Kurt Gustafsson Skrevet 11. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2020 Litt nærmere... Ny strøm og motoren snurrer lett, men vil ikke tenne. Kan det være noe lufting e.l. som må til etter to års stillstand. Alt annet ser ut til å virke. Det store spørsmålet er: Kan den Alarm ECUn kødde med dieseltilførselen??? I såfall må den lokaliseres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Sjekk om du har strøm på ledningen inn på pumpa når tenning på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 11. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2020 Fikk no tips på Face om plassering av den ECUn jeg har jakta på, og at den kan kødde med dieseltilførselen. Kan være at den kutter strømmen til pumpa???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Den som måler får se. Mer jobb å starte med ecu enn å måle en ledning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 11. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2020 Joa.. men ECUn må sikkert forbikobles om jeg ikke får støm til pumpa?? Evt byttes. Måle først..koble etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 13. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2020 Da har jeg konstatert 12 volt på den hvite ledningen inn på insprøytningspumpa. Svart og brun ledning er uten spenning... Så et sted mellom pin 86 på startreleet og injetion pumpa forsvinner signalet.. Må vel til med en bypass operasjon?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Starter den med litt startgass i innsuget? Kan være noe er tett i dieseltilførselen din. For eksempel dieseldyr, tett filter, tett inntak på pumpe eller mye drit i sedimentfilter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Startgass kan være et fint hjelpemiddel i feilsøking men unngå gløding da, sprøyt inn så nærme motoren som mulig og start direkte uten gløding. Sitter med en følelse av at problemet ligger på dieselsiden og at den VIL starte med startgass, i alle fall et lite øyeblikk (til startgassen er brukt opp). Sjekk at dieselen kommer fram til innsprøytningspumpen ved å løsne litt på banjonippelen på slange/rør inn til pumpen og håndpump eller kjør starteren litt. Kommer diesel fram dit ville jeg sett på stoppventilen, den som den ene ledningen på innsprøytningspumpen går inn på, kan ha klistret seg fast etter lang stillstand. Du skal kunne høre et klikk når den får spenning men mulig det er nesten uhørbart når ventilen står i pumpen. Lett å skifte ventilen, bare å skru ut som en oljetrykkgiver e.l. men vær 100.00% nøye med renslighet, gjør rent rundtom FØRST, det er en dyr plass å få inn skitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 18. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2020 Startgass var en god tanke... Jeg har også foreløpig konkludert at stoppventilen er "hovedmistenkt", men det at jeg måtte "tjuvjorde" starteleet for å få starteren til å virke gjør at jeg klør meg litt ekstra i huet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 På 18.5.2020 den 7.57, Kurt Gustafsson skrev: Startgass var en god tanke... Nei. Løsne dyserøra og se om det kommer diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 23. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2020 11 timer siden, Land Rover for alle penga skrev: Nei. Løsne dyserøra og se om det kommer diesel. Ingen fare!! Har foreløpig konkludert med defekt stoppventil på dieselpumpa, så den delen av jobben er lagt på is til ny ventil ankommer. Blir motorvask og litt rustflikking istedenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 3. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2020 Har diesel i filteret og nytt filter. Ny stoppventil i hus... Men hvordan komme til??? Finner bare et sort deksel hvor det går tre ledninger inn... og for meg ingen åpenbar måte å fjerne det på. Må det dekselet ødelegges?? eller finnes det er "bakvei"?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 11 minutter siden, Kurt Gustafsson skrev: Ny stoppventil i hus... Men hvordan komme til??? I den røde ringen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 3. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2020 (endret) 20 minutter siden, SveinHa skrev: I den røde ringen: Akkurat.. men min er forseglet/beskyttet av et deksel av no slag, og jeg finner ingen klar vei inn Endret 3. juni 2020 av Kurt Gustafsson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 En slik kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 22 timer siden, SveinHa skrev: En slik kanskje? Kan nok være det... Skal ta et dypdykk å se om jeg finner noen skruer et sted i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 (endret) Fornøyd Defendereier.... Måtte først komme meg inn til skruene på denne. Og etter å ha brutt i filler kretskort og anna plast fant jeg ut at de var av typen "brytebolter for økt sikkerhet". Biltemas Mutterfjernersett kom til nytte igjen Når de hadde løsna lå løsningen opp i dagen. Strøm dierkte på ventilen og ikke via kretskort og annet ræl som befant seg inne i "pansringen" . Det gikk med masse gladvold og fremmedord før jeg kom dit, men det gikk.... Jeg fikk kobla strømmen og dro to-tre runder på starteren så starta 300n... Makalaus Bil dette... Stått urørt i 2 år... Har krangla litt med den, men herfra er det bare kos MOV_0389.mp4 Beste lyden i verden .... Endret 5. juni 2020 av Kurt Gustafsson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 6. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2020 Kanskje man skal fjerne litt "spaghetti" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. juni 2020 Del Skrevet 6. juni 2020 Det er utrolig hvordan den formerer seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 13. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2020 (endret) Neste steg... En gjenstridig clutchpedal. Jeg trodde det kanskje var mastersylinderen som satt, men det viser seg at det er pedalen som er treg. Har smurt og pumpa clutch, men den vil liksom ikke løsne. Eneste løsning jeg ser er å ta den ut for å fikse/smøre den opp. Virker som om den henger i noe når den er trykket helt i bunn... Endret 13. juni 2020 av Kurt Gustafsson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Rust på pedalhengsel. Du kan forsøke med rustspray. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 14. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2020 Will do.... Nå er vinsjfangeren straks på vei til ny eier med forumfrakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 14. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2020 Treg clutchpedal på Defender? Helt klart smøring som må til. Fins det noen lure tricks??? Egentlig rart at det ikke fins en smørenippel et sted i den mekanismen.. Har pumpa den full av CRC nå i første omgang så får vi se hva tiden og smøringa gjør med saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Beveg pedalen mye. Da trenger rustløseren bedre inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Ta ut slavesylinder og prøve å smøre opp vippearma inne i clutch-huset også kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.