da. Det er fort dyrt å skru på gamle lastebiler, de 2 du linket til var jo heller ikke EU godkjente, er sikkert en grunn til det !!

 

Den der MBen jeg linket til, burde være kjapt innredet, så kan du kjøre på tur om 2 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17613422

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17855902

 

Begge EU godkjente, prisdifferanse på 44.000 i 7.5tonnerns favør.

 

Men joda, vet at årsavgift, EU, etc. blir hakket dyrere når det blir hakket tyngre.

 

EDIT: Også koster det jo -nesten- like mye å innrede de forskjellige bilene og. Greit det går med mindre materialer i en Daily, men fy f.... så lang tid det tar å tilpasse alt, i forhold til en firkanta glassfiberkasse.

Endret av anthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og 6 år i alder...

 

 

Den T2 så rimelig grei ut, så du på den ?? 8 seter kombi... 40.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, så på den! Ligger bare i litt høyt prissjikte, men for å være helt ærlig så trudde jeg de var dyrere.. :) Så da har jeg ENDA en bil å vurdere når penga kommer :P

 

T2'n er jo 21 år gammal da! :lol:

Endret av anthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
@ Jari: Hadde vært fint om du kunne sjekka litt :) Har tenkt med det med vippe hytte problemet, vet at hestebilene bruker luke i gulvet... Da er det store spørsmålet: er denne luka i alle hyttetyper? Det stiller jeg med særs tvilende til, så har funnet ut en finurlig løsning som tillater meg å vippe frem hytta bare ved å fjerne noen glassfiberpaneler.

 

Ting tar tid når det er feriestart og lettere kaos for oss som er igjen.

Det er ikke orginal luke i verken EuroCargo eller gamle Ford Cargo, som vi er litt borti, men lukene har blitt lagd i litt forskjellige størrelser og fassonger

Et problem kan bli fjæringen i hytta, på <75E så er det gummiforinger foran og spiralfjærer bak, på 80E< er det spiraler foran og bak

Sikkert ikke noe problem å lage dette stivt, men det kommer til å vri seg noe sideveis også i ramma

<E14 = 4 syl. E15< = 6 syl. t.o.m. år 2000 jeg ville valgt 6 Syl. i Norge spes. med litt vekt

Vi prater med Tromedalen på Iveco Norge når det gjelder nedreg. osv. han burde kunne svare på mye. hvis ikke det var han du pratet med da

Du får jo forresten Daily som Lastebil også men da bare med lavt tak.

 

Mvh Jari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...