Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

Rustløserne mm tørker ut etter relativt kort tid og så er det pån igjen.

I yngre dager var mors symaskinoljekanne i flittig bruk og funket lenge som smøremiddel.

Div refills rakk den inntil blikket sprakk pga utmatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fungerende clutch igjen.....  Mekanismen er fylt med sykkelkjedeolje. Håper det gir den ønskede effekten, sånn at belastningen på venstrefoten ikke blir så mye større enn høyre.... :D  Som en avslutning på kvelden ble disse to med på en liten tur...

104655809_10157133941921994_2464408424910592990_o.jpg

 

..og ja bildet er LR relatert.  Dette er gamle sommerdekk fra en 2004 Freelander

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man kjørt 400 meter. På den distansen ble høy/lav serien testa. Vindusvisker/spyler er ok. Stereo er ok. Styring er ok. Det som ikke er helt 100 er bremsene.....men det var forventet

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 22.28, Kurt Gustafsson skrev:

Da har jeg fungerende clutch igjen.....  Mekanismen er fylt med sykkelkjedeolje. Håper det gir den ønskede effekten, sånn at belastningen på venstrefoten ikke blir så mye større enn høyre.... :D  Som en avslutning på kvelden ble disse to med på en liten tur...

104655809_10157133941921994_2464408424910592990_o.jpg

 

..og ja bildet er LR relatert.  Dette er gamle sommerdekk fra en 2004 Freelander

 

 

Riktignok hater endel eiere Freelanderen etterhvert men du har tatt den til nye høyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 22.28, Kurt Gustafsson skrev:

Da har jeg fungerende clutch igjen.....  Mekanismen er fylt med sykkelkjedeolje. Håper det gir den ønskede effekten, sånn at belastningen på venstrefoten ikke blir så mye større enn høyre.... :D  Som en avslutning på kvelden ble disse to med på en liten tur...

104655809_10157133941921994_2464408424910592990_o.jpg

 

..og ja bildet er LR relatert.  Dette er gamle sommerdekk fra en 2004 Freelander

 

Kan da ikke være særlig optimalt å transportere reservehjulene sånn? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kurt Gustafsson skrev:

Demontering går som en lek med riktig vektøykombo... 

Måtte til med noe lignende på jobb en gang: En lamellpumpe hadde kilt seg pga. fremmedlegeme og MÅTTE reverseres. Rørtang type 150 cm lang med traverskran i enden gjorde jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..også måtte man vente på mer deler.......

 

landfast lr.jpg

 

 

Nye dempere er på vei fra VSIS i Tønsberg..  Det samme med bremseskiver til bakhjula .  I mellomtiden er vi landfast og kan benytte tiden til rustfjærning.

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2020 den 21.42, Kurt Gustafsson skrev:

Siste nytt: Defender på pall.

DSC_0447.JPG

 

 

 

LR har jo alltid fått pallplassering i de riktige testene . eller ?

 

Stusset dog litt over plassering av 2. pallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 17.30, gautes skrev:

 

 

Stusset dog litt over plassering av 2. pallen.

 

Det gjorde jeg også..cool.   Derfor ble bilen støttet yterligere før jeg gjorde noe større inngrep.. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...