Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

På 6/5/2017 den 11.20, guskur skrev:

 

husker ikke....

 

Det er i alle fall dunken "Donje". Har en maken en som ble innkjøpt i forbindelse med husbygging i 2010, og som siden har vært med på et utall turer både med bil og kano.

 

Tøff Defender forøvrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er årets roadtrip gjennomført. Defendern klarte det med stil, med unntak av at viskerbladene tok kvelden. Ellers avslørte den et par nye vedlikeholdsbehov.

 

Bakre eksosrør takket for seg på turen..hva om jeg visste det når jeg passerte en velkjent låve i nærheten av Lier.

 

Bremsene bør også sjekkes.. mulig calipterbytte på gang.

 

Bilden er stemningsbilder fra en kjent campingplass for mange av oss..:)

 

 

persgårdwiev.jpg

persgårdwiev2.jpg

persgårdwiev3.jpg

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bilen fikk nye baklykter etter et litt tøft møte med et grantre for to uker siden....

 

I ettertid har jeg funnet ut at eksosanlegget også fikk seg en trøkk, og rørstussen som går ut fra midtpotta ga seg...  Det er kanskje en mulighet til å montere "rakrør" B)

 

Nå har jeg imidletid fått en kinkig utfordring.... Hadde en smule tynn kjøleveske, og den har plutselig blitt til is i enkelte deler av kjøleanlegget.... Har peisa inn ren Longlife frostveske via termostathuset og latt motoren gå litt forsiktig. Håper væromslaget kommer kjappere enn det værmeldinga sier slik at jeg kan få fyllt opp med skikkelig kjøleveske som tåler en vinterdag... Virker ikke som om ting har tatt no skade.. motoren surrer jevnt og fint, men jeg får ikke varme ut av varmeapparatet... Noe annet enn radiator og varmeregister som kan få skader???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorblokk,topp,slanger,termostat,i det hele tatt alt som har med kjølevannet å gjøre.

Ofte går det bra.

Start og la motoren gå ett minutt og stopp ditto tid.

Tomgang uten radiatorlokk på.

Utvid minutt for minutt. Gjenta til det er tint.

Varmen fra motoren sprer seg sakte men sikkert rundt i kjølesystemet og tiner opp isen over tid.

Slik ble det gjort på en bunntæla traktor første gang jeg var borti dette.

 

De få gangene jeg har erfart frosset system har varm garasje eller vifteovn under bunnpanne løst problemet.

Dog bør man ha veldig god tid om det er skikkelig frosset.

 

Moralen er å fylle 50/50 ALLTID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, guskur skrev:

Tror jeg slapp med skrekken gitt...

 

Fikk god temperatur på motoren og behagelig varme i kupeen i går kveld. Tiden vil vise om  "den holder vann"... :D eller om vannet går noe sted...

 

..og det blir videre testing i dag, og lufting etter alle kunstens regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En radiatortrykktester fra BT er fin til mye og går nok ikke ut på dato med det første.

Trykktest anlegget med friskt overtrykk ved service.

Da revner ofte en sliten slange eller liten lekkasje oppdages i garasjen og ikke fullasta på påsketur med svigers baki.

Ellers er den fin til feilsøking av lekkasjer og til lufting av anlegg.

Og ikke bare vannsystem.

Trykksetting av dieselsystem er også et bruksområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er det avgjort!!!! Denne går for salg snarest!!!!

 

!996 Defender 110 med 300 Tdi motor som har rulla noe over 300000 km.

 

Mekanisk frisk bil. Karrosseri er merket av tidens tann og dørene må byttes i nær fremtid.

 

Ellers er det vel alltid noe å ta tak i på en 21 år gammel traver..  

ving.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
23 timer siden, gautes skrev:

Du vil AAAAAAAAAAAANGRE.:P

 

 

Det gjør jeg allerede..... Kjørte en liten tur med den i går, og D3 blir rimelig sjelløs i forhold. :o men plass og tid tilsier at noen må gå videre...

Har heldigvis SerieIII Ambulansen hvis abstinensen blir for stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2016 den 8.33, guskur skrev:

Da var dagen for etterkontroll kommet. Litt somerfugler i magen når nøkkelen andektig ble overlevert til kontolløren. Defendern kom ut igjen og ble parkert sånn litt oppi gressbakken for syns skyld..... og resultatet?????

godkjenni.jpg

 

Fikk du winch-fangeren innskrevet i vognkortet?

 

Mvh.: Ørjan Lyng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lyng skrev:

 

Fikk du winch-fangeren innskrevet i vognkortet?

 

Mvh.: Ørjan Lyng

 

ikke det jeg husker :-)  men så har det heller aldri vært noe tema når jeg har blitt kontrollert verken i hall eller langs vei...  Kan være at jeg har hatt flaks???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hva er det med disse bilene??

 

Min defender har stått strømløs siden tidlig i vår, og i dag, inni en snøhaug satte jeg på laderen. Etter 2 timer lading starter bilen som om den ikke har gjort annet..  Jeg er alvorlig imponert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...