Gå til innhold

1990 Range Rover


Terje K.

Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje ikke for noe prosjekt å regne, sammenlignet med hva de store guttene driver med, men Il Tomate skal repareres og robustifiseres litt.

 

Ut med bakseter, matter, tepper og plysj. Da begynner det å ligne noe. Spørs om det noensinne kommer sete her igjen.

 

gallery_2443_9_135098.jpg

 

 

Bakre del av ramma, som virker oppsiktsvekkende hel og fin, er grundig spylt & børstet, soltørket, sprøytet noen ganger med owatrol og har fått det første strøket med svart.

 

gallery_2443_9_150311.jpg

 

 

Bakakselen var veldig tørr etter grundig rengjøring og har fått noen runder med rustolje. En liten "oppstrøksprøve" med Arcanol.

 

gallery_2443_9_131433.jpg

 

 

Mvh Terje K.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bra Terje!

 

Jo, tja :) Det er i allefall bra at jeg endelig ble så inspirert av Rosamond at jeg kom igang :D

 

Hvordan er tilstanden på gulv og innerskjermer bak?

 

Som jeg antok var det ørlitt kjeks i venstre innerskjerm, rundt beltefestet, kan man vel si:

med_gallery_2443_9_182481.jpg:

 

Gulvet på venstre side bak har også noen småflekker som jeg har gått og gruet meg litt til:

med_gallery_2443_9_97218.jpg

 

Også har jeg allerede bestilt "Sills, complete" til begge sider, og tror nok også jeg bestiller rear crossmember :)

 

Mvh Terje K.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre: hvor vanskelig var det å fjerne bakre støtfanger?? Hørt diverse om disse, noen som er svært vanskelige å fjerne. Må ha av min ser du.

 

Ikke så veldig vanskelig egentlig, men litt småplunder. Jeg dro av to av fire skruer til plasthjørnene og måtte kappe den ene bolten til fangeren; med bajonettsag og halvlangt blad. Det tok vel en halvtime tilsammen.

 

Og så dro jeg løs den ene av mutterne som er fastsveiset i fangeren, men her lar det seg greit improvisere med litt oppborring, hjemmelaget distansestykke og en M10.

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke baksete :huh:

Hva er planen din Terje, lage en slags "ex-mil" Range Rover?

 

Det er mulig jeg lager til en enkel benk til bruk hvis jeg må ha et menneske med noen kilometer.

 

Og ja, jeg fikk god exmilfølelse da baksetet var vekk :)

 

Il Tomate har jo i utgangspunktet litt rustikk stil og historie, så planen er noen småting som gjør den enda mer "Robust-Rover" - og altså enda mer praktisk til min bruk.

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Terje!

Disse bilene trenger stell.

Resultatet av dårlig stell kan man se i min tråd. :lol:

 

Hvordan er tilstanden på gulv og innerskjermer bak?

 

Tiltredes!!

 

Artig å se RRC prosjektråder. Gir inpirasjon og tips til oss andre som også fikler litt rundt samme tema. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du har en Range Rover Classic, da har du alltid noe å finne på........!

 

Men, det er moro når vi kan bruke de innimellom også !! ;)

 

Nyttig tips det med beltefestet............ :unsure:

 

Il Tomate er jo en flott RRC. Egentlig litt sjelden; 1990 modell og 2-dørs......

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det bli noe spenstig ettervert :D

 

Ja, hvis en bare hadde hatt Vassbøs engineeringkapasitet, så mangler det ikke idéer :)

Eksteriøret på RR er vanskelig å forbedre, men i interiøret kan det være litt å hente:

 

med_gallery_2443_9_280228.jpg

(Legg merke til varmeapparatløsningen, for eksempel)

 

med_gallery_2443_9_366792.jpg

 

(Bilder lånt fra http://www.adrianstomcat.co.uk/)

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små trivielle tingene skal også gjøres, selv om om det er mer moro med de større. Idag litt kvalitetstid med ny viftereim, litt gugge i pokalene, og litt "Pokal" i arbeideren :)

med_gallery_2443_9_140152.jpg

 

(..også det jeg ihht alle borgerlige konvensjoner burde hatt under "Mitt prosjekt", i stedet for å leke med gamle biler: Høyre del av taket skal bli det den venstre er, nemlig tett. Her skal rives inn til sperrene, så ny taktro, plater, og stein. Også skal det skiftes vinduer og kledning på gavlveggen:

gallery_2443_9_9074.jpg

.. parentes slutt.)

 

Mvh Terje K.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint hus! Synes du er godt i gang med å tilbakestille til opprinnelig - det blir jo kjempefint! (Gavleveggen så vel ikke ut til å være helt i henhold til standarden av 1896, nei...)

 

Blir hyggelig å sees på treff igjen, skal si du har forberedt bilen godt. Både liggeplass og rikelig med plass til bjørnunger, samt innebygd toalett. Bare å lufte røveren tvers gjennom gulvet, jo!

 

:D

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Syns jeg skuer et Defendersete også jeg?

 

Defendersetene er nok tiltenkt seriebilen :)

 

Skal du bytte ut "lenestolene" med "bussete"

 

Nei, men med Recaro. Jeg sitter faktisk ikke godt i lenestolen mer enn en time-halvannen av gangen.

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...