Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Utelampan får en og annenkommentar den ja... blush

 

Men det prosjektet som virkelig står for døra er varme. Har i kveld vært i kjelleren og gravd fram et RR varmeapparat, som jeg vurderer sterkt å montere inn i Defendern...

 

Fins det noen som har prøvd dette før??

 

Jeg er uansett mottakelig for tips/råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bygd om min nå, en TD5. Kjøpte apparat fra Norpart.

Er ikke helt i mål ennå. Vurderer å lage en prosjekttråd når det er i boks.

Kan fortelle kort hva jeg har gjort; røska vekk hele orginal apparatet, utvidet hullet i torpedoen sideveis, hevet plata i dasjbordet for å få plass til slanger.+++++++

Ganske omfattende med andre ord, og en del jobb.

Fasit så langt er at jeg har mye mer luft, både til vindu og bein, litt høyere temp på lufta inn. Vurderer å sette inn et register til for å få mer ut av lunken i TD5-kamin, går veldig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kjærra fått Defendervent....

 

104905-6daf8-c03164_l.jpg

 

og i den forbindelse er det gjort forsøk på å tette/stenge for kald trekk.

 

104905-6daf7-485afa_m.jpg

 

SAtte opp rester av støydempingsmatte på enden av dashbordet for å stoppe kaldluft..

 

Håper dette bidrar litt i retning av en varmere tilværelse i Defenderen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Først vil jeg bare nevne at løsningen ovenfor forbedra inneklimaet for venstre hånd mange hakk.... :rolleyes:

 

Driver å setter nytt hjullager i et nav, og da melder spørsmålet seg.... Hvilken vei er rett vei når simmeringen skal inn i navet??? Med leppa inn eller ut liksom??? Hukommelsen svikter en søndag formiddag blush

 

104905-7a250-db2ebb_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leppa som ligger opp på bildet skal vel vende ut fra lageret. Innvendig leppe med en tynn fjærring skal tette fra lageret og ut. Aksial klaring etter at lageret er justert og låsemutter strammet skal være 0,05-0,1 mm. målt med måleur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr at det kommer olje inn i motorens brennkammer. Antakelig ovenfra (fra toppen).

=> Oljetettingene på ventilstammene er (blitt) slappe/slakke/sprø? (ellrs kan du jo alltids bekymre deg over toppakning som ikke tetter, slække stempelringer og anna snækks om du har lyst til det, men en slik bekymring hadde ikke jeg kosta på meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar vi sorgene på forskudd skjønner jeg... he he

Ang. glødeplugger.. dette er helt normalt, de blir sånn når de ikke gløder lenger, eller at de bare blir varme lenger inn på pluggen. Defekte plugger vil ikke brenne av diesel og den lille oljedampen som blir dratt inn i forbenningskammeret og blir derfor liggende igjen på plugg spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sorger og sorger...fru Blom :)

 

Liker å være klar over ting som kan skje.. men så lenge alt fungerer som det skal er alt bare velstand..

 

Det som derimot ikke er like bra er at jeg under et termostatbytte kom til å rasere luftepluggen i termostathuset.

 

Fins disse i annen utføring enn plast??? Hadde jo vært greit med noe som tåler mer enn en gangs bruk.. blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er i ferd med å montere T-Max splitcharge system i kjerra.... Må jo ha litt ekstra strøm til ting og tang. blush

Ikke helt stø på hvordan dette virker i praksis.. Fordeles ladestrømmen,eller styrer systemet hvilket batteri som får strømmen???

 

I den forbindelse dukker spørsmålet opp.... Vil den originale dynamoen levere tilstrekkelig med strøm???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nye endringer...

 

Har hatt et 14" Mountney ratt i 109ern ei stund, og syns vel det blir i tyngste laget.

Har derfor bestemt at originalrattet skal inn..

 

Spørsmålet er om noen vet om bossen fra en serieIII lar seg gjøre å benytte i en Defender. I så fall blir det rattbyttekveld til gangs.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...